הסיפור שלנו

יעד

סרילנקה, מלדיביים.

תאריכים

שלושה וחצי שבועות, נובמבר- דצמבר.

עלויות

50 אלף שקל.

אור וערן חיפשו ירח דבש שישלב בין טיולים לנופש. הם חיפשו מקום ששניהם לא היו בו ושהוא פחות מתויר. עם הפרמטרים האלו נבחר טיול החלומות שמשלב את סרילנקה שמכילה את כל הקסם של המזרח באי קטן אחד וגן העדן עלי אדמות- המלדיביים: אי בודד, ריזורט שנלקח משומר מסך, חול לבן וים שקוף ונקי בצבע טורקיז.

לדיון בקבוצה לחצו כאן

מסלול– טסנו מישראל לבנגקוק והיינו שם 4 ימים. משם לסרילנקה ל- 11 יום ומשם למלדיביים לשבוע. הטיסות היו יקרות בגלל העבודה שלי. היינו חייבים לטוס באלעל. ממרץ יש טיסות ישירות של אלעל לסרילנקה. שווה להתעדכן.

סרילנקה:
סרילנקה היא בעצם אי שנראה כמו טיפה. יש האומרים שהיא המשך של הודו רק באופן משדורג יותר.
דגשים שחשוב לדעת:
• באי ישנה עונה רטובה ועונה יבשה, בעונה הרטובה יש הרבה גשמים, בעונה היבשה ישנם מונסונים אבל מעטים.. אנחנו נסענו בסוף העונה הרטובה לקראת העונה היבשה. היו לנו מעט מקומות עם גשמים, ורוב הזמן שמש נעימה. האי מחולק לשניים ולפני שמגיעים כדאי לבדוק היכן מומלץ לטייל כי בכל עונה ניתן לטייל בחלקים שונים באי. מומלץ להתייעץ עם סוכן נסיעות לפי העונה.
• כדאי מאוד לשכור נהג/מדריך שייקח אתכם ממקום למקום. קשה להתנייד עצמאית. התחבורה הציבורית לא מפותחת וסרילנקה גדולה מאוד.
• אנחנו נעזרנו בסוכנות נסיעות מעולה שממש התאימה את הטיול לפי הבקשות שלנו. היה לנו נהג שהוא גם מדריך דרך חברת TIME 4 TRAVEL. המדריך אסף אותנו משדה התעופה ולקח אותנו לבית המלון הראשון וליווה אותנו במשך כל הטיול: דאג שניכנס לכל האתרים בלי לחכות בתור, אמר לנו כמה לשלם טיפ למלצרים וממש עזר לנו בכל מה שהיינו צריכים. כמובן שבסוף הטיול החזיר אותנו לשדה התעופה.
• לקחנו דיל של מלונות חצי פנסיון וזה מאוד עזר לנו. האוכל בבתי מלון מתאים לתיירים, יש מגוון רחב. יש מקומות בסרילנקה שאי אפשר לצאת בערב מהמלון כי מסתובבים בשעות הערב פילים ודובים באופן חופשי ולכן ארוחת הערב במלון היא בדיוק מה שצריך. בכל מלון יש גם בר ואפשר לשבת אחרי הארוחה לשתות בכיף.
• להביא בגדים שמתאימים לטיולים – כפכפים ונעליים סגורות שנוחות להליכה.
• יש הרבה אתרים קדושים וצריך להוריד נעליים, אז קחו אתכם באוטו כפכפים ותשאלו את המדריך לפני כל אתר אם צריך להוריד נעליים. הם לא נותנים לשים את הנעליים בתיק, כל פעם צריך לחלוץ אותן במקום מיוחד ואח"כ גם לשלם ל"שומר הנעליים".
• לנשים – קחו אתכן תמיד חולצה עם שרוול ארוך/עליונית/ צעיף כדי שתוכלו לשים עליכן בביקור במקומות קדושים.
• המחייה בסרי לנקה זולה מאוד אבל אל תצפו לעשות שם קניות של בגדים וכו' כי אין מה למצוא. רכישות בסופר זולות מאוד.

הברנה (Habarana)
הגענו לסרי לנקה בצהריים, הנהג אסף אותנו למלון. נסיעה של כ- 3 שעות להברנה.
לינה – מלון Aliya Resort מהמם!! מומלץ בחום רב! אוכל ושירות מדהים, חדרים יפים ונקיים מאוד!

800_Maldivs_or_1

800_Maldivs_or_2

מקומות מומלצים בסרילנקה – בחרנו לציין את האטרקציות המרכזיות שביקרנו בהן במהלך החופשה:
טיול לסיגריה (Sigiriya rock fortress) – נמצא בלב ליבה של סרילנקה, במחוז מטאלה. סלע ענק מוקף גנים מטופחים ובפסגה שלו מצודה היסטורית. מקסים! נראה בהתחלה טיפוס קשה אבל הוא ממש סבבה וגם עושים הרבה עצירות בדרך לראות את הנוף. אנחנו הלכנו בלי מדריך ונהנו מאוד. יש הרבה מקומיים שמציעים את כישוריהם כמדריכים בתשלום כמובן – לנו היה כיף ללכת לבד.

650_Maldivs_or_1

800_Maldivs_or_3

650_Maldivs_or_2

ביקור בבית יתומים לפילים בפינאוולה (Pinnawela) דמבולה – אוכלוסיית הפילים במדינה הייתה בסכנת הכחדה. דבר זה הוביל את הממשלה להקים את בית הפילים היתומים. הוא הוקם ב- 1975 עם 7 פילים יתומים על ידי מחלקת חיות הבר של סרילנקה. כיום יש במקום כ-3000 פילים והם מסתובבים באופן חופשי. ניתן להאכיל אותם, ללוות לרחצה היומית בנהר, ללטף אותם וגם לצלם אותם. לא לפספס!

800_Maldivs_or_4

העיר קאנדי (Kandy) – העיר השנייה בגודלה, בירת המחוז המרכזי בסרילנקה:
1. הגן הבוטני (Royal Botanical Gardens) – גן ענק, שניטע לפני למעלה ממאה שנים ובו עצים וצמחים מרהיבים ביופיים, הכל נקי ומסודר – כמו להסתובב בתוך גלויה. אפשר לשכור מדריך מקומי. אנחנו לקחנו מפה שמחולקת בכניסה לגן והסתובבנו לבד.

650_Maldivs_or_3

800_Maldivs_or_5

2. מקדש השן (Sri DaladaMaligawa) – מקדש בודאיסיטי מהחשובים בעולם. על פי המסורת אומרים שרידי השיניים של בודהה נמצאים בו. מאוד מרשים, אל תפספסו.

800_Maldivs_or_6

3. באחד הערבים היינו בהופעה מסורתית של המקומיים. ההופעה נחמדה ולא מעבר. אפשר לוותר. העיר מאוד יפה ועדיף לעשות סיבוב בערב מסביב לאגם.

נוארה אליה (NuwaraEliya) – העיירה הגבוהה ביותר והקרירה ביותר בסרילנקה. קחו אתכם בגדים חמים ומטרייה!
היא בגובה של מעל 2000 מ'. עיירה מקסימה שהתיישבו בה בעבר אנגלים והיא מושפעת מסגנון בנייה אנגלי מסורתי. עיר מיוחדת מאוד, לאורך כל הדרך עוברים דרך מפלים שמאוד מאפיינים את האזור. אחד הדברים המומלצים באזור הוא מפעל להכנת תה הצילון שהוא המפורסם בסרילנקה.

650_Maldivs_or_4

טיול לפארק הורטון פליין (Horton Plains) – סוף העולם (END OF THE WORLD) – קמים מוקדם בבוקר, מקבלים ארוחת בוקר ארוזה מהמלון, מגיעים ממש גבוה לקו הגובה של העננים. חוויה מדהימה.

800_Maldivs_or_7

800_Maldivs_or_8

יאלה פארק (Yala National Park) – מהמם!! חוויה מומלצת. סיור בג'ונגל של סרי לנקה רואים מלא חיות. אנחנו היינו בסיור בשעות אחר הצהריים. היה מדהים, זכינו לראות את החיות מתמקמות לקראת הערב, כל אחת עם הקבוצה שלה וצפינו בשקיעה עוצרת נשימה! את הסיור עושים בג'יפ. קחו אתכם כסף מקומי לתת בסוף טיפ לנהג.

800_Maldivs_or_9

800_Maldivs_or_10

את היומיים האחרונים בילינו בחוף בנטוטה (Benthota) שהוא מאוד יפה. מי שלא ממשיך למלדיביים מומלץ לעשות שם יותר ימים ועדיף במקום בחוף הזה להיות בעיר גלה (GALLE) שהיא מהממת. עיר חוף מאוד תיירותית עם המון מסעדות וצעירים, חוף מהמם, ים עם גלים גבוהים. גן עדן לגולשים!

800_Maldivs_or_11

800_Maldivs_or_12

מלדיביים
חלום שהופך למציאות!
לקחנו טיסה מסרילנקה, נוחתים באי במלדיביים שבו חיים המקומיים ומשם ההגעה היא באמצעות סירה ישירות לאי של המלון. זמן ההגעה כשעה.

לינה – מלון OLHUVELI BEACH AND SPA RESORT כ 25 אלף שקל + 500$ העברה מהשדה למלון. המחיר כלל 4 לילות בוילה על החוף ו3 לילות בבונגלו.
כל מלון במלדיביים ממוקם על אי אחר ועל כל אי יש מלון אחד בלבד פרט למקרים חריגים אם מדובר באי גדול.

800_Maldivs_or_13

800_Maldivs_or_26

800_Maldivs_or_14

ההמלצה הכי חשובה לסגירת דיל – לא לסגור דרך בוקינג ואתרים דומים ואם כן לשים לב לכל האותיות הקטנות! המחיר שכתוב באתרים אינו משקף את המציאות, במלדיבים צריך לשלם על כל לילה מיסים, והרבה – מס בריאות, מס טבע וכו' – המחיר שאתם רואים אינו כולל אותם.
דבר חשוב נוסף – לכל מלון חייבים לסגור הגעה מהשדה. לנו זה עלה עוד 500$. כדאי לבדוק מה המרחק של המלון משדה התעופה. ככל שהוא יותר רחוק ההעברה מהשדה למלון תהיה יקרה יותר.
שימו לב כשאתם סוגרים דיל למלדיביים שהמחיר שאתם משלמים כולל מיסים ונסיעה.

טיפ חשוב – במלון משלמים בדולרים! הם עושים חישוב שהיורו הוא כמו דולר, אז לא שווה לשלם ביורו אלה רק בדולרים. כשאתם מגיעים לשדה, יש לכל מלון נציג – תשאלו אותו באיזה כסף משלמים, אם בכסף המקומי – אז מומלץ לעשות בשדה עצמו המרת מטבע.
במלון אפשר לבצע תשלום על כל מה שמזמינים ביום האחרון ולשלם באשראי, או לשלם ישירות במזומן.
המלון מהמם, מומלץ מאוד! עשו לנו קבלת פנים מאוד יפה. מומלץ להביא אתכם הזמנה של החתונה או לדאוג שיהיה לכם במייל, מקבלים פינוק מתנה מהמלון.
הם מנקים את החדרים פעמיים ביום ומקבלים 2 בקבוקי שתייה כל בוקר.

800_Maldivs_or_15

800_Maldivs_or_16

800_Maldivs_or_17

בשלושת הימים האחרים ישנו בבונגלו על המים. זה באמת מאוד יפה, אבל לדעתי לא מצדיק את המחיר היקר מאוד, בכל מקרה מבלים את רוב הזמן בבריכות של המלון ולא השתמשנו בירידה הפרטית לים (שמרוחקת מכל שאר האטרקציות – שנורקלים, צלילות, שחייה עם דולפינים)

650_Maldivs_or_5

800_Maldivs_or_18

מומלץ בחום להביא ספרים ואם אתם מגיעים מיעד אחר להביא אתכם נשנושים כי השהות על האי מאוד יקרה (בירה כ- 8 דולר, קוקטייל מתחיל ב- 12 דולר, פיצה 30 דולר). וכמובן לא לשכוח להביא קרם הגנה!

800_Maldivs_or_19

800_Maldivs_or_20

האוכל מדהים, משביע מאוד. בעיננו חצי פנסיון מספיק אם מגיעים מאוחר לארוחת הבוקר ומוקדם לארוחת הערב.

800_Maldivs_or_21

קוד לבוש – אין. אפשר להיכנס עם כפכפים לחדר אוכל ואין שום בעיה. אין צורך להשקיע בשמלות נשף.
טיפים למלצרים – תכתבו כמה טיפ תרצו להשאיר, כשכתבנו 10% הם לא הבינו אותנו, תהיו מדויקים – אם תרצו להשאיר 2 דולר תכתבו את זה 🙂
אינטרנט – במלון יש WIFI והוא בתשלום, 10$ לזוג ליום. אנחנו דווקא נהנו מזה. התנתקנו לגמרי והתחברנו רק ליום אחד.
פעילות במלון – בכל ערב יש פעילות של המלון- קריוקי, הופעות ג’אז. בתקופה שהיינו המלון לא היה מלא וההופעות היו ריקות אז לרוב הסתובבנו לאורך החוף וישבנו בברים שמפוזרים על האי.

800_Maldivs_or_22

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.