הסיפור שלנו

מיני ירח הדבש של נועה ואביאל – כרתים

יעד

כרתים

תאריכים

תחילת ספטמבר - 5 ימים

עלויות

הטיסה והמלון : 5814 ש"ח, דרך קשרי תעופה. בזבוזים - כ 800 יורו (אנחנו הרשנו לעצמנו קצת יותר מהרגיל, בהחלט אפשר להסתפק בפחות).

נועה ואביאל חלמו על ארבעה חודשים של ירח דבש במזרח. בזמן ההמתנה לחלום (בעיקר בגלל ענייני עבודה וחיסכון) הם החליטו לעשות קפיצה קצרה ובחרו בכריתים השכנה. שם במשך חמישה ימים הם טיילו בעיירות הציוריות של האי, נפשו בחופים הבלתי נגמרים, אכלו מעולה והתפנקו במלון מפואר ומבודד. הצצה למיני ירח דבש קרוב לבית שיש בו הכל.

את החופשה סגרנו בעזרת סוכן של קשרי תעופה. פשוט נכנסנו לאתר שלהם ותוך פחות מחצי שעה הם יצרו קשר. היחס היה אדיב, הנציג לעיתים לא היה זמין אבל בסופו של דבר עשה את כל מה שביקשנו.
הטיסה קצרה – כשעה וקצת. הדיל שלקחנו כלל העברות – הגענו למלון תוך חצי שעה משדה התעופה.

לינה: מלון – Aldemar Royal Mare, לינה + ארוחת בוקר. ביקשנו מסוכן הנסיעות מלון ביעד מרכזי על האי, יפה וגדול ושלא כל העולם מגיע לשם.
החדר עצמו – סוויטה עם יציאה ישירה לsharing pool ( בריכה פרטית גדולה לכמה חדרים )

450x_na_c_1

450x_na_c_2

800x600_na_c_1

800x600_na_c_2

המלון ממוקם ברצועת חוף מדהימה בתוך הכפר Anissaras יחד עם עוד רצועה של כפרי נופש, נסיעה של 4 דקות לעיירה Hersonissos
שימו לב! המלון מבודד יחסית אז אם אתם לא מתכננים לשכור רכב או להצטרף לטיולים – קחו זאת בחשבון.
במלון יש סופר מרקט עם מחירים סבירים, אם הגעתם לבטן גב ואתם צריכים דברים בסיסיים או לקנות מזכרות. המלון מתפרש על שטח ענקי ו יש בו שלוש מסעדות.
יש לו גם אופציה של הכל כלול או חצי פנסיון אבל רצינו להסתובב בצורה חופשית ולאכול במסעדות שיש לכרתים להציע ולכן לקחנו רק ארוחת בוקר. זה הוזיל את עלות הטיול אבל לא בהרבה. ארוחת הבוקר הייתה מצוינת, טעימה ומגוונת. אם יוצא לכם לאכול באחת ממסעדות המלון, אנחנו ממליצים מאוד על הדגים ועל האוכל היווני ופחות על האוכל היפני שיש להם להציע.

השכרת רכב – הדבר הראשון שעשינו היה להזמין רכב, העדפנו להתנייד לבד ולא להצטרף לטיולים שחברת הנסיעות הציעה. את הרכב שכרנו מחברה שהם המליצו עליה בשם PRIMA. שכרנו רכב ידני, פיז'ו 208. הרכב היה במצב מצוין, נקי ונעים. תדלקנו וחרשנו את האוטו – מיכל מלא עולה כ 40 יורו. עלות ההשכרה – 150 יורו לשלושה ימים. אפשר למצוא זולים יותר- חנויות להשכרת רכב הן דבר נפוץ ברחבי האי ואם יש מישהו שנראה לכם אמין ואפשר לקרוא עליו המלצות באינטרנט – תוכלו בהחלט לחסוך כסף. אנחנו לא היינו מתוכננים מספיק בשלב זה 🙂

סים יווני – כ 15 יורו, רק אינטרנט. חברת גרמנוס- ΓΕΡΜΑΝΟΣ. יותר זול מחבילת אינטרנט שקונים בארץ.

היום הראשון : סתלבט וחרסוניסוס (Hersonissos)
את רוב היום בילינו במלון ובערב הלכנו אל Hersonissos ברגל, הליכה של כחצי שעה מרצועת החוף ששהינו בה אל מרכז העיר ואל המדרחוב שלה.
ההליכה היא לאורך הים ומדי פעם עולה על שבילים מרכזיים. חוויתי ביותר ומקסים, הליכה נוחה ונעימה – מומלצת בשעות אחר הצהריים והערב.
מסעדה מומלצת בעיר- Mythos – מסעדה משפחתית בצורת טברנה, מכינים מאכלים יווניים מקומיים מצוינים

800x600_na_c_3


800x600_na_c_4

היום השני: מערב האי
Fodele – כפר מסורתי קטן ונחמד. עלינו לכנסיה עתיקה בשם Byzantine church of Panagia שנחשבת למקום קדוש באי וביקרנו ב The El Greco Museum, ביתו של אומן מוכר מכרתים, הסתובבנו ברחובות ובסמטאות של העיירה שיש בה מסעדות קטנות, חנויות של תחרה הנרקמת בעבודת יד וחנויות מזכרות.

800x600_na_c_5

800x600_na_c_6

800x600_na_c_7

Rethymno – עיר נמל יפיפיה, טיילנו בסמטאות, בגלל שהגענו לשם רגע אחרי סיומה של העונה היו סיילים מעולים בחנויות. חנינו בחניה בתוך הנמל ופשוט הסתובבנו.
מסעדה מומלצת – Bakalagatos. נסו את סלט הבית!

800x600_na_c_8

Chania – עיר נמל קצת יותר גדולה מרת'ימנו. סיור בנמל, בסמטאות ובשווקים מומלץ בחום.

800x600_na_c_9

450x_na_c_3

*בית הכנסת של חניה – הזווית היהודית – בית כנסת ומקווה משוחזרים בשילוב של מוזיאון המספר על חייה הקשים של קהילת יהודי כרתים לפני השואה וסיפורו של שחזור בית הכנסת (שגם בשנים האחרונות נשרף)

800x600_na_c_10


*תערוכה קבועה של אינסטגרמרים יוונים – בסמוך לנמל, היכן שכרכרות הסוסים ממוקמות.

היום השלישי – אגיוס ניקולאיוס, הרקליון
Agios Nikolaos – את העקרון של עיירת נמל עם השפעות ונציאניות כבר הכרנו, עדיין היה מאוד נחמד להסתובב בצד הזה של האי. הייחודי כאן הוא האגם שבאמצע העיר.
בסך הכל עוד עיר נחמדה עם סמטאות, בתי קפה ונמל עוצר נשימה. יש שם חופים יפיפיים באזור – שווה עצירה.

800x600_na_c_11

800x600_na_c_12

800x600_na_c_13

הרקליון (Heraklion)עיר הבירה של כרתים. אין ספק שזה היעד שהכי אהבנו.
הסתובבנו בה ברגל במדרחוב הראשי הסמוך לנמל, שם נמצאות כל החנויות האירופאיות הפופולריות (וגם סטארבקס).
בכיכר הראשית מפוזרות גלידריות, מסעדות ומופעי רחוב. גם טיול לאורך הנמל מומלץ מאוד, ההליכה יפה ומרשימה במיוחד בזמן השקיעה. עיר בירה תוססת.

800x600_na_c_14

800x600_na_c_15

מסעדה מומלצת – Erganos – כרבע שעה הליכה מנמל הרקליון אבל שווה כל צעד! ממליצים בחום על ארוחת מזטים. טעים, מדויק, אותנט וזול.

היום הרביעי – שייט והרקליון
שייט פרטי ביאכטה – ערב קודם, בזמן שהסתובבנו בנמל של העיר בעודנו מתוסכלים שלא הצלחנו למצוא שייט נעים ולא המוני, נתקלנו בבעלים של חברה קטנה בזמן שניקה את היאכטה.
הוא סיפר לנו על עצמו ועל השייט. בהתחלה קצת נבהלנו מהמחיר (70 יורו לאדם) אבל לפי סקר שוק קטן שעשינו, כל שייט מצומצם עולה פחות או יותר בטווח המחירים הזה.
ביאכטה הכל מסודר ונקי. מקבלים שתייה ונשנושים כמה שרוצים. אורך ההפלגה – כחמש שעות, ל- Dia Island, שם אפשר לשנרקל וגם לדוג.

800x600_na_c_16

העוזר של הבעלים מכין את ארוחת הצהריים במקום – טעים ומומלץ. יחד איתנו בשייט היה זוג גרמני וזוג אוסטרי. כל אחד היה בפינה שלו. האווירה, האוכל, הצלילה, הבטן גב, האלמוגים – הכל הפך את השייט לחוויה מיוחדת במינה.
אתר החברה: http://www.sailingtrips.gr/index.php/en/ 

450x_na_c_4

450x_na_c_5

בערב עשינו קניות בהרקליון, מזכרות ושופינג. סמוך לנמל יש חניון בעלות של 2 יורו לכל היום והכל נמצא ממנו במרחק הליכה.

800x600_na_c_17

מסעדה מומלצת נוספת צמודה לנמל – Paralia

האוכל היווני:
אנחנו חובבי אוכל מקומי ומשתדלים תמיד לחפש את האותנטי והבריא. הפעם לקח לנו קצת זמן לעלות על הדברים המיוחדים והטעימים – אנחנו מזמינים אתכם לנסות כמה דברים מיוחדים למקום:
1. ארוחת מזטים – שווה ביותר, גילינו רק בסוף כמה זה כיף וייחודי.
2. צזיקי – יוגורט עם מלפפונים, שמיר ושום.

800x600_na_c_18


3. קציצות קישואים – ממש כמו שזה נשמע.
4. פטריות על הגריל/ מטוגנות – אחד הדברים הטעימים ביותר שאכלנו!
5. דגים – מאוד מאוד קשה להרוס את הדגים הטעימים שיש להם להציע שם. מומלץ לקחת את הדגים על הגריל.
6. קפה – הקפה היווני שלהם מאוד מיוחד, הפרפה (קפה קר) מומלץ מאוד.

800x600_na_c_19

7. ראקי, לא אוזו: המומחיות של אנשי כרתים היא בהכנת "ראקי", משקה אלכוהולי חריף במיוחד, יותר חזק מהאוזו. חייבים לנסות אפילו פעם אחת.
חשוב לציין שאוזו לא כזה נפוץ על האי, הראקי הרבה יותר מצוי ולטענת המקומיים גם הרבה יותר טוב.
8. chill box – דוכן יוגורט שנותן אופציה להרכבה עצמית של היוגורט ומשלמים לפי המשקל.

800x600_na_c_20

9. האגף הלא כשר – דיונון בגריל. כן, נשמע קצת קריפי בהתחלה, אבל אין ספק שזו מומחיות של המקום – אחד הדברים הטעימים והמעניינים שאכלנו בחיינו ויש אותו בכל מסעדה.
10. ותרו על פירות ים – הרוב מגיע קפוא לכרתים.

המלצות כלליות
1. שווה להזמין רכב מראש עוד בארץ – יש סיכוי שתשלמו פחות מאיתנו. כבר משדה התעופה תוכלו לאסוף אותו (כל סוכנויות הרכב המפורסמות נמצאות שם, פשוט תריצו מראש חיפוש באינטרנט)
2. Tripadvisor– בכל פינה, בכל מקום, בכל טיול שהיינו בו בשנה האחרונה, אף פעם לא מאכזב. שימו לב לדירוג הכללי, הוא יותר מדויק (לדוגמה – מקום 2 מתוך 250 מסעדות בהרקליון). מומלץ גם להסתכל בתמונות של האוכל שתוכלו לבדוק אם המקום עומד בציפיות שלכם.
3. מים – רק מבקבוקים של מים מינרליים קנויים.
4. בכפרים על ההר יותר זול מאשר בעיירות שעל הים.
5. לעבור בחנות הכלבו Jumbo! פשוט מרשים בכמות וגם זול.
6. אל תזמינו קינוחים! כשאתה מבקש חשבון בכרתים אתה אוטומטית זוכה בקינוח – יכול להיות קטן ויכול להיות מושקע וגדול. ברוב המקומות במדובר בצלחת פירות, היו מקומות שנתנו שלוש מנות קינוח ובנוסף גם אלכוהול תוצרת מקומית.
7. הדיוטי פרי של כרתים נראה כמו נמל התעופה של כרתים – קטן ועצוב. חוץ מממתקים אמריקאים אין מה להביא משם ולכן מומלץ לא לחכות עם הקניות לרגע האחרון.

תהנו 🙂

1 comment on “מיני ירח הדבש של נועה ואביאל – כרתים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top