הסיפור שלנו

אוקטובר. שבועיים

עלויות

20 אלף ש"ח

הדס ואלון בחרו לבלות את ירח הדבש שלהם במזרח. הדס שביקרה בתאילנד בעבר ידעה שהיא רוצה לחזור למקום שמבחינתה הוא המאושר בעולם, אך הפעם לבקר במקומות פחות שגרתיים ומוכרים. הם חיפשו יעד נוסף לשלב ובחרו בלאוס, מדינה יפהפייה עם נופים משגעים, אוכל מצוין, תרבות שונה ומרתקת ומחייה מאוד זולה. ירח דבש בניחוח אסייתי קצת אחר.

לאוס:

לאוס הוא יעד שנחשב פחות יוקרתי ומפנק אבל למי שמחפשים לשלב את תאילנד עם יעד נוסף אנחנו ממליצים בחום. מדובר במדינה יפהפייה עם נופים מטריפים ואפשרות לחיות כמו אוליגרך בממש מעט כסף. אפשר לקחת את המלון הכי טוב ויקר בכל מקום ולהרגיש מלכים. אווירה מאוד רגועה והרבה יותר אותנטית מתאילנד.
אנחנו טסנו ללאוס דרך בנגקוק. לילה ראשון ישנו בויאנטיין (Vientiane), עיר הבירה שאין בה מה לעשות ומשם למחרת בבוקר נסענו לואנג ויאנג.

ואנג ויאנג (Vang Vieng)

לינה – River side boutique resort  כ-600 שקל ללילה.

עיירת הנופש ואנג ויאנג, ידועה כעיירת נופש ומטיילים, נמצאת על נהר עם נופים פסיכיים.
ישנו במלון הכי יקר בעיירה. מלון 5 כוכבים, נוף עוצר נשימה מהמרפסת, ארוחת בוקר הכי טובה שיצא לנו להיתקל במזרח, הכל יוקרתי (ובמחיר סבבה!)

800x550_HA_thai_1

800x550_HA_thai_2

800x550_HA_thai_3

העיירה מלאה בפאבים עם מחצלות על הרצפה שמריצות בלופ פרקים של "חברים" ואנשים נתקעים שם שעות ומסתלבטים. זו עיירה עם אופי מאוד רגוע.

אטרקציות באזור:
1. Tubing (אבובים) בנהר הנאם סונג – מדובר באטרקציה שנחלשה משנת 2012 כי היו הרבה תאונות במסלול. עכשיו הכל יותר ברגוע ולכן גם מתאים יותר לזוגות ירח דבש. מדובר בשייט אבובים בנהר ובדרך ממוקמים ברים. כל כמה קילומטרים מושכים אותך מהנהר לבר ואתה עוצר לדרינק וממשיך – כייף גדול!

800x550_HA_thai_4

800x550_HA_thai_5

800x550_HA_thai_6

2. הלגונה הכחולה – Blue Lagoon – כ- 10 ק"מ מואנג ויאנג. לגונה בעלת צבע מים תכול טורקיז. הלגונה נחצבה באופן טבעי עם השנים והיא ממוקמת בהמשך לזרימה של הנהר. הלגונה מספיק עמוקה בשביל לשחות בה. ללגונה הגיעו בטוק טוק שלקח אותנו, חיכה לנו שם כ- 3 שעות והחזיר, העלות היא כ- 40 ₪. (זול מאוד).
3. ביקור בשבטי ה- Hmong וה- Yao – במרחק הליכה קצר אפשר לבקר בכפרים של השבטים המקומיים. חוויה אותנטית מקסימה. מדובר בכפרים שכמעט לא נוגעו בידי המודרניזציה.

800x550_HA_thai_7

450x650_HA_thai_1

800x550_HA_thai_8

4. מערת Tham Jang – המערה שוכנת מצידו השני של הנהר ומכילה מספר פסלי בודהה. למערה כדאי להגיע בשעות הבוקר כשאור השמש חודר פנימה. חציית הנהר מתבצעת על מעין גשר מאולתר עשוי מקלות במבוק הקשורים לסלים מלאים באבנים.

450x650_HA_thai_2

לואנג פראבנג (Luang Prabang)
לינה – ‪Le Bel Air Boutique Resort‬ כ- 300 ש"ח ללילה.

עיר הבירה הקודמת של לאוס השוכנת בין נהר המקונג העצום לבין נהר הקאן. מדובר בעיר שהייתה עד לא מזמן קולוניה צרפתית ונחשבת הפנינה של המזרח. מרגיש כמו עיירה אירופאית מוקפת נופים עוצרי נשימה.
הגענו לעיר בהסעה ברכב פרטי מפנק. זו נסיעה של 6 שעות והעלות היא 400 ₪. הדרך מרהיבה ביופייה.

450x650_HA_thai_3

450x650_HA_thai_4

יש בעיר מלונות בוטיק, מסעדות וברים מצוינים משולבים בנופים מדהימים. ברחובות העיר פזורים מקדשים רבים. היא ידועה כעיר בה קיימת פעילות דתית משמעותית וניתן לראות ברחבי העיר את הנזירים הלבושים גלימות כתומות בדרכם למקדשים.
העיר מלאה בשווקים המוכרים מאכלים מקומיים ועבודות יד.

800x550_HA_thai_9

800x550_HA_thai_10

800x550_HA_thai_11

800x550_HA_thai_12

אטרקציות באזור:
1. טקס ארוחת הבוקר של הנזירים הבודהיסטים – בכל יום, מתקיים טקס חלוקת ארוחת הבוקר על ידי הכפריים – לנזירים הבודהיסטים.
בטקס זה לוקחים חלק גם תיירים אשר מגיעים עם שקיות אורז בידיהם. את שקיות האורז ניתן לרכוש מהרוכלים ברחוב או מבעל המקום בו אתם לנים. הכפריים והתיירים יושבים בשורה וממתינים. הנזירים הבודהיסטים, לבושים בגלימות כתומות מגיעים ונעמדים בתור ארוך. כל נזיר לוקח אורז מכל שקית וממלא את קערתו.
שעות הטקס הינן בין חמש וחצי לשש וחצי בבוקר. הטקס מתקיים לאורך הרחוב הראשי : סיסאוואנגוונג (Sisavangvong road).

450x650_HA_thai_5

2. שוק הלילה של לואנג פראבנג (Luang Prabang market). השוק ענק ומציע מגוון עצום של מזכרות ופריטי אומנות מיוחדים, פסלונים, תמונות וגלויות יש גם דוכני אוכל רבים, המוכרים אוכל מקומי טעים מאוד ומשביע במחירים זולים במיוחד.. מיקום השוק ברחוב סיסאוואנגוונג (Sisavangvong road).

800x550_HA_thai_13

3. הר פו סי – Phu Si mountain ההר מתנשא לגובה של 150 מטרים וניתן לראותו כמעט מכל מקום בעיר. שימו לב – על מנת להגיע לפסגה יש לטפס מעל 300 מדרגות, שם נמצא מקדש צ'ום סי.
4. מפלי המים Kuang Si Water Falls – נמצאים בתוך פארק גדול ויפהפה. מפלים ענקיים ויוצאי דופן. מלבד המפלים עצמם, יש בריכות רבות שבחלקן הגדול אפשר לרחוץ.

450x650_HA_thai_6

800x550_HA_thai_14

800x550_HA_thai_15

לסיכום – האנשים בלאוס חייכנים ומקסימים. האוכל הכי טעים שאכלנו עד כה בכל טיול שהיינו עד היום (והיינו 🙂 ). וזול!! מאוד זול. ארוחות מדהימות ב- 10 ₪ למנה.

450x650_HA_thai_7

450x650_HA_thai_8

צפון תאיילנד

צ׳אנג דאו (Chiang Dao)

לינה – Chiang Dao Nest – בסביבות ה-150 ₪ ללילה ללא ארוחת בוקר.

מלאוס נחתנו בצ'אנג מאי ומשם סגרנו הסעה דרך המלון שחיכתה לנו בשדה התעופה ולקחה אותנו ברכב פרטי לעיירה צ'אנג דאו (שעתיים נסיעה).
אל צ'אנג דאו הגענו בעקבות המלצה בקבוצה הזו. שעתיים נסיעה מצ׳אנג מאי והגעתם לפנינת טבע בתולית, לא תיירותית בעליל עם נופים כמו בגלויה. הריזורט שלנו שייך לאחיות תאילנדיות שבילו זמן כשפיות באירופה ופתחו ריזורט שמבוסס על טבע ואוכל גורמה. הבקתות עצמן בסיסיות ונוחות והאוכל בריזורט אכן גורמה פסיכי.

800x550_HA_thai_16

בעיירה עושים טיולים בטבע ופשוט נרגעים בפינות הישיבה. מומלץ לגיחה של יומיים שלושה להרגעות.

800x550_HA_thai_17

800x550_HA_thai_18

בעיירה בעיקר מטיילים בטבע היפיפה. עשינו טיול רגלי אל המקדש שנמצא בקצה העיירה בראש ההר. עוברים בנופים ירוקים, עם עצי טיק גבוהים, מטעי בננות, צמחים טרופיים, פרפרים עם ציורים על הכנפיים. חוויה מדהימה. אל המקדש מובילות 500 מדרגות והנוף שנשקף משם חלומי.

450x650_HA_thai_9

450x650_HA_thai_10

800x550_HA_thai_19

450x650_HA_thai_11

המלון המליץ לנו על מסלול הליכה בטבע שהתכוונו לעשות אך כשהגענו לתחילתו גילינו שמדובר במסלול שמצריך מצ'טה כדי לעבור בין העצים הסבוכים אז החלטנו לוותר.
המלון מציע מסאז'ים ביניהם מסאז' תאילנדי מסורתי של שעתיים. חוויה הזויה שאותה כנראה לא תשכחו. רק נגיד שזה לא מסאז' מפנק אלא יותר טיפול בכל שריר ושריר בגוף עד כדי כאב!

פאי (Pai)
לינה – Pai village boutique resort & farm כ- 300 ₪ ללילה. המלון מומלץ ביותר, נמצא ממש בתחילת הרחוב הראשי אך מרגיש מבודד ושקט. חדרים בסיסיים אבל נוחים ונעימים עם מרפסת קטנה ואחלה ארוחת בוקר.

לפאי מומלץ להגיע במונית (250 ₪) מצאנג מאי. הנסיעה במיניבוס היא מאוד לא נעימה.
פאי הוא יעד יותר פופולארי אבל עדיין הרבה זוגות מוותרים עליו. אל תוותרו. המקום מדהים! עיירה של טבע משולב עם אמנות ותאילנדים ארטיסטים והיפסטרים (מסתבר שיש כאלו 🙂 ).
מומלץ לישון קרוב לרחובות הראשיים ולחוות את הכפר ולהסתובב מסביב לכפר. הכל בפאי רגוע, טעים, נעים ונופים של גלויה!

800x550_HA_thai_20

800x550_HA_thai_21

אטרקציות:
1. שוק הלילה של פאי – כל ערב בסביבות 18:00 נפתח שוק הלילה של פאי ומציע מלא דוכני אוכל מיוחד וטעים מכל הסוגים, מסעדות ופאבים, דוכני אומנות ובגדים ועוד.
2. השכרת קטנוע – כל מלון או סוכנות נסיעות תיתן לכם מפה של הכביש שסובב את פאי, אותו כדאי לעשות עם קטנוע. בכביש אין סוף נקודות שאפשר לעצור. מסעדות מגניבות (ממליצה על coffee in love ו- strawberry – בית קפה עם נוף משגע ועיצוב מיוחד, לא תרצו להפסיק לצלם). יש גם מקדשים, חוות פילים, אתר של מעיינות חמים, צוקים שאפשר לטפס וממש אינסוף מוקדי עניין והכל בכביש הזה שסובב את פאי. אנחנו עצרנו בכל מני מקומות בצורה רנדומאלית. הנסיעה בקטנוע בכביש כיפית, נופים מדהימים ושלווה.

800x550_HA_thai_22

450x650_HA_thai_12

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.