הסיפור שלנו

ירח הדבש של ניצן ואהוד – ניו זילנד

יעד

ניו זילנד

תאריכים

5 שבועות. דצמבר 2015 - ינואר 2016

עלויות

---

ניצן ואהוד בחרו בירח דבש פחות שגרתי וטסו עד לצדו השני של הגלובוס, לאחד המקומות היפים על כדור הארץ – ניו זילנד. לצד פסיפס נופים מרהיבים ומגוונים מציעה המדינה המיוחדת הזו גם צד הרפתקני ומאתגר. הצצה לירח דבש מהחלומות שכולל הרבה טבע, יין וצפייה בבעלי חיים בשילוב טרקים ופעילות אקסטרים שיגרמו לזרימה מואצת של אדרנלין.

מידע כללי –
תקציב – ניו זילנד לא זולה ולכן החלטנו לרדת ברמת החיים ולמצוא מקומות לינה טובים במחירים סבירים, במקום מלונות 5 כוכבים (החלטה שבדיעבד הייתה חכמה מאוד).
טיסה – טסנו עם חברת קוריאן אייר עם קונקשיין בסיאול של שעה וחצי בהלוך וכ- 20 שעות בחזור. זה הכרטיס הזות ביותר שמצאנו בחברה מצוינת. הכרטיס כלל גם לינה וארוחות במלון מדהים בסיאול בדרך חזרה.
תכנון מסלול – נעזרנו מאוד בברקת אהרוני, מדריכה מקסימה ב"למטייל", כדי לתכנן את המסלול ולהבין באופן כללי במה להתמקד (גילוי נאות: בעלה עובד איתי, כך שהייתה לנו את הפריווילגיה לשבת איתם ערב שלם). לתכנון מפורט יותר, נעזרנו גם בלונלי פלנט ובקבוצות פייסבוק ישראליות.
רכב – שכרנו רכב מ-Apex. אפשר להתנהל גם בתחבורה ציבורית אבל פחות מומלץ כי אין גישה לכל המקומות. את הרכב הזמנו מהארץ והשתמשנו בו בשני האיים. הוא עבר אתנו במעבורת.
מעברים בין האי הצפוני לדרומי – מעבורת מהעיר וולינגטון. שיט של כ-3 שעות.

טיולים שאסור לפספס:
האי הצפוני (5 ימים):
רוטורואה (Rotorua) – העיר רוטורואה היא עיר הנופש של תושבי ניו זילנד, ואפשר להנות בה גם מספא ומבריכות חמות פרטיות על שפת האגם.
• הפארק הגיאותרמי וואי או טאפו (Wai-O-Tapu) – כל האזור מלא בפעילות געשית וזו הזדמנות לראות גייזרים ובריכות מינרלים שלא רואים בהרבה מקומות בעולם.

800_NZ_Nitzan_8

הר טונגרירו (Tongariro) – טרק חד יומי מדהים ביופיו: הרים והרי געש, בריכות וולקניות ואגמים. מומלץ להתחיל בשעה מוקדמת.

800_NZ_Nitzan_10

800_NZ_Nitzan_11


 האי הדרומי (חודש):
• אזור גידול היין של מרלבורו (Marlborough) – מפורסם במגוון היינות הלבנים שלו. אזור מדהים ביופיו ומלא ביקבים, שישמחו מאוד לתת לכם לטעום מהיינות המשובחים שלהם. אפשר לעשות טיול מאורגן במיני וואן או לשכור אופניים ולנסוע בין היקבים. אנחנו בחרנו באפשרות השנייה, ויצאנו מהעיירה רנוויק. את הסיור הזמנו דרך ההוסטל שלנו ב- Watson's Way Backpackers. הבעלים של ההוסטל מקסימים, מכירים היטב את האזור וממליצים לאילו יקבים לנסוע.

800_NZ_Nitzan_14

800_NZ_Nitzan_2

• טרק בפארק הלאומי אגמי נלסון (Nelson Lakes) – טרק של יומיים-שלושה. מומלץ לישון בבקתת Angelus או באוהל כשמזג אויר טוב. הלינה עולה כ-70 ש"ח לבקתה ו-30 לחלקת אוהל לאדם. כדאי להזמין מראש בשיא העונה (דצמבר-מרץ).

800_NZ_Nitzan_15

800_NZ_Nitzan_5

800_NZ_Nitzan_16

אגם מריאן (Lake Marian) – אגם מדהים, מוקף בהרים מושלגים. אל האגם מגיעים אחרי מסלול של  3 שעות הליכה שמתחיל מאוד נוח והופך לצר ומתפתל. הצטיידו בנעלי הליכה נוחות. הוא נמצא באזור Milford road.

800_NZ_Nitzan_12

אגם מתיסון (Metison) – "אגם המראה". מסלול מעגלי של כשעה וחצי עוצר נשימה ורואים השתקפות מרהיבה של ההר באגם.

800_NZ_Nitzan_13

חצי האי בנקס (Banks Peninsola) – חצי אי מדהים ביופיו. בעיר אקרואה (Akaroa) שבחצי האי אפשר ליהנות ממסעדות ופאבים על שפת הים עם נוף יוצא דופן ואוירה שמשרה רוגע ורומנטיקה. היינו שם  3 לילות, בהוסטל מצוין בשם Halfmoon Cottage.

800_NZ_Nitzan_7

800_NZ_Nitzan_9


קווינסטאון (Queenstown) – העיר הכי שווה (בעינינו לפחות…) בניו זילנד. יש בה שילוב יוצא דופן של עיר וטבע. בעיר עצמה יש המון מקומות בילוי וחיי לילה (בשונה משאר הערים המנומנמות של המדינה), אבל ברגע שיוצאים מהעיר מגלים אפשרויות מצוינות לטיולים, למשל טיול אופניים על שפת אגם Wakatipu.
העיר מפורסמת גם בפעילויות האקסטרים שלה: באנג'י, סווינג (מומלץ!), ראפטינג, מצנחי רחיפה (שאותם עשינו בוואנקה השכנה והיה מצוין) ועוד. "כבד" לכיס אבל משאיר חוויות בלתי נשכחות.

800_NZ_Nitzan_4

800_NZ_Nitzan_3

800_NZ_Nitzan_6

תהנו 🙂

1 comment on “ירח הדבש של ניצן ואהוד – ניו זילנד”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top