הסיפור שלנו

ירח הדבש של מיטל וחיים – קוסטה ריקה

יעד

קוסטה ריקה

תאריכים

יוני - שבועיים

עלויות

טיסה - (לקוסטה ריקה ומעבר לקובה וחזרה מקובה)- 13,400 ₪. שהות - 20 אלף ₪.

קוסטה ריקה במרכז אמריקה היא אושר של טבע. חוויה טרופית בלתי שגרתית. היא מציעה ים, גלישה, הרי געש, שמורות טבע יפיפיות, יערות גשם וחיות אקזוטיות. חלום חייה של מיטל היה להגיע לקוסטה ריקה, חיים בעלה אוהב מאוד לגלוש. שניהם אוהבים מאוד לטייל. יחד הם שילבו ירח דבש עם חגיגות יום ההולדת ה- 40 של חיים.

אנחנו טסנו בעונה הגשומה. הכוונה היא שחם מאוד אבל יש סיכוי לגשם. יש לא מעט אנשים שנרתעים מכך אך לנו זה לא הפריע. לרוב כשירד גשם זה היה בשעות אחה”צ שכבר החשיך ולא ממש הפריע או בזמן אטרקציות מסוימות שנהננו מהגשם והמשכנו. הגשם הרציני ירד ברובו בשעות הלילה וקמנו לבקרים שטופי שמש, ירוק בעיניים וצליל חיות הטבע.

אלחואלה (Alajuela)

לינה – 55 דולר ללילה במלון Cabinas Linda Vista Bed & Breakfast.
נחתנו בסן חוזה בערב ואת הלילה הראשון העברנו בעיר אלחואלה שהיא קרובה מאוד לשדה התעופה. המלון לא מפואר אבל ממש מקסים ולא יקר. נוף מטורף – ישנו באמצע הג'ונגל. בעל המלון מאוד נחמד והכין לנו ארוחת בוקר מפנקת. 55 דולר ללילה.

MH_kostaRica_1
בבוקר לקחנו טיול לגן הלאומי וולקן פואס (Parque Nacional Volcán Poás), מרחק של כ-40 דקות נסיעה ברכב. טיול רגלי נעים של חצי יום בשמורה של ההר ובמפלים. בדרך למפלים יש מעין גן חיות קטן עם פרפרים, צפרדעים, קופים, נמרים וכו’. עלות כניסה להר – 40$ לזוג. עלות כניסה למפלים 72$ לזוג. חנייה 3$.

  MH_kostaRica_2

מונטה ורדה (Monteverde)

לינה – במלון Los Pinos – Cabañas &Jardines. עלות 80$ ללילה. מקסים מקסים!

ביום השני נסענו למונטה ורדה, אזור יערות הגשם היפים והמיוחדים. נסיעה של כ- 2.5 שעות. הדרך מדהימה – הרים והמון טבע. יצאנו מאוד מוקדם בבוקר ובשעה 11.00 הגענו לפארק סלבטורה (Selvatura Park). בפארק יש מסלול באורך 3 ק"מ שכולו בין צמרות עצים ובמהלכו חוצים שמונה גשרים תלויים, המתוחים כ-150 מטר מעל קרקעית השמורה. בנוסף נמצא גם הקאנופי הארוך ביותר בקוסטה ריקה – מסלול אומגה על צמרות העצים. מאוד מומלץ. יש אפשרות לעשות טיולי לילה ביערות ולראות צפרדעים זוהרות מהממות המאפיינות את המקום. במקום יש גם מעיינות חמים.

MH_kostaRica_3

כתובת האתר להזמנה – http://www.selvatura.com. עלות כניסה לגשרים ולקאנופי, כולל קאנופי סופרמן- 155 דולר לזוג.

ארנל – (Arenal)
3 שעות נסיעה ממונטה ורדה. הדרך עצמה מהממת, מקיפים את האגם והנופים מרהיבים. שימו לב שיש קטע לא קל של כשעה נסיעה בדרך מפותלת וכביש לא סלול.

MH_kostaRica_4


לינה – מכיוון שהמלונות כל כך מיוחדים בחרנו לישון ב- 2 מקומות:
Tabacon Grand Spa Thermal Resort – כ 250 דולר ללילה. כולל כניסה חופשית למעיינות החמים עד השעה 22 בלילה, מדהים ומפנק. לא כולל ארוחות.
במלון עשינו מסאז'. מומלץ מאוד. זו חוויה מדהימה מכיוון שאת הטיפולים עושים בבקתות בחוץ כשברקע נשמעים צלילי המים. ישנם סוגי טיפולים שונים. לאחר הטיפול מתקלחים באמבט בחוץ שהצינור הינו במבוק. חוויה מיוחדת. עלות מסאז' זוגי – 255$, כמובן תלוי בטיפול שלוקחים.

MH_kostaRica_5

MH_kostaRica_6

MH_kostaRica_long_1

MH_kostaRica_7

The Springs Resort and Spa– כ 320 דולר ללילה. לא כולל ארוחות.
העובדים במלון אדיבים ומקסימים. יש במלון כמה מסעדות. חיפשנו אוכל כשר והשף הכין במיוחד עבורנו מנת עוף במילוי אחר ולא חזיר. המלון חלומי! יש מהמלון הסעות לנהר ששם נמצאות הבריכות החמות וגן החיות שלהם. יש אפשרות לעשות טיול סוסים, אבובים וטיפוס הרים.

MH_kostaRica_8

MH_kostaRica_9


אטרקציות באזור-
1. הזמנו דרך המלון הראשון טיול שכולל רפטינג וביקור בחווה ליצור קפה. הטיול כלל ארוחת צהריים ופירות. מומלץ ביותר. 144 דולר לזוג.

MH_kostaRica_10

2. נסיעה למפל לה פורטונה. צריך לעלות לא מעט מדרגות אז קחו זאת בחשבון.

MH_kostaRica_11

3. בלה פורטונה עצמה יש הרבה אטרקציות שאפשר לעשות: אבובים, סוסים, קאנופי.

טורטוגרו (Tortuguero)

לינה – ב Tortuga Lodge and Gardens‏ כ-160 דולר ללילה כולל ארוחת בוקר.
מקום שמגיעים אליו בשביל לראות את צבי הים ואת השמורה המדהימה. נמצא בצד הקאריבי. הנסיעה אליו מעט מסורבלת. מגיעים לנמל במחוז LA PAVONA (במחוז לימון) – נסיעה של כ- 4 שעות, למעבר לטוטוגרו ומשם לוקחים סירה במשך 45 דקות אל השמורה.
שימו לב – חשוב לברר לפני אם זו העונה בה רואים את צבי הים. אחרת טיול הלילה מיותר. אנחנו לקחנו את הטיול בלי מידע מוקדם ולצערנו לא ראינו. מוקדם בבוקר (5 בבוקר) לקחנו טיול מדהים בקאנו.
רואים את הטבע מתעורר לחיים.

MH_kostaRica_12

MH_kostaRica_13

MH_kostaRica_14

שני הטיולים כ 120$ לזוג. את הטיולים ניתן להזמין במלון או כשמגיעים לנמל. המקום עצמו מקסים, נוף פראי ואחר.
אתר שמספק מידע על ה VILLAGE – בלינק http://www.tortuguerovillage.com

פורטו וייחו (Puerto Viejo)

לינה – בקתות Azania Bungalows כ-90$ ללילה.
הצד הקאריבי. המרחק מטורטגרו לפורטו וויחו הוא כ- 4 שעות. עצרנו בדרך בעיירה קאוויטה, עיירת חוף קאריבית בה הרגאיי שולט.
פורטו וייחו מקום מדליק ונחמד אבל לא היינו מגיעים לשם במיוחד כי הצד הפסיפי מהמם והנסיעה מאוד ארוכה. אם אתם גולשים, פורטו וייחו אידיאלית עבורכם. החופים והגלים מטורפים. אם רוצים לעבור
לפנמה עושים את זה דרך העיירה. יש טיולים לפנמה כולל לינה בסביבות 200 דולר לאדם (אנחנו לא לקחנו).

MH_kostaRica_15

MH_kostaRica_16

MH_kostaRica_17

סנטה תרזה (Santa Teresa)

לינה- THE PLACE. כ-90$ לזוג כולל ארוחת בוקר.
נסיעה ארוכה של כ- 8 שעות חזרה לצד הפסיפי ולחצי האי נקויה לעבר סנטה תרזה. נוסעים ל- Puntarenas ומשם מעבורת שעולים אליה עם הרכב עד Paquera. (עלות המעבורת עם רכב- 25 דולר). כאשר עוברים את המעבורת מגיעים לחצי האי נקויה (Peninsula de Nicoya) שזה עולם קסום בפני עצמו ויש שם לא מעט עיירות קטנות מקסימות בדרך.
מהמעבורת ממשיכים מרחק של שעה לסנטה תרזה. סנטה תרזה היא עיירת גולשים נטו, יש חופים יפיפיים, שיעורי גלישה, מסעדות נחמדות, מאפייה מקסימה, סתלבט. היינו שם יומיים.

MH_kostaRica_18

MH_kostaRica_19

מונטוזומה (Montezuma)
לינה – YlangYlang Beach Resort כ-260 דולר ללילה לזוג בחדר על הים, מלון מדהים!

פנינה מקסימה בחלקו הדרומי של חצי האי נוקיה. נסיעה של כשעה מסנטה תרזה. הגענו לעיירה ומשם לקחו אותנו בג'יפ אל המלון שממוקם על הים. חיים חגג 40 ובעלי המלון נרתמו לעזור עם החגיגה. עזרו בהכנות לארוחה על החוף, קישוט החדר והעוגה. ארוחת הערב בחוף שולמה בנפרד (150 דולר). מומלץ מאוד- מבודד אינטימי ורומנטי.

MH_kostaRica_20

MH_kostaRica_21

MH_kostaRica_22

MH_kostaRica_23


במלון בריכה ענקית, קופים ואיגואנות מסתובבים חופשי, ערסלים. עשינו מסאז מדהים בעלות של כ- 250$ לזוג. הוא נמצא מרחק הליכה של 10 דקות מהעיירה.

MH_kostaRica_24

ממונטוזומה הזמנו טיול דרך המלון של שנורקלים עם ארוחת צהריים ובדרך פגשנו דולפינים. עלות הטיול 114$ לזוג.

MH_kostaRica_25

MH_kostaRica_26

שמורת מנואל אנטוניו (Manuel Antonio)
מנואל אנטוניו נמצאת בצד הפסיפי, בדרך עצרנו ללילה בעיירה Puntarenas. כדי לא לעשות את המרחק ביום אחד. משם בבוקר המשכנו עד לשמורת מנואל אנטוניו, מרחק 3 שעות נסיעה.
כניסה לשמורה עולה כ-40$. השמורה מדהימה ויש בה כ-4 חופים שונים ומקסימים וחיות הטבע. לנו אישית הרגיש קצת מיותר מכיוון שאם עושים את המסלול שלנו פוגשים בחיות הטבע בחוץ (כמו במונטוזומה) ורואים את החופים המדהימים. יותר מתאים למי שלא מספיק את כל המסלול.

MH_kostaRica_27

MH_kostaRica_28

מסעדה מומלצת – יש בעיירה פאב עם שרידי מטוס. לצידו יש מסעדת סטייקים מעולה.

MH_kostaRica_29

לינה – PARADOR RESORT & SPA כ-180 דולר ללילה (המחיר הוא פי 2 בעונה). מלון מטורף!!!!! הוא כולל ארוחת בוקר, 2 בריכות, מגרשי גולף ועוד.

MH_kostaRica_30

MH_kostaRica_31

מידע כללי –
• רכב – לשבועיים – בסביבות 1100 דולר. השכרנו מסוכנות נסיעות בארץ. עשינו רישיון בינלאומי אבל לא בכל סוכנות מבקשים. הכבישים מאוד קשים לנסיעה מהבחינה שהם לא סלולים ברובם. סעו בזהירות. ביטוח לרכב כולל GPS עלה 182 דולר. הדלק מאוד זול, בסביבות 160 דולר. ונסענו המון.
• למלונות מסוימים נהוג לתת טיפים. כדאי לבדוק את זה מראש.
• יש להצטייד באוכל ושתייה בזמן הנסיעות. הנסיעות ארוכות. מומלץ לאכול כמה שיותר פירות, הם סופר טעימים.
• אוכל – יכול לנוע מאוכל רחוב ובמסעדות מסוימות בפחות מ-10 דולר או בטווח יקר של כ- 50-60 דולר לזוג. תלוי מה אוכלים.
• המחירים ללא מע"מ. יש להוסיף 13 אחוז מע"מ. המחירים שציינו כלולים.
• בקוסטה ריקה מאיר מוקדם ומחשיך מוקדם. לכן קמים בבוקר בסביבות חמש-שש לעשות אטרקציות וטיולים.

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top