הסיפור שלנו

ירח הדבש של רותם וניב – דרום אפריקה ומאוריציוס

יעד

דרום אפריקה ומאוריציוס

תאריכים

סוף מאי – אמצע יוני (חורף בדרום אפריקה), שלושה שבועות: שבועיים בדרום אפריקה ושבוע במאוריציוס

עלויות

40,000 ש"ח כולל הכל.

רותם וניב חיפשו יעד שישלב בעיקר טיולים עם קצת בטן גב. בגלל ששניהם מאוד אוהבים בעלי חיים הם בחרו בדרום אפריקה– ממלכת הספארי ומאוריציוס החלומית שמשלבת הרבה סוגים של חיות ים עם חופים מרהיבים למנוחה. ירח דבש שכולל ספארי עם שף פרטי, צלילה עם כרישים, הליכה מתחת למים (כן הליכה, לא צלילה) וגם פיצה בננה!

מידע חשוב לפני שנוסעים:
• חיסונים: צריך. חשוב לברר מראש. אנחנו עשינו טטנוס, טיפוס הבטן וצהבת A.
• כשרות: אנחנו אוכלים כשר. לא היו הרבה מסעדות כשרות בדרך אז אכלנו בעיקר חלבי. בספארי ממש דאגו לנו לתפריט צמחוני במיוחד עבורנו. בקייפטאון יש קהילה יהודית בשכונה של סי פויינט ומסעדות כשרות טובות, בנוסף בערים הגדולות יש 2 סופרמרקטים עם מחלקה כשרה- אחד נקרא Spar והשני Pick & Pay . יש להם בשרים, גבינות ומלא מוצרים כשרים, אפילו במבה ומצות.

דרום אפריקה

מטבע: ראנד/זאר
ההגעה לדרום אפריקה הייתה בטיסה ישירה (אלעל) ליוהנסבורג ומשם לקחנו טיסת פנים לפורט אליזבת. הגענו בערב ולקחנו את הרכב משדה התעופה ונסענו ישירות למלון. שכרנו רכב דרך חברת first/sixt – הזמנו מראש מהארץ והרגשנו שזה נוח בעיקר כי הגענו וישר קיבלו אותנו לעומת חברות מוכרות יותר שהיה תור רציני (ואחרי 10 וחצי שעות טיסה ממש לא בא לכם להמתין עוד שעה בשדה התעופה).

מלונות: החלטנו להזמין את כל המלונות לטיול מהארץ מה שחייב אותנו לעשות את המסלול בצורה מחושבת. היו מעט שינויים בדרך בעיקר בגלל מזג אוויר אבל היה לנו נוח שידענו בסוף יום שיש לנו מלון להגיע אליו.
בפורט אליזבת חיפשנו מלון שיהיה סמוך לשדה התעופה גם כי ידענו שנגיע בחושך ונהיה עייפים וגם כי הנהיגה היא בצד ההפוך והחלטנו לא להתאמן יותר מדי בשלב הזה.

לינה: Ibhayi Town Lodge, port Elizabeth – מלון נחמד, חדר גדול מאוד.

עלות: 220 ₪ ללילה כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_1

800x_SA_RotemNiv_2

יום ראשון לטיול: פורט אליזבת – Storms River
החלטנו לדלג על פורט אליזבת וג'פריס ביי עקב מחסור בזמן ולנסוע ישירות (בערך שעתיים נסיעה) לסטורמס ריבר (Storms River) – עיירה קטנה עם איזור מרכזי ממנו יוצאות רוב האטרקציות.
הזמנו מראש מקום לאומגות – Tsitsikamma Canopy Tours‬ אבל בגלל שהגענו שעה לפני צירפו אותנו לסיור המוקדם יותר. מדובר בעשרה מקטעים בגבהים שונים שעוברים בין העצים בגובה רב. אנחנו מיצינו במקטע החמישי. חוויה נחמדה למי שלא עשה לפני זה במקום אחר בעולם. הפעילו לוקחת שעתיים וחצי – שלוש ועולה 595 ראנד לאדם כולל ארוחת צהריים. יש אופציה לקנות DVD בתוספת תשלום.שעות פעילות: 8:00-17:00 מומלץ להזמין מראש באתר.

800x_SA_RotemNiv_3


800x_SA_RotemNiv_4

לינה: storms river Tsitsikamma Manor – חדר מרווח, אמבטיה ענקית. חסרון – החדר שקיבלנו היה צמוד לקבלה ושמעו דיבורים כל הזמן.
עלות: 300 ₪ ללילה כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_6

800x_SA_RotemNiv_5

ארוחת ערב אכלנו במקום בשם  stirus café  – פיצה עם בננה! מומלץ!

450x_SA_RotemNiv_1

יום שני לטיול – שמורת ציציקמה (Tsitsikamma)
אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לכיוון הסאגווי (Tsitsikamma Segway Tours) נמצא כ-2 דקות מהמלון. יש אופציה למסלול של שעה או שעתיים (מתוך זה 20 דקות בערך לאימון). בחרנו במסלול של השעתיים. מחיר: 350/ 500 ראנד לאדם. תלוי במשך הסיור.
היינו רק שנינו עם המדריך, המסלול עצמו נחמד מאוד ועובר ביער, נוסעים לכיוון ה"עץ הגדול" (big tree) ולעץ נוסף עם פניו בתוכו. ממש כיף. שעות פעילות: 8:00-17:00 מומלץ להזמין מראש באתר.

800x_SA_RotemNiv_7

800x_SA_RotemNiv_8

450x_SA_RotemNiv_2

משם יצאנו לכיוון שמורת ציציקמה (Tsitsikamma) כחצי שעה נסיעה.
עלות: הכניסה לפארק – 196 ראנד לרכב. יש במקום כמה אופציות של מסלולים. אנחנו בחרנו במסלול של ה-mouth trail המסלול אמור לקחת כשעה (הלוך וחזור) אנחנו עצרנו הרבה בנהלך הדרךלהצטלם ולקח לנו בערך שעה וחצי. המסלול עובר בתוך יער ובסופו מגיעים לאיזור מדהים עם גשרים תלויים מעל הים. אחד המקומות היותר יפים שהיינו בהם.

800x_SA_RotemNiv_9

800x_SA_RotemNiv_10

800x_SA_RotemNiv_50

משם המשכנו בנסיעה של שעה דרך כביש מפותל מאוד אבל עם נוף מרהיב ל- monkeyland וbird of eden – שני מתחמים, אחד של ציפורים ואחד של קופים שצמודים זה לזה. ניתן לקנות במקום כרטיס משולב.
קופיםMonkeyland Primate Sanctuary– הסיור עם מדריך בתוך יער (מגודר סביבו) בדרך. משך הסיור: שעה מחיר: 210 ראנד לאדם/ 320 כרטיס משולב עם פארק הציפורים. שעות פעילות: 8:00-17:00 (סיור יוצא כל שעה עגולה)
http://www.monkeyland.co.za/

800x_SA_RotemNiv_11

ציפוריםBird of Eden – הסיור עצמאי בתוך מתחם ענק של ציפורים, ברווזים ופלמינגו. מחיר: 210 ראנד לאדם/ 320 כרטיס משולב עם פארק הקופים. שעות פעילות: 8:00-17:00
http://www.birdsofeden.co.za/

800x_SA_RotemNiv_12

משם נסענו במשך חצי שעה למלון.

לינה: Plettenberg Bay Ocean Watch Guest House – החדר היה יחסית קטן אבל הנוף מדהים.
עלות: 300 ₪ ללילה כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_13

בלילה אכלנו במסעדה בשם Cornuti  – הפיצה הכי טעימה שאכלנו בטיול וגם המסעדה מעוצבת יפה. המסעדה מאוד קרובה למלון. (600 מ')

יום שלישי לטיול – שמורת רוברג עד וילדרנס
נסענו חזרה לכיוון איזור פארק הציפורים והקופים שהיינו יום לפני כן. הפעם נכנסו למתחם של נחשים (Lawnwood Snake Sanctuary‬). הסיור עם מדריך ועם חלקם ניתן להצטלם. שעות פעילות: 9:00-17:00 , מחיר: 160 ראנד לאדם. משך הסיור: שעה
http://www.lawnwoodsnakesanctuary.co.za

450x_SA_RotemNiv_3

מפארק הנחשים נסענו במשך חצי שעה לשמורת רוברג Robberg Nature Reserve‬.  גם פה יש מסלולים באורכים שונים. אנחנו היינו קצרים בזמן (ועצלנים 🙂 ) ולכן לקחנו את המסלול הקצר (כחצי שעה אבל בפועל לקח יותר). המסלול על הר עם נקודות תצפית. יש מעט טיפוס לקראת הסוף ונקודות שניתן לראות בהן כלבי ים – אנחנו לצערנו לא ראינו. 40 ראנד לאדם.

800x_SA_RotemNiv_14

תכננו לנסוע ישירות לוילדרנס (wilderness) אבל בהמלצה שקיבלנו החלטנו לעצור אחרי חצי שעה נסיעה ב- Knysna Elephant Park.
יש במקום אפשרות לסיור האכלה, טיול רגלי עם הפילים או רכיבה. אנחנו לקחנו את סיור ההאכלה. מומלץ מאוד!
http://knysnaelephantpark.co.za/experiences/daily-tours

800x_SA_RotemNiv_15

המשכנו כשעה נסיעה לוילדרנס, הגענו למלון הכי טוב שהיה לנו בנתיב הגנים.

לינה: Wildernes , Wilderness Manor – ללא ספק המלון הכי טוב ששהינו בו בנתיב הגנים. חדר ענק, מקלחת ענקית וארוחת בוקר עשירה ומפנקת.
עלות: 300 ₪ ללילה כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_16


יום רביעי לטיול – בדרך להרמנוס
יצאנו מהמלון ונסענו קילומטר בערך ל-Eden Adventure – שכרנו קאנו רק לשיט (יש אופציה לשיט + מסלול) בדיעבד המסלול אמור לקחת שעה וחצי הלוך חזור אבל לקח לנו שעתיים. אנחנו נהננו.
http://www.eden.co.za/index.htm

800x_SA_RotemNiv_17

סיימנו את השייט ויצאנו בדרכנו להרמנוס (Hermanus) – נסיעה שאמורה לקחת כשלוש וחצי שעות בהנחה שלא עוצרים ונוסעים על 120 קמ"ש כל הדרך. הגענו בדיוק בשקיעה להרמנוס.
לינה: 78on5th in Hermanus – חדר עם מטבח מאובזר לאלה מאיתנו שמעוניינים לבשל. המלון שהכי פחות אהבנו בנתיב הגנים.
עלות: 260 ₪ ללילה כולל ארוחת בוקר.

יום חמישי לטיול – צלילה עם כרישים
נסענו לטיילת בהרמנוס לצפות בלוויתנים. הבנו מבעלת המלון שזו לא העונה ויש בעיקר דולפינים.

800x_SA_RotemNiv_18

אחרי טיול של שעה בטיילת שלא ראינו לא לוויתנים ולא דולפינים (אבל נשמנו קצת אוויר צח וקריר) נסענו במשך 40 דקות לחאנס ביי (Gansbaai) לצלילה עם כרישים. לפני היציאה לסיור יש זמן לשבת לשתות ולאכול – בואו נגיד שזה לא הדבר הכי מומלץ לעשות לפני הצלילה.. קיבלנו תדריך קצר וחליפות ויצאנו לים. השיט עצמו וגם החלק של נקודת העגינה היה מאוד מטלטל ובחילתי (אמרנו כבר לא לאכול לפני?) למרות הכל, נכנסנו למים וקפאנו עם כולם. וגם הצלחנו לראות כרישים! חוויה מיוחדת ללא ספק.

800x_SA_RotemNiv_19

בתום הפעילות, אחרי כ- 3 שעות הייתה אפשרות להישאר לשתיה חמה ולצפייה בצילומים מהשייט, אבל מכיוון שלא רצינו להיכנס לנהיגה בלילה החלטנו לוותר ולצאת לכיוון קייפטאון. בדיעבד היה עדיף לעשות את הלילה בחאנס ביי ומשם לעשות עצירה בהרמנוס ולהמשיך לקייפטאון. (נסענו הלוך חזור וזה מיותר)
צלילה עם כרישיםmarine dynamics. עלות: 1900 ראנד לאדם. שעות פעילות: שני סיורים ביום. יום לפני מעדכנים בשעות. מומלץ להזמין מראש.
http://www.sharkwatchsa.com/en/home

לינה: Green Point, Cape Town ,Kingslyn Boutique Guest House‬‬‬ – מלון נחמד, לקחנו חדר מרווח יותר מהרגיל.
עלות: 1300 ₪ ל-4 לילות כולל ארוחת בוקר.

יום שישי לטיול – קייפטאון
קמנו רעננים והבנו מבעלת המקום שאמור להיות מזג אוויר טוב, החלטנו לנצל את ההזדמנות ונסענו להר השולחן (שהבנו שכל רגע מזג האוויר יכול להשתנות שם). למרות ההמלצות לקנות כרטיסים מראש, לא היה לנו צורך. (זה לא היה עדיין סוף שבוע וגם לא ממש העונה).
קנינו כרטיסים לרכבל, התור הלך ממש בזריזות, והינו על ההר כשעתיים. ניתן לראות את הנוף מכל הכיוונים וגם עשינו הפסקת קפה על הדרך.

800x_SA_RotemNiv_20

ירדנו מההר ומשם המשכנו לאיזור הווטרפרונט לקניון Victoria & Alfred. קניון ענק שמכיל המון מותגי, בעיקר מותגי אופנה (גוצ'י, לואי ויטון וכו'). מחוץ לקניון נמצאת טיילת ממש נחמדה עם נוף מהמם, המון מסעדות ומוזיקת רחוב.

800x_SA_RotemNiv_21

בערב נסענו לאכול במסעדה כשרה בשם AVRON'S PLACE שנמצאת בשכונת Sea Point.

יום שביעי לטיול – לכיוון Cape Point.
בהמלצת בעלת המקום עצרנו בעיירה בשם Kalk Bay (על מנת לראות את הביתנים הצבעוניים ליד החוף). בעקבות טעות בדרך הגענו קודם לנמל. יש באיזור המון חנויות ממש נחמדות וזולות (אמרו לנו כל הזמן לקנות מזכרות באיזור של הספארי אבל שם היה הרבה יותר זול וחבל שלא קנינו יותר).
משם המשכנו לאיזור החוף לסיבוב קצר של כמה דקות, לראות את הגולשים וכמובן לראות את הביתנים הצבעוניים (נחמד אבל לא חובה)

800x_SA_RotemNiv_22

800x_SA_RotemNiv_23

משם המשכנו ל- The African Penguin – The Boulders Colony, בסימונס טאון לצפיה בפינגווינים. נחמד וקצר, 70 ראנד לאדם.

800x_SA_RotemNiv_24

משם המשכנו בנסיעה של 40 דקות לכף התקווה הטובה ו Cape Point. נוסעים בתוך השמורה בערך 20 דקות. בהתחלה עצרנו בכף התקווה הטובה (בעיקר לתמונות). יש במקום מסלול הליכה רגלי אבל החלטנו לוותר עליו. משם נסיעה קצרה לCape Point, יש במקום מסלול הליכה מעט תלול עם מדרגות של בערך חצי שעה (לאלה כמונו שלא בכושר) שמוביל לנקודת תצפית ומגדלור.
עלות הכניסה לשמורה: 135 ראנד לאדם

800x_SA_RotemNiv_25

בסיום היום הזה חזרנו לקייפטאון למסעדה/חנות בשם גולדיס – מקום נוסף כשר. יש שם גם מסעדה וגם חנות שמוכרת אוכל מוכן בקופסאות (אורזים במקום לפי משקל), יש להם גם חלות לשבת.

יום שמיני לטיול – בדרך לסטלנבוש (Stellenbosch)
קמנו לבוקר מעט מעונן ויצאנו לכיוון סטלנבוש (Stellenbosch). בדרך עצרנו בפארק של עופות דורסים – Eagle Encounters South Africa, עשינו סיבוב במקום בין הכלובים, בחלקם ניתן לגעת בעופות (חלקם בתשלום נוסף), הייתה הופעה של חצי שעה וקצת הסברים, אנחנו נהננו. שימו לב שיש בכל כמה שעות הופעה/ פעילות אחרת אז מומלץ לבדוק טרם ההגעה.
http://www.eagle-encounters.co.za

450x_SA_RotemNiv_4

450x_SA_RotemNiv_5

סטלנבוש – עברנו שם בכמה מקומות:
Babylonstoren – מקום נחמד עם גינה ענקית, אפשר לטייל שם המון זמן. יש במקום גם מספר חנויות ומסעדה.

800x_SA_RotemNiv_26

Spice Routh – יש במקום טעימות של יין, שוקולד ובירות (אמור להיות גם איזור של ניפוח זכוכיות אבל לא מצאנו ומיהרנו).
Butterfly World – מקום עם המון סוגי חיות, חלקן משוחררות במתחם, חלקן בכלובים, מה שבטוח – פרפרים לא היו (אולי בגלל העונה). 80 ראנד לאדם.
http://butterflyworld.co.za

800x_SA_RotemNiv_27

יום תשיעי לטיול – טיסה ליוהנסבורג ומשם לחרסקופ
קמנו מוקדם בבוקר להספיק לטיסה ליוהנסבורג. בעלת המקום דאגה להלחיץ אותנו יום קודם ולעדכן אותנו שבדרך לשדה התעופה לעיתים שמים מכשולים על הכביש על מנת שאנשים יעצרו בצד ואז ישדדו אותם ובמידה וקורה משהו להמשיך לנסוע. הכל הלך חלק כמובן (אבל מומלץ להיות עירניים) והגענו מוקדם מהצפוי לשדה, החזרנו את הרכב ומשם טסנו שעתיים ליוהנסבורג.

נחתנו ביוהנסבורג, לקחנו רכב ויצאנו לכיוון חרסקופ (Graskop).

פה הייתה הטעות הגדולה ביותר שעשינו בטיול – לפני הנסיעה ידענו שהנסיעה אמורה לקחת בערך 4 וחצי שעות. שמנו וויז שהחליט לקחת אותנו במסלול של 6 וחצי שעות. אחרי שנבהלנו ראינו שיש מסלול נוסף של 4 שעות ובחרנו בו – כנראה ששני המסלולים היו טעות. הוויז היה מוגדר על נסיעה ללא כבישי אגרה (עוד מהארץ) וכנראה שיש סיבה שרצה לקחת אותנו מהמסלול של השש וחצי שעות כי המסלול של הארבע שעות היה מסלול נוראי של בורות ענקיים באמצע הכביש – כביש של 120 קמ"ש לפי השילוט שאפשר לנסוע בו אולי 20 קמ"ש וגם זה תוך כדי נסיון לא ליפול עם הרכב לתוך הבורות.
שימו לב שאתם לא עושים את הטעות הזאת. יש כביש מסודר שנקרא N4, כביש של שלושה מסלולים, חדש, נהדר והכי חשוב בלי בורות.
בסופו של דבר לקח לנו 7 שעות נסיעה במקום 4 וחצי! והגענו בערך שעה אחרי השקיעה לחרסקופ, עייפים ומותשים כמובן.

לינה: Graskop ,Thaba Tsweni Lodge & Safaris – חדר ענק, מעט מיושן אבל עונה על הדרישות.
עלות: 200 ₪ ללילה לא כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_28

יום עשירי – שניים עשר לטיול – שמורת מוהולהולו והספארי
קמנו מוקדם בבוקר, נסענו 2 דקות לכיוון מפלי ברלין (Berlin Falls) שהיו ממש סמוכים למקום הלינה. עשינו שם סיבוב קצר וכמה תמונות והמשכנו במהירות לשמורת מוהולהולו – Moholoholo Wildlife Rehab Centre
ראינו המון המלצות על שמורת מוהולהולו – אבל לצערנו ממש התאכזבנו (הסכמנו שזה המקום היחיד שהיה מיותר מבחינתנו בטיול). הסיור עצמו התחיל ב45 דקות של דיבורים והסברים ומשם לקחו אותנו להמתין עד שיביאו צ'יטה, שם חיכינו עוד חצי שעה עד שכל הקבוצה (40 איש בערך) יצטלמו עם הצ'יטה. זה לא ממש הרגיש כמו שיקום לחיות. אח"כ חילקו את הקבוצה לחצי ועשינו סיבוב עם מדריכה ליד הכלובים, היינו אמורים להכנס לכלוב ציפורים אבל הקבוצה השניה הייתה תקועה שם המון זמן. בסוף החלטנו שמיצינו וגם הרגיש לנו כמו גן חיות והחלטנו לעזוב לפני סוף הסיור. משך סיור: שעתיים-שעתיים וחצי, 130 ראנד לאדם.
http://www.moholoholo.co.za/facility/wildlife-rehabilitation-centre

800x_SA_RotemNiv_29


800x_SA_RotemNiv_30

בהמשך הדרך עצרנו בהדספרוייט (Hoedspruit) לארוחת צהריים מהירה והמשכנו לכיוון הספארי.
בכניסה לשמורה שילמנו 140 ראנד לרכב ל-3 לילות והמשכנו בנסיעה איטית (אסור לעבור את ה40 קמ"ש) לכיוון המלון.

לינה: baobab ridge, private lodge– חדר ענק, מקלחת ענקית, מרפסת – פשוט מושלם!

800x_SA_RotemNiv_31

800x_SA_RotemNiv_32

עלות: 5780 ₪ ל-3 לילות. הכל כלול (3 ארוחות שף, שתיה קלה ואלכוהול ללא הגבלה, 2 סיורים). הגענו בדיוק בזמן להתארגן בחדר ולצאת לסיור ערב שמתחיל בשעה 15:00. התמזל מזלנו והצלחנו כבר בסיור הראשון לראות זוג אריות ישנים (ונוחרים)

800x_SA_RotemNiv_33

800x_SA_RotemNiv_34

האוכל בספארי – אנחנו אוכלים כשר. לפני ההדעה למקום קיבלנו מייל ששאל אם יש לנו בקשות מיוחדות וביקשנו כשר ואם לא אז צמחוני. אמנם כשר לא היה להם אבל דאגו להכין לנו קבוע רק לשנינו מנות צמחוניות. ממש הקפידו לא למזוג לנו אוכל עם כלים שנגעו בבשר (לבעלי זה היה ממש חשוב).

בחירת הספארי – לפני הטיול ראינו המון המלצות לעשות חלק מהתקופה בשמורה פרטית וחלק בספארי עצמו. השמורה הפרטית ענקית וראינו את כל החיות ככה שלא הרגיש לנו שהחמצנו משהו וחוץ מזה, היינו עם מדריך מקסים ומקצועי שדאג שלא נעזוב לפני שהספקנו לראות את כל חמשת הגדולים.
בכללי החוויה בספארי היא שונה ומדהימה!

800x_SA_RotemNiv_35

יום השלושה עשר לטיול –הדרך לדולסטרום
החלטנו לוותר על סיור הבוקר בספארי (ידענו שיש לנו יום ארוך) ויצאנו אחרי ארוחת בוקר לדרכנו שהתחנה הראשונה הייתה אמורה להיות היפו ג'סיקה. סטינו מהכביש ועלינו על כביש עפר ונסענו 8 קילומטר בשביל לגלות שהמקום סגור (למרות שבאתר היה רשום בשעות פתיחה שפתוח). התקשרנו לבעל המקום שמסתבר שנסע לפגישה בעיר וטען שמכיוון שלא ראה הזמנות באתר לא עדכן אחרת. למי שמעוניין להגיע למקום מומלץ להזמין מראש או להתקשר לפני שאתם עולים על הכביש עפר (לקח לנו בערך 45 דקות הלוך חזור).
לאחר מכן נסענו בכביש שחוזר לכיוון חרסקופ ועצרנו בנקודת תצפית של שלושת הרנדבולים (Three Roundavels), יש במקום שתי נקודות תצפית. 25 ראנד לאדם.

800x_SA_RotemNiv_36

משם המשכנו לבורקס – Bourkes' Luck Potholes  – בורות שנחצבנו בסלעים – שווה. 50 ראנד לאדם ומשם בנסיעה לדולסטרום (Dullstroom).

800x_SA_RotemNiv_37

בדיעבד היה עדיף לעשות את העצירות בדרך לספארי (וזה באמת היה על הדרך) ולוותר על שמורת מוהולהולו (לדעתנו).
הגענו מאוחר יחסית, במקום אין הרבה אופציות למקומות לינה כמו שהיו בשאר המקומות שישנו בהם. ישנו בדירה של בחור שגר בחווה במרחק שעתיים ומשכיר את המקום רוב הזמן. הגענו באחד מהימים היותר קרים בעונה ובלילה הטמפרטורה צנחה למינוס 2 מעלות. בדירה עצמה אין חימום, רק אח (הוא עשה לנו הכנה עם עצים). למזלנו היה במיטה סדין חשמלי ושרדנו את הלילה בלי לקפוא מקור.

לינה: Dullstroom ,Cottage Suikerbekkie – מדובר בדירה ולא במלון, שהגענו בעל הדירה לא היה והשכן הכניס אותנו. אין מזגן. לחימום יש אח בלבד.
עלות: 245 ₪ ללילה לא כולל ארוחת בוקר.

800x_SA_RotemNiv_38

800x_SA_RotemNiv_39

בבוקר יצאנו קפואים ומאושרים לכיוון שדה התעופה ביוהנסבורג – הפעם לא עשינו את הטעות שעשינו בהלוך ועלינו על כביש N4, נסיעה של שעתיים וחצי בערך.הגענו לשדה התעופה וטסנו במשך 4 שעות ל 🙂

כמה דברים אחרונים לסיכום:
מזכרות – לנו המליצו לקנות מזכרות באיזור הספארי, שימו לב שגם שם יש הבדלים משמעותיים במחיר. בקרבת הערים המחירים מזנקים לעומת איזורים מבודדים.
ארוחות בוקר – בכל המלונות שהיינו ארוחות הבוקר זהות. יוגורט עם פירות, חביתות, לחמים וריבות. אל תצפו למשהו מעבר לזה.
כדורים נגד מלריה – אנחנו קיבלנו כדור בשם מלרון (צריך לקחת יום לפני הכניסה לספארי, במשך השהות בספארי ושבוע אחרי היציאה מהאיזור), אלו כדורים שלא ניתן לשתות איתם אלכוהול ולכן מי שמתכנן לטוס אחר כך ליעד נוסף להתפנק שיקח בחשבון. אנחנו קצת התבאסנו שלא התחלנו בספארי ואחר כך המשכנו לנתיב הגנים ומשם למאוריציוס.
שיפוצים בכביש – מדי פעם תראו בנסיעה אדם מאותת לכם עם דגל – זאת הדרך שלהם לסמן שכמה מטרים משם יש שינויים בהסדרי התנועה/ שיפוצים.
נהיגה בלילה – הזהירו אותנו לא לנהוג בחושך. לצערנו פעמיים נכנסנו לנהיגה בלילה שעברה בסדר גמור אבל זה לגמרי לא נעים. רוב האזורים לא מוארים כלל בלילה.
סדרני חניה – בחלק מהאיזורים יש סדרני חניה (כאלה שזאת באמת העבודה שלהם הם עם ווסט כתום וכאלה שהמציאו לעצמם עבודה הם עם וסט צהוב). סדרני החניה הלא רשמיים יכוונו אתכם לחניה, תנו להם כמה רנדים בשביל השקט הנפשי (5-10 ראנד).

מאוריציוס

מטבע: רופי מאוריציאני
הגענו בשעה 19:30 לפי שעון מאוריציוס (שעתיים קודם מאפריקה ושעה קודם מהארץ). את הכסף המרנו בשדה – יש כמה עמדות. שימו לב שאתם סופרים את הכסף שמביאים לכם. עלינו ניסו לעבוד ב1000 רופי (בערך 100 ₪).
השכרת רכב – שכרנו רכב מחברה מקומית בשם מאקי. אין להם עמדה בשדה התעופה אך הם הגיעו לעמדה של קבלת הפנים עם שלט עם השם שלנו. הרכב מגיע עם GPS מקומי ונותן תוך כדי נסיעה מידע על מקומות בקרבת איזור (קניונים, אטרקציות שווקים וכו')
http://www.maki-car-rental.com/rent-a-car/mauritius.html

כרטיס SIM – עצרנו ביציאה משדה התעופה בתחנת דלק לקנות סים מקומי (בגלל שהיה מאוחר והקניונים היו סגורים). הסים עצמו עלה לנו 350 רופי (במקום 100 רופי בקניונים) והוא מגיע עם 100 מגה+44 רופי לשיחות שזה בערך 40 דקות שיחה. הוספנו חבילת גלישה שבועית של 750 מגה בעלות של 99 רופי.

משם המשכנו בנסיעה של בערך שעה וחצי לכיוון המלון.
הגענו למלון (המושלם!) מאוחר יחסית וקיבלנו ארוחת ערב קלילה לחדר.

לינה: Trou aux Biches Beachcomber
עלות: 6300 ₪ ל-6 לילות. הזמנו חצי פנסיון ושודרגנו גם לארוחת צהריים.
יש במלון 6 מסעדות: איטלקית, הודית, תאילנדית, ים תיכונית ועוד שתיים עם תפריט משתנה.

800x_SA_RotemNiv_40

800x_SA_RotemNiv_43

800x_SA_RotemNiv_41


800x_SA_RotemNiv_42

פעילויות במאוריציוס:
המלון עצמו מעניק מגוון פעילויות ימיות ללא עלות: שנורקלים, סקי מים, סירת פדלים, סירה עם רצפה שקופה, קאנו, סאפ ועוד

800x_SA_RotemNiv_44

בנוסף, על החוף נמצאים מקומיים רבים שיציעו לכם אטרקציות נוספות.
שיט לצפייה בדולפינים – ביום הראשון שהגענו הציעו לנו טיול של 3 שעות בסירה פרטית לצד השני של האי לראות דולפינים (בעלות של 8000 רופי לסירה). אחרי כמה ימים באי, הדולפינים הגיעו לצד שלנו והחלטנו לקחת סיור של שעה בעלות של 3000 רופי.

Curious Corner of Chamarel – לקחנו את הרכב ונסענו לצד הדרום מזרחי (קרוב לשדה התעופה), אולי שווה לשקול לינה סמוך לשדה התעופה ללילה הראשון על מנת לא לעשות את הנסיעה הזו במיוחד. יש במקום מתחם פנימי וחיצוני של אשליות אופטיות. סיור של שעה בערך. 350 רופי מאוריציאני לאדם. ממש מול המתחם יש איזור עם שתי תצפיות והחולות הצבעוניים המפורסמים של מאוריציוס – עקב חוסר זמן המשכנו ולא עצרנו במקום.

800x_SA_RotemNiv_45

• כל הנסיעה ברכב היא לאורך קו החוף. אנחנו פשוט עצרנו בכמה נקודות לצלם.

800x_SA_RotemNiv_46

la vanilla  – מתחם של צבי ענק, תנינים, זוחלים, יערות ועוד. מי שמגיע למקום חובה להצטייד בתרסיס נגד יתושים (אותנו אכלו). 490 רופי לאדם.

800x_SA_RotemNiv_47

• הליכה על הקרקעית של הים  – solar under sea walk. יוצאים עם סירה לנקודה כלשהי בים ושם נכנסים למים לעומק של 3-4 מטרים עם מסכות (נושמים רגיל – זה לא כמו בצלילה עם בלוני חמצן) למשך 25 דקות. יש להם שלטים נחמדים שניתן להצטלם איתם מתחת למים לפי "האירוע" – ירח דבש, חופשה וכו'. מומלץ להביא אטמי אוזניים. משך הפעילות היא כשעה וחצי. 1700 רופי לאדם, DVD  בעלות נוספת של 1500. משם המשכנו לבזאר של גראנד ביי (Grand Baie) שנמצא ממש קרוב למקום. יש בו בעיקר תבלינים עבודות עץ וצמידים – מי שלא קנה מזכרות הגיוני שימצא שם.

800x_SA_RotemNiv_48

• במרחק כמה דקות נסיעה משם יש מרכז קניות בשם לה קוראסט –la croisette shopping mall, קניון לא ענק, יש מותגים מוכרים כמו ZARA ו MANGO ועוד חנויות במחירים יחסית סבירים. אנחנו הסתובבנו שם כי ירד גשם במשך כמה שעות. יש גם קולנוע למי שממש מתחשק סרט.
• גנים בוטניים – botanischer garten Mauritius. המון סוגים של עצים, צמחי מים וגם קצת חיות. מקום ממש נחמד, העברנו שם שעה וחצי בערך של טיול. 200 רופי לאדם.

450x_SA_RotemNiv_6

תהנו 🙂

1 comment on “ירח הדבש של רותם וניב – דרום אפריקה ומאוריציוס”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top