הסיפור שלנו

ירח הדבש של לירן וגלעד – פיליפינים

יעד

פיליפינים

תאריכים

ינואר, חודש.

עלויות

25 אלף שקל

לירן וגלעד ידעו שהם רוצים להגיע למזרח. שניהם כבר נשבו בקסמיה של היבשת האסייתית וחיפשו מקום שעוד לא היו בו עם שמש וחופים שיוכלו בעיקר לנוח. הם בחרו בפיליפינים, פנינה עוצרת נשימה שהפכה לפופולארית רק בשנים האחרונות. ביקרו בחופים מרהיבים, פגשו מקומיים, אכלו סלט פרחים, צפו בשקיעות חלומיות וקינחו באי בודד באחד הריזורטים המפנקים בעולם.

לדיון בקבוצה לחצו כאן

טיילנו כחודש , רובו ינואר. העונה היבשה בה יש פחות סיכוי לגשמים או מונסון היא מינואר עד מאי. כשאנחנו היינו היו ימים מעוננים ופעם אחת גשם. כשעזבנו את האי האחרון שמענו אנשים שנשארו שם שהתחיל גשם ועננות למשך שלושה ימים וזה היה מזג האוויר ברוב המקומות בפיליפינים בימים האלה.
עברנו ב- 8 איים אבל נשארנו ב- 5 : מנילהבורקאימלפסקואהבוהול(אלונה ביץ) – פלוואן (אל נידו) – ובאפוליט – חזרה למנילה והביתה. עברנו באי פנאי בשדה תעופה קליבו וקטיקלן ובאי סבו.

מידע כללי:
טיסות – טסנו עם קטאר איירליינס, חברה יחסית זולה. כ- 950$ טיסה מישראל -> לעמאן -> לדוחה (שזה קטאר) -> ולמנילה בפיליפינים.
הדרך חזור ממנילה לדוחה -> ללרנקה -> ואז לישראל.
זו הדרך הארוכה. יש אפשרות לטוס עם אלעל דרך בנקוק או הונג-קונג והעלות היא מעט יותר גבוהה. יש גם אפשרות לטוס דרך אתיופיה עם 10 שעות קונקשיין באדיס אבבה כ- 850$.
טיסות פנימיות – עם חברת תעופה סבו פסיפיק – הזמנו חלק מהטיסות מראש מהארץ (את הטיסה הראשונה לשדה התעופה קטיקלאן כדי להגיע לאי בורקאי ואת הטיסה האחרונה מפורטו פרינססה שדה התעופה באי פלאוואן למנילה) וחלק תוך כדי הטיול. יש להם אפליקציה מעולה.
ויזה – בביקורת גבולות בשדה התעופה במנילה אנחנו הישראלים מקבלים ויזה לחודשיים בלי פרוצדורה כלשהי.
כסף מקומי – לחישוב מטבע המרה 100 פסו הם 8 שח.
בנוסף הזמנו מראש את הלילה הראשון במנילה ולאחריו את השלושה לילות הראשונים בבורקאי. לקחנו בחשבון שהגענו בתחילת העונה בפיליפינים שהיא מינואר עד מאי ויש עומס במקומות מתויירים כמו בורקאי.
מיסים – בכל מעבר בין איים באמצעות – נמל תעופה / סירות / שייט בין איים יש מיסים שצריך לשלם. כל פעם שם אחר מיסי סביבה מיסי מעבר מיסי משהו. קחו זאת בחשבון.
תכנון המסלול – האם כדאי לתכנן מראש את כל המסלול – מלונות טיסות וכו' או להזמין במקום תוך כדי תנועה?
צריך לחשוב כמה זמן יש לטיול ולקחת בחשבון שלתכנן מסלול תוך כדי זה תופס זמן – צריך לחפש מלונות באתרים / אפליקציות ולא כולם פנויים או רשומים באתרים האלו או שמגיעים למקום חדש זה אומר שצריך להתחיל לחפש במקום מקומות מלונות או חדרים וזה לוקח זמן ובעיקר כוח. לסגור מסלול מראש מוריד מהכאב ראש הזה תוך כדי הטיול אבל לפעמים זה עולה יותר ייקר.
ברוב הפעמים המחיר שמציעים במקום יהיה נתון להנחה מסוימת במידה ולוקחים כמה לילות.
ההתניידות – טיסות ומעבורות בין האיים ועל האי עצמו יש וואן / מונית / טרייסיקל – מושב מחובר לאופנוע, תלוי בכמה האי מפותח ועירוני.
חיי לילה – במקומות שאנחנו היינו אז אין כלכך מה לעשות אחרי השעה 21:00-22:00 בחוץ, רוב העסקים נסגרים כבר, גם במסעדות / ברים (חוץ מבורקאי ששם יש מסיבות מועדונים כאלה) ומתעוררים בבוקר כדי להספיק את הפעילויות ואת כל שעות השמש ששוקעת סביבות 17:30-18:30.

מנילה (Maynila)
לינה – במלון Red Planet אסיינה – ללא ארוחת בוקר. כ 150 ללילה שזה נחשב ייקר. אפשר להיכנס לאתר שלהם ולהירשם כחבר ואז יש הנחה של כ 10%.

הגענו למנילה בעשר בלילה. בתוך השדה באזור היציאה יש דוכנים בהם אפשר לקנות SIM מקומי בעלות של כ-80 שח לחודש עם אינטרנט. אנחנו ראינו שתי חברות : Smart , Globe והחלטנו לקנות כרטיס מכל חברה. בסופו של דבר לכרטיס של חברת Globe היה תמיד קליטה ועדיף לקנות מהם.

יצאנו מהטרמינל מהקומה השלישית ולקחנו מונית לבנה. יש סדרן ששואל לאן אתם צריכים להגיע והמוניות לפי מונה שמתחיל מ 40 פסו. אם יודעים לאן צריך להגיע / מרחק / כמה אמור לעלות פחות או יותר, אפשר לתאם מחיר מראש פשוט. שימו לב – מוניות צהובות הן לא בפיקוח והן יקרות יותר.

המלון במנילה – יש במנילה כ-5 מלונות של החברה הזו. בחרנו במלון שקרוב לשדה התעופה. הוא באזור הדרומי והלא מפותח של מנילה – Parañaque. האזור של מקאטי(Makati) הוא יותר מרכזי ויותר נעים להיות בו. יש שם מרכזי קניות / קניונים מסעדות והכל מהכל. לדעתנו אין כל כך מה לעשות במנילה, לא חיפשנו אטרקציות וגם לא הסתובבנו יותר מדי.

קניות – ה- Greenhills Shopping Center הוא מקום מצויין!

האי בורקאי (Boracay)
דרכי הגעה – כדי להגיע לבורקאי לוקחים טיסה ממנילה ואפשר לנחות בשני שדות תעופה קאליבו וקטיקלאן. קליבו הוא יותר מרוחק, אם נוחתים שם לוקחים וואן של כשעה וחצי לקטיקלאן. משם לוקחים סירה לבורקאי. אנחנו לקחנו ישירות טיסה ממנילה לקטיקלאן – Caticlan.

מהרגע שמגיעים לקטיקלאן יקפצו עליכם מקומיים ויסמנו לכם לגשת אליהם, כביכול לעזור לכם להתמצא. תשאלו תמיד לאן וכמה כסף הם רוצים לפני שאתם הולכים איתם. ברוב המקרים זו הדרך להביא אנשים ולמלא סירה או ואן. אז יובילו אתכם לבורקאי. צריך לשלם לסירה וכמובן מיסים של האי.
בורקאי הוא אי מאוד מאוד קטן ויש בו רצועת חוף אחת שמחולקת לשלושה אזורים, (תחנות)1-2-3. ההבדל בין האזורים הוא במגוון המסעדות או הפאבים. לדעתנו המקום הטוב ביותר להיות בו הוא בתחילת אזור 2.
בנוסף לרצועת החוף המתויירת עם התחנות יש את החוף המזרחי שהוא ברובו גולשים בגלל הרוח החזקה ופחות מתאים לשבת שם ויש את החוף הצפוני שהוא ממש יפה ונעים לשבת בו. יש שם גם דוכנים עם שלל והרבה יותר זול מהאזור המרכזי של התחנות!

800_LG_P_1

800_LG_P_2

800_LG_P_3


ביקור חובה הוא שוק הדגים בשם Talipapa Market, קונים את הדגים (להתמקח והרבה, המחירים הראשונים גבוהים מאוד) ומסביב השוק יש מסעדות שמבשלות את מה שקניתם לפי תפריט. חוויה אדירה.
המלצה נוספת – להגיע לספיידר האוס (spider House Resort), בר מסעדה בזווית של סלע על המים. המקום ענק וכשתגיעו תבינו למה הוא נקרא ספיידר האוס. כייף חיים!

800_LG_P_4

לינה – ישנו בתחילה במלון ממש כייפי במיקום מצוין Royal Park – היינו שם 3 לילות ואחר כך עברנו להוסטל SY מגניב עם מלא צעירים והלובי מסעדה שלהם הכי מעוצב מגניב והבנות שעובדות שם עזרו לנו כל כך הרבה! התחברנו מאוד והייתה חוויה מהממת על אף שזה הוסטל ולא מלון יוקרתי.
יצאנו מבורקאי וחזרנו לאי פנאי (Panay) – לנמל הסירות ולקחנו וואן לשדה התעופה קליבו.
משם טיסה לסבו – כדי להגיע למלפסקוואה.

מלפסקואה(Malapascua)
הדרך למלפסקואה – כדי להגיע לאי צריך לנחות בסבו, שדה התעופה מקטאן – לקחת מונית לבנה לתחנת האוטובוסים הצפונית, בערך 20 דקות נסיעה תלוי בתנועה. משם לקחת אוטובוס תיירים / וואן / אוטובוס מקומי לנמל סירות "מאיה ביי". זה רחוק ואם נוסעים ישירות במונית זה כשלוש שעות נסיעה ועולה כ- 3500-5000 פסו. בוואן זה אורך כ- 3 וחצי שעות ועולה 200 פסו ובאוטובוס מקומי זה לוקח כחמש שעות ועולה 168 פסו.

מומלץ ממש להגיע מוקדם למאיה ביי ולכן כדאי לחשב את הזמנים מראש. אין באי כלום והמקום אפל. אנחנו חיכינו לאוטובוס תיירים שלא הגיע במשך שעתיים ולבסוף מצאנו עוד 5 תיירים מפולין ועוד אחד מפריז וכולנו קיווינו להגיע למלה-פסקוואה באותו יום. הגענו למאיה ביי ב 11 בלילה. ב"למטייל" המליצו על הוסטל ABBA שהוא מזעזע!
ישנו שם קבוצת תיירים ובסופו של דבר זו הייתה חוויה משעשעת, שתינו מלא רום קולה כדי להעביר את הזוועה של המקום ולמצוא שם אוכל זה נס משמיים הציעו לנו אוכל קר ב"מסעדה" של ההוסטל. אז שוב – תגיעו מוקדם!
בבוקר לקחנו משם את הסירה הראשונה ב 8:00 היא עולה כ- 100 פסו ואורכת כ 45 דקות. יש סירה קטנה שמובילה אל הסירה הגדולה ועוד אחת שמורידה אל החוף – כל אחת עולה 20 פסו.

האי באורך 2 ק"מ בלבד. מקום מושלם לצוללנים אי פשוט מאוד וכייף.
ישנו ב Cocobana, צימר על קו החוף ויש גינה מלאה בפרחים ובריכה מגניבה והכי חשוב ממש על החוף.
כשמגיעים לחוף החברה המקומיים נגשים אליכם לעזור למצוא מקום לישון או להגיע למקום שאתם מחפשים. הם באמת ממש נחמדים אבל בגדול הם עושים את זה כי יש להם עוד עסקים כמו שנורקלים / טרייסיקל / כביסה וכולי שהם מציעים. אם תמצאו את ג'ואל תמסרו לו דש מגלעד מישראל 🙂
היינו באי 5 לילות והיה ממש מושלם. יש שם את החוף הצפוני הלבן שהוא מקסים, מסעדה מומלצת Ging – Ging, היינו בה כמעט כל יום, זולה וביתית, כולם בחוף מגיעים אליה.

800_LG_P_5

450_LG_P_1

אלונה ביץ(Alona Beach) – בוהול
דרכי הגעה – מהאי מלפסקואה חזרנו למאיה ביי. ולקחנו וואן בעלות של 200 פסו לסבו סיטי לאזור נמל הסירות פיר 1. משם לקחנו מעבורת ל Tagbilaran באי בוהול. המעבורת לוקחת שעתיים ועולה בין 400 ל 500 פסו לאדם. יש גם מיסי נמל לשלם.
מהנמל לקחנו וואן עם עוד חבר'ה ישראלים שמצאנו במקום לאלונה ביץ בעלות של כ- 100 פסו לאדם, נסיעה של חצי שעה .
לינה – מלון Lost Horizon ממוקם על החוף, שימו לב שמאחוריו יש הוסטל עם אותו שם אבל פשוט יותר ולכן זול יותר.
מקום ממש כייפי, מתוייר אבל לא כמו בורקאי. יש מלונות טובים ומסעדות מגניבות.

800_LG_P_6

אטרקציות באזור:
• חווה אורגנית שנקראת BEE PHARM, ואכלנו סלט פרחים מדברים שמגדלים שם.

450_LG_P_2

•  לקחנו יום טיול לגבעות השוקולד (Chocolate Hills) הטיול כולל נקודות בדרך של אומגה , גן חיות וכו'. על החוף יש חברה שתמיד יציעו לכם את האטרקציות באזור. עלות משתנה בהתאם לכמות האנשים.

800_LG_P_7

800_LG_P_8

•  שייט שמתחיל מוקדם בבוקר לראות דולפינים וממשיך לשנורקלים באי באליקסאג(Balicasag) שם עצרנו לאכול ארוחת בוקר. היינו 2 זוגות והיה מושלם! יש שם את המלון המפורסם Hennan והמאוד יקר, אבל זו חוויה לבקר בו – הרבה מאוד בריכות ובר בכל בריכה. אפשר לבלות שם יום בתשלום מסוים לכסא / מיטה ומגבות שזה מה שעשינו. עלות- 700 פסו.

800_LG_P_9

800_LG_P_10


אל נידו (El Nido)
דרכי הגעה – מאלונה ביץ חזרנו באותה דרך שהגענו רק עם מונית מהמלון לנמל הסירות טאגבילירן בעלות של 500 פסו. מעבורת מטאגבילירן לנמל הסירות של סבו Pier 1 ומשם מונית לשדה התעופה. טיסה לפלוואן לשדה התעופה בפורטו פרינססה ומשם וואן לאל נידו. נסיעה של כ- 4-5 שעות, כ 400-600 פסו לאדם.
לינהEntaLula – המלון משפחתי וחמוד, מאוד מומלץ. חדרי המלון נמצאים בקומה העליונה של הבית שלהם ובצד הקדמי שפונה לחוף יש קוטג'ים. מקום פשוט אבל מסודר נקי וחמים. באופן כללי אל נידו היא עיירה פשוטה וקסומה. מאוד אהבנו אותה.

אטרקציות באל נידו והסביבה:
• לקחנו את הטיולים מסביב לאיים טור A וטור C שהם דיי פופולאריים ו A הוא הכי מבוקש ובהתאם לכך כל תחנה בדרך מלאה בעוד 40-50 סירות כמוכם וזה מקשה על העצירות, קחו זאת בחשבון. ממש נהנינו.

800_LG_P_11

800_LG_P_12

•  ואפשר לקחת טרייסיקל, זו נסיעה של חמש דקות. ב 50-100 פסו ל- CorongCorong, חוף דרומי לאל נידו ומתחתיו הלאסקבניאס –  חוף מדהים!!

800_LG_P_13

800_LG_P_14

•  Nacpan Beach כ 40 דקות בטרייסיקל כולל נסיעה בשטח עפר. חוף מאוד יפה. הנסיעה עולה 1500 פסו כי הנהג מחכה לכם על מנת להחזיר אתכם חזרה. עלינו עבדו בכניסה לחוף שצריך לשלם איזה מס שטות שהתברר בדיעבד כלא אמיתי.

•  מומלץ  ללכת לבר מסעדה בשם רפובליקה, ביחוד בשעת השקיעה. טאפאסים ומנות מגניבות וטעימות.

800_LG_P_15

•  באל נידו לקחנו באופן ספונטני 2 לילות Apulit Island. מלון על אי פרטי שכל מה שיש באי זה המלון עצמו. זו חוויה גדולה! מאוד יקר (כ- 500 דולר ללילה) אבל כולל 3 ארוחות ביום ופעילויות באזור של שייט בין איים , שייט זריחה, שייט שקיעה, קיאקים וסאפ. יש תוספת במחיר על שתיה בבר, אלכוהול, מסאג' וצלילות. 2-3 לילות ממש מספיק כדי לחוות את הכל.

800_LG_P_16

800_LG_P_17

800_LG_P_18

800_LG_P_19

800_LG_P_20

תהנו 🙂

1 comment on “ירח הדבש של לירן וגלעד – פיליפינים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top