הסיפור שלנו

ספט'-אוק', שלושה שבועות וחצי

עלויות

55 אלף ש"ח

את הטיול שלהם בארצות הברית בחרו רעות ותומר לסיים בניו יורק. ניו יורק היא הכל. כזו שניתן למצוא בה מקומות פסטורליים רחוקים מהרחובות הסואנים, מגוון לא נגמר של חנויות, מועדונים וברים נחשבים, מסעדות גורמה לצד אוכל רחוב, מוזיאונים ואינספור הצגות ומופעים מרגשים כמיטב המסורת של ברודווי. כמה המלצות על העיר שהכי קל להתאהב בה וגם על יום מעניין בוושינגטון הבירה.

ניו יורק

לינה- 8 לילות בדירה מסובלטת ב- 85 WEST. רחוב מקסים קרוב לסנטרל פארק. האזור מפוצץ בחנויות ומסעדות. מומלץ מאוד לשינה.

ניו יורק היא המקום האידיאלי לסיים בו את הטיול. יש כל כך הרבה מה לראות בה ואף פעם זה לא מספיק. מכיוון שהזמן שלנו היה מוגבל (לפחות לטעמי 🙂 ) היינו מאוד יעילים ויסודיים בלו"ז שבנינו.

עצה ראשונה – לזרום! ביום הראשון מרוב לחץ להספיק דברים לא הצלחנו להנות. היינו במרוץ אחרי הזמן ולא ידענו לעצור רגע ולנוח. ניו יורק שופעת בקסם ותמיד יש ממנה עוד אז מומלץ לעשות אותה באיזי ומה שלא תספיקו לשמור לפעם הבאה.

עצה נוספת- הגענו עם מספר רב של המלצות שאספנו מהרבה מקומות וחברים- כדאי לסנן מראש מה באמת מתאים גם לכם ומה לא. אם אתם לא אנשים של מוזיאונים כנראה גם לא תהפכו להיות כאלו במהלך הטיול. אם אתם לא אנשים של פארקים או של בלט כנ"ל. זה יעזור לכם להגיע לרשימה מצומצמת ואיכותית יותר שתעזור לכם באמת להנות.

עצה נוספת לפני שמתחילים –YELP אפליקציה משנה חיים 🙂 רשת חברתית של המלצות. פותחים אותה באזור שנמצאים, היא מתאפסת על המיקום ומראה לך מסעדות, ברים, בתי קפה ואפילו דראגסטור באזור שלך. כל מקום מדורג ע"י הגולשים (בין כוכב לחמישה) וגם מצוין העלויות (האם המסעדה יקרה או סגורה). אנחנו השתמשנו בה בעיקר בניו יורק אבל היא תקפה לכל מקום.

מילה על הסבווי בניו יורק. היא מאוד נוחה ונעימה לשימוש ומגיעה לכל מקום. היום גם אין צורך במפה בשביל להתמצא- מכניסים את היעד לגוגל maps  בנייד והוא נותן לך הסבר מפורט כולל זמנים של איך להגיע ממקום למקום ובאיזה תחנה לרדת ולעלות. אנחנו קנינו כרטיס שבועי. 31 דולר לאדם.

את ניו יורק חילקנו לאזורים שיהיה לכם יותר נוח להתמצא-

סוהו
האזור המעוצב של העיר. בוטיקים קטנים ומקסימים לצד בתי קפה וברים. מקום לבלות בו ביום וגם בערב. יש באזור את הסניף הראשון של COS רשת בגדים אירופאית מבית זארה מעולה. מסעדת בלתזר הוותיקה נמצאת באזור ומומלץ לאכול שם ארוחת בוקר.

NY_baltazar_2

גם קפה הוואנה ממוקם בסוהו והוא תחנת מאסט כשמגיעים לניו יורק – התירס המוקרם שלהם היא מנה מיתולוגית שאסור לפספס.

NY_corn

רחוב ברודווי שיוצא מהסוהו הוא אחד הרחובות המרכזיים לקניות – להתחיל אותו בסוהו ולרדת עד ליוניון סקוור. (רחוב 14). ביוניון לא לפספס את הסניף הענקי של FOREVER 21 ויותר חשוב את DSW– רשת אווטלט לנעלי מעצבים- אחת האהובות הגדולות מניו יורק.

בילויים באזור–
אנחנו הפעלנו YELP ויצאנו לרופ טופ (הכוונה לברים שממוקמים בגגות של בתי מלון) שנקרא JIMMY– תצפית מרהיבה על העיר, מאוד מומלץ.

NY_jimmy1

בשיטוט שלנו אחרי הבר גילינו במקרה מקום שאנחנו לא מפסיקים להמליץ עליו שנקרא  RICE TO RICHES ומכין קינוחים בטעמים של פודינג אורז. אולי זה נשמע קצת מוזר אבל זה אחד הדברים הטעימים שאכלנו. זה מגיע במיליון טעמים החל מוניל ועד בננה, קינמון ועוגיות אוראו. מעולה מעולה מעולה.

NY_rice_1

NY_rice_2

ציינה טאון שוכן בסמיכות לסוהו. אנחנו אכלנו שם ארוחת ערב מגניבה במסעדה סינית אותנטית שנקראת 99 FAVOR TASTE. הארוחה מתנהלת כך- מזמינים מרק אישי לכל אחד לפי טעמו ותוספות למרכז השולחן ( בשר, עוף, פירות ים, ירקות, טופו). לכל אחד מהסועדים יש כיריים חשמליות אישיות עליהם הוא מחמם את המרק. התוספות מגיעות למרכז השולחן וכל אחד מבשל אותם בעצמו בסיר המרק האישי שקיבל. אנחנו מאוד נהנו מהחוויה והאוכל היה מעולה.

NY_china_rest_1

גראונד זירו אזור הסחר של ניו יורק. הוולסטריט ממוקם שם. הלכנו בבוקר לאנדרטה לזכר אסון התאומים– היא עוצמתית ומרגשת וממנה עלינו לתצפית מהמגדל החדש One World שנבנה במקום  שהוא המגדל הגבוה בניו יורק. עלייה לתצפית בקומה 104 עולה 32 דולר. שווה בעיננו, השקיעו מאוד טכנולוגית במבנה ובתצפית עצמה ואם עליתם לתצפית עליו חסכתם עלייה לאמפייר סטייט.

לצד המגדל הוקם מוזיאון הנצחה לנפגעי אסון התאומים. אנחנו לא נכנסנו אליו כי התור היה מאוד ארוך אבל חברים שביקרו סיפרו שהוא מרשים מאוד ומעניין.

NY_downtown_1

NY_downtown_2

NY_downtown_3

בצדו השני של הכביש ממוקם הכולבו Century 21 – אווטלט ענק ומצוין של מותגים- מצריך סבלנות אבל יש שם הרבה מאוד מציאות. יש לו סניף נוסף במרכז מנהטן אבל הסניף הזה הוא סניף האם והמוצלח ביותר.

מהאזור הלכנו ברגל לגשר ברוקלין אפשר לחצות אותו רגלית או רק להנות מהנוף בשקיעה.

NY_brooklen_bridg

טיים סקוור הגעת לשם הגעת לניו יורק. ממליצים להגיע לשם בלילה, להנות מכל המסכים והאורות ולהרגיש באמת את הגודל (לעשות סיור בחנות של טוייס אר אס ושל M&M’S ).

NY_timeSqure

רחוב 34הרחוב של הקניות- ויקטוריה סיקרט שם,  macy's שם, סניפי ענק של ה' אנד מ' , של FOREVER 21, של גאפ ושל בננה ריפבליק המעולה. זה רחוב להסתובב בו שעות ולהגיע עם הרבה סבלנות. לא לפספס ברחוב את PARTY CITY חנות התחפושות והקשקושים הכי מהממת בעולם. צמוד אליה יש גם סניף נוסף של DSW.

רשת מרקים וכריכים טעימה מאוד וזולה –HALE AND HEARTY– יש להם כמה סניפים. ממש טוב.

NY_34street2

NY_34street

מרחק הליכה קצר מהטיים סקוור נמצא בריאנט פארק. הגענו לשם לשתות קפה ולנוח, הפארק מפוצץ תמיד באנשים וכיף לרבוץ שם. הספרייה הציבורית המרשימה של ניו יורק ממוקמת לידו ומומלץ לעשות בה סיור. (לצערנו היא היתה סגורה ביום שהגענו לשם) . ליד הפארק נתקלנו במקום שמכין סלטים לפי בחירה – לא רק שאתה בוחר את המרכיבים, גם החיתוך והערבוב עצמו נעשה מולך. למקום קוראים CHOP`T, שווה ביותר בייחוד אחרי כל כך הרבה ג'אנק שנכנס לך לגוף.

NY_park_2

את היום שלנו בטיים סקוור התחלנו בביקור באו"ם. הבניין המרכזי נמצא כ- 20 דקות הליכה מהכיכר. אפשר להגיע אליו ברכבת או ללכת ברגל. הביקור מאוד מרשים ומעניין.

NY_UN_1

NY_UN_3

מיוזיקל מחזות הזמר של ברודווי מוצגים כולם ליד הטיים סקוור. אנחנו ראינו את אלאדין והוא מקסים. בכרטיסים זכינו דרך הגרלה שנעשית שעתיים וחצי לפני המופע בתיאטרון עצמו. מגיעים נרשמים (כל אחד מבני הזוג נרשם בנפרד על מנת להגדיל סיכויים לזכייה) חצי שעה אחרי נעשית ההגרלה. אם זכית תוכל לרכוש עד 2 כרטיסים במחיר 30 דולר. מאוד מאוד שווה והמקומות שזוכים בהם מצוינים. זה אתר שמרכז את כל ההגרלות שמתקיימות –

NY_show_1

ברוקלין

ברוקלין הפכה ללהיט ומומלץ מאוד לשריין יום לבקר בה. אנחנו נסענו לשם בשבת והתחלנו את היום בשוק האוכל המפורסם Williamsburg Smorgasburg (זה היום היחיד בו השוק פתוח- מי שמגיע בחורף שיבדוק שהשוק אכן פעיל) – השוק נמצא על הטיילת ויש בו מעל 100 דוכני מזון. הוא מפורסם בעיקר בזכות דוכן המבורגר ראמן. יהיה לכם מאוד קל לזהות את הדוכן הזה כי התור מטורף. אנחנו עמדנו בתור וההמבורגר היה מאוד מאכזב. אל תתפתו לחוכמת ההמונים שם. לא שווה לא את הכסף ולא את הקלוריות. הצ'יפס לעומת זאת אדיר!

brooklen_1

brooklen_2

משם המשכנו לרחוב BEDFORT הרחוב המרכזי של שכונת ווילימסבורג בברוקלין. הרחוב מפוצץ בבתי קפה קטנים ומגניבים, חנויות בגדים שוות, דוכני מכירה ודוכני יד שניה. כיף ממש. בקיץ יש בשכונה מסיבות רחוב גדולות. שריינו לכם לשם יום.

צ'לסי

צלסי היא אחד האזורים שיותר נהננו בו וחזרנו אליו כמה פעמים. מומלץלהקדיש למקום משעות הצהריים. להתחיל בטיילת HIGE LINE-טיילת שהוקמה על מסילת רכבת ישנה מוגבהת ומשקיפה על ההדסון. היא מתחילה ברחוב 30 ומסתיימת ממש לצד צ'לסי מרקט (רחוב 14). יש בה הרבה נקודות תצפית שאפשר לשבת ולהביט ברחובות מלמעלה או בנהר. אפשר גם לעצור לקנות קרטיב באחד הדוכנים או לשתות בירה. בסיומה לעבור את הכביש ולהכנסלצ'לסי מרקט – שוק האוכל השווה ולנשנש מכמה דוכנים. אם אתם בקטע של לובסטר – יש בשוק מקום מאוד מפורסם עם תור מרשים. הוא נקרא LOBSTER PLACE.

בילויים – אחרי ששבעתם במרחק כמה דקות מהשוק נמצא מלון Standard עם אחד מהרופ טופ המפורסמים בניו יורק LA BAIN. אם תצליחו להגיע לשם בשקיעה זה שיחוק כי הנוף מטורף. רק קחו בחשבון שהאלכוהול לא זול שם אז נא להיערך בהתאם (כוס יין מתחילה ב- 17 דולר).

לצ'לסי הגענו בערב נוסף לאזור ה – Meatpacking– זה אזור מפוצץ בברים ומסעדות ומלא צעירים ומאוד כיף לשבת שם. אנחנו הפעלנו YELP ובחרנו במקום חמוד שנקרא – COLMADO BUTCHERY .

NY_chelsy_1

NY_chelsy_2

NY_chelsy_3

SLEEP NO MORE לא החלטנו עדיין מה אנחנו חושבים על זה. מדובר בהצגת תיאטרון אינטראקטיבית מאוד פופולארית וטרנדית. אין אחד בישראל ששמע שאנחנו נוסעים לניו יורק ולא המליץ לצפות בזה. היה לנו מאוד חשוב להיות בזה והזמנו כרטיסים הרבה זמן מראש. (עלות כרטיס בין 85 דולר ל- 125 דולר תלוי ביום). הסבר טכני – ההצגה מתרחשת בבית מלון בין 6 קומות. אתה נכנס לתוך המלון שהוא מוחשך ומקבל מסיכה לפנים. מאותו רגע אין יותר הסברים- אתה מסייר בין קומות המלון ובין החדרים, יכול לפתוח וכל מגירה ולאחוז בכל מגבת. לקרוא מכתבים שפזורים במקומות רבים ובעיקר לקוות להיתקל בשחקנים שנמצאים בין החדרים והקומות ולעקוב אחריהם. זה בגדול ההנחיה היחידה שקיבלנו – לרוץ אחרי השחקנים. ההצגה מבוססת בעיקרה על מקבת של שיקספיר. מי שקרא את המחזה כנראה יתחבר יותר ויבין. לנו היה מאוד קשה לעקוב אחרי הלך הדברים ואחרי שעה וחצי יצאנו משם בעיקר מתוסכלים. המלצה שלנו- לקרוא על זה לפני שמגיעים. גם קשה לנו להגיד שזה לא מומלץ כי זו חוויה מרשימה ומיוחדת אבל היא בהחלט לא עבור כל אחד.

NY_sleepNoMore2

סנטרל פארק את הסנטרל שמרנו ליום האחרון, להירגע ולנשום קצת אוויר. ממליצים גם לכם להשאיר את הפארק לסוף. יש הרבה מה לראות בו וזה כנראה בלתי אפשרי להספיק את הכל. אנחנו הלכנו לאזור האגם ולאזור ה- strawberry fields המוקדש לזכרו של ג'ון לנון. הכי כיף- לקנות מצרכים פלוס בקבוק יין ולנוח על כרי הדשא המטורפים כמה שעות. לחרוצים יותר אפשר להשכיר אופנים במקום ולשלב שם גם רכיבה.

NY_centralPark_1

NY_centralPark_2

וושינגטון

לוושינגטון לקחנו טיול של יום. נסיעה באוטובוס לוקחת 4 שעות ועולה 55 דולר לאדם הלוך חזור. יצאנו ממש מוקדם וב- 11 כבר היינו בעיר.

וושינגטון מאוד שונה מניו יורק. עם הקסם של ניו יורק היא הצפיפות, האנשים, התחושה שהיא עיר ללא הפסקה, וושינגטון רגועה יותר ורחבה יותר. אזור ה"מול" (The Mall) . שאליו הגענו מלא בכרי דשא ועצים ויש משהו יותר נינוח באוויר.

התחלנו את היום בבית המשפט העליון. בניין מאוד מרשים ומרכזי בתרבות של ארצות הברית

wash_3

משם צעדנו אל הקפיטול– מקום מושבם של הסנאט ובית הנבחרים.  מהקפיטול מתחילה בעצם שדרת המול, השדרה המרכזית של העיר והיא נפרשת עד לאנדרטת לינקולן כשמסביבה אנדרטאות רבות המציינות אירועים ודמויות היסטוריות בתולדות ארצות הברית. אנחנו עברנו בדרך באנדרטת וושינגטון ובאנדרטת מרתין לותר קינג. האזור מאוד מרשים ועוצמתי, יש תחושה מאוד מרגשת לראות את המקומות האלו שמזוהים מאוד מתמונות וסרטים (הי פורסטגאמפ 🙂 ) גם במציאות.

wash_1

wash_4

wash_7

לאורך השדרה יש הרבה מאוד מוזיאונים לאומיים שהכניסה אליהם היא בחינם ביניהם המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל, מוזיאון לתולדות הטבע, המוזיאון להיסטוריה אמריקאית, הגנים הבוטנים והגלריה הלאומית לאומנות.

משם המשכנו לבית הלבן. בשנה האחרונה הורחקה שם הגדר ואפשר להסתכל עליו ממרחק מסוים. יש סיורים שנערכים בתוך הבית אבל צריך להירשם אליהם חודשים מראש ולהפעיל קומבינות ופרוטקציות. ניסינו זה לא ממש הלך לנו. הסתפקנו בסלפי מבחוץ.

whitehouse1

אחה"צ נסענו ל Georgetown . שכונה השוכנת על נהר פוטומק. מאוד כיף להסתובב ברחובות החמודים שלה ולשתות בירה על הנהר.

wash_8

ארוחת ערב אכלנו ב- KRAMERBOOKS. חנות ספרים מאוד מפורסמת בעיר שהיא גם מסעדה. משם גם לקחנו את האוטובוס חזרה לניו יורק.

wash_9

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.