הסיפור שלנו

ירח הדבש של שני ואסף – גואטמלה

יעד

גואטמלה

תאריכים

אפריל. שלושה שבועות (שבוע קוסטה ריקה שבוע גואטמלה ושבוע מקסיקו).

עלויות

סה"כ 35,000 ₪ לכל הירח דבש. גואטמלה מבחינת העלות הייתה הכי זולה פחות מ-10,000 ש"ח.

גואטמלה, מדינה במרכז אמריקה. שילוב בין תרבות עשירה ומרתקת של בני המאיה והאתרים ההיסטוריים שלה, לבין נופים מרהיבים הכוללים הרי געש, נהרות, חיות וג'ונגלים. היא אינה נמנית בין המדינות המפותחות ובכך גם הקסם שלה, היופי והפשטות. שני ואסף בחרו בירח הדבש שלהם לצאת למסע אותנטי לעבר התרבות האינדיאנית ולהביט מקרוב על עולם שמרגיש כמו אגדה.

חיסונים – אני עשיתי השלמה לצהבת ולאסף היה את כל החיסונים מהטיולים הקודמים שלו.
לגואטמלה הגענו אחרי שבוע בקוסטה ריקה, לקחנו טיסה ישירה שעלתה בסביבות 220$ לאחד – קצת יקר אבל שווה את זה. חשוב לדעת – ביציאה קנסו אותנו בדמי עזיבה מקוסטה ריקה של 29$ לאדם מיסי נמל + מיסי מדינה + מיסי עזיבה + המצאה כלשהי. למרות שהתאכזבנו מהתשלום בשדה בטיסה פינקו אותנו בשדרוג למחלקת ביזנס אז היה ממש נחמד. זמן טיסה – כשעה וחצי.

נחתנו בגאוטמלה סיטי – עיר הבירה בסביבות הצהרים המוקדמות, באותו הזמן נחגג שם חג הפסחא אז שדה התעופה היה יחסית ריק, יצאנו ושאלנו איך מגיעים לאנטיגואה והמליצו לנו על דוכן של תיירים ביציאה מהטרמינל שמסדר שאטלים וטיולים ואכן סגרנו אתו מונית משותפת ב-10$ לאדם עם 4 נוסעים עד לאנטיגואה, הנהג הוריד אותנו בכניסה לעיר כיוון שכל העיר הייתה חסומה בגלל חג הפסחא.

אנטיגואה (Antigua)
לינה – בפוסאדה סן ויסנטה (Posada San Vicente). שלושה לילות בערך 300 ₪

אם אתם מתכוונים לטייל בחודש אפריל שווה לבדוק מתי יוצא חג הפסחא ולהגיע לאנטיגואה לשם לכבוד החג – החגיגות של התושבים הן בלתי נשכחות – שלושה ימים של תהלוכות צבעוניות כל היום (כן כן גם בלילה) שטיחים צבעוניים שהמקומיים בונים (והתהלוכות הורסות שדורכות עליהם – אבל זה המנהג), חגיגות, דוכנים ועיר מלאה בכיף ושמחה של חגים.

800x550_SA_gu_1

אנטיגואה עיר יוצאת דופן ביופי שלה אך מאוד קטנה וקלה להתמצאות. כמו ניו יורק היא בנויה בצורת שטי וערב,  רק שכאן מדובר על שדרות 1-5 צפון-דרום מזרח-מערב.

אנחנו שילמנו ללילה במלון מחיר יחסית יקר כי העיר הייתה בתפוסה מלאה. מלון חמוד ממש, לא הזמנו ארוחת בוקר למרות שאפשר לאכול במלון.
עשינו גם כביסה במלון אחרי שבוע והיה ממש אחלה. שק שלם ב-20 שקלים והכל חוזר נקי ומקופל באותו היום.
את ליל הסדר גם חגגנו באנטיגואה – אין שם בית חבד אז זה סוג של התארגנות של הישראלי האחראי בעיר + חבדניקים שמגיעים, החוויה לא הייתה כל כך מרגשת. בעיקר היה משעמם והאוכל היה לא טעים (ועלה כפול מהארוחה הכי יקרה שיכולנו לאכול). לא ממליצים.

650x450_SA_gu_1

טיולים שעשינו באנטיגואה
1. גבעת הצלב (Cerro de la Cruz) – הליכה של עשרים דקות מהכיכר המרכזית של אנטיגואה להר הצלב שנמצא צמוד לעיר ומשם יש תצפית נהדרת על כל העיר, אנחנו קראנו סיפורים על כך שצריך ללכת בקבוצות ועם ליווי משטרתי ועל מעשי שוד ובזיזה רבים שהיו בדרך לשם (כנראה שהכל נכתב במאה שעברה) אנחנו כמו יהודים טובים ביקשנו ממשטרת התיירות ללוות אותנו להר והם הסכימו. חוץ מהחברה והשעשוע לא היה בהם צורך. מאוד פשוט להגיע לשם, נעים ונחמד ולא מאיים בכלל רק קחו בחשבון שיש 333 מדרגות לעלות ומגיעים עם הלשון בחוץ אבל הנוף באמת שווה את זה.

800x550_SA_gu_2

2. השוק של אנטיגואה – בקצה של אנטיגואה ישנו שוק שהמליצו לנו עליו, מאוד מזכיר את השווקים של תאילנד שמוכרים הכל: אוכל, פירות וירקות, שמפו, בגדים ונעלים בקיצור הכל ובאיכות המזרח. אחרי סיבוב מהיר דיי ברחנו.
3. הר הגעש פקאיה (Pacaya) – חייבים לסגור את הטיול דרך סוכנות נסיעות (יש הרבה בעיר). עלות 10$ לאדם הכוללת נסיעה הלוך חזור, סיור של 3 שעות בהר הגעש + מדריך דובר אנגלית. לא כולל כניסה לאתר כ-60 קאצל לאדם.
בשש בבוקר אוספים אתכם ונוסעים כשעה ורבע למקום עצמו. כדאי להצטייד בנעלים נוחות, שתיה וחטיפים. המסלול לא קל! עליה של חצי שעה מאוד קשה אחר כך שעה פחות קשה אבל עדין בעלייה, האטרקציה בטראק של הטיפוס על ההר הוא שמגיעים לאזור של לבה שהתקררה וצולים מרשמלו בתוך האדמה (שם יש עדין לבה רותחת).

800x550_SA_gu_3

650x450_SA_gu_2


היום כבר לא מטפסים לפסגת ההר מחשש להתפרצות, מגיעים לרגליו של ההר געש. שימו לב למזג האוויר ביום שאתם מתכננים את הטיול שמענו מכמה מטיילים שלא ראו כלום כל הדרך וירד עליהם גשם במשך כל הטיול. כמו כן אם אין לכם מקלות הליכה תקנו בחמישה קאצל מקל מהילדים שבכניסה זה יציל אתכם.

800x550_SA_gu_4

650x450_SA_gu_3

4. סדנת שוקולד – בכניסה לעיר ישנו בית שוקולד שעושה סיור וסדנאות שוקולד. חוויה מאוד כיפית שלצערנו בגלל שהעיר הייתה עמוסה בתקופה שלנו פשוט לא היה מקום.
שווה לנסות לשריין מקום איך שמגיעים.

סן פדרו וסאן חואן
הגענו בשאטל שסגרנו מאנטיגואה ב-10$ לאדם. נסיעה של 3 שעות כולל עצירה של הנהג לארוחת בוקר.
החצי הראשון של הנסיעה הוא נעים ונחמד החצי השני קצת מפחיד – הכל בירידות מסורבלות של ההר והכבישים הופכים לכבישי אפר.

האמת שדיי קבלנו שוק שהגענו לאזור. לא ישנו בסן פדרו אלא בסן חואן זאת עיירה צמודה במלון Eco Hotel Uxlabil Atitlan, מלון שנראה על פניו חמוד וממוקם על אגם אבל התגלה כמלון מזעזע וכל האזור היה מלא יתושים בלי נסבלים עד כדי כך שאי אפשר להדליק אור בלילה ופשוט נכנסנו למיטה בשש בלי אור והלכנו לישון.

800x550_SA_gu_5

פלורס (Flores)
לינה – Villa del Lago בסביבות ה-300 ש"ח לשני לילות.

אחרי חוויה מאוד לא נעימה מהעיר עזבנו ביום שאחרי והתחלנו את המסע שלנו לפלורס וחזרנו לאנטיגואה, משם לגואטמלה סיטי לתחנת האוטובוסים ומשם נסיעת לילה של 9 שעות באוטובוס V.I.P לפלורס (הכל היה באמת בסדר וגם נוח למרות השעות הרבות – רק צריך לקחת שמיכה או משהו חם כי הם מקפיאים את האוטובוס וקר ממש).
לפנות בוקר הגענו לפלורס וניסינו לעשות צ'ק אין מוקדם ולא הצלחנו (צריך לסגור דברים כאלו מראש ואנחנו הגענו ממש מוקדם כי ויתרנו על לילה נוסף בסן חואן). השארנו את התיקים והלכנו לסגור את הטיול לטיקאל (Tikal) ועשינו סיור בעיר.
פלורס מדהימה עיר קטנה וציורית ששוכנת על אי ומוקפת במים. המלון נחמד ממש, בכניסה לעיר, קרוב למרכז המסעדות והברים – מומלץ להזמין.
מלון חדש משודרג עם נוף לאגם.

800x550_SA_gu_6


טיולים באזור:
1. טיקאל – צריך לסגור טיול מול סוכן נסיעות. הוא כולל נסיעה לשמורה וטיול (יש זריחה ושקיעה – אנחנו עשינו זריחה). 450 קאצל לזוג ועוד 500 קאצל שצריכים לשלם בשמורה עצמה. חוויה בלתי נשכחת. הטיול מתחיל בחושך ב-45 דקות הליכה באמצע הג'ונגל. מחדד את כל החושים וממריץ את האדרנלין. לאחר מכן רואים את הזריחה מראש הפירמידה הגבוהה של השמורה ושומעים ברקע את צעקות הקופים. מיד בסיום הזריחה מתחילים בסיור עם מדריך, מומחה ג'ונגלים שמריח חיות ויודע הכל על כל חיה שנמצאת שם (קופים, תוקנים, חזיר יבלות, דוב נמלים, טרנטולה וכו'). אם יש לכם אפשרות תבקשו את לוקאס הוא מדריך חמוד מאוד שעובד בטיקאל מגיל 13 ומכיר כל פינה וחיה באזור (ויודע קצת עברית). לקראת הצהרים שהסתיים הטיול הרגשנו ברי מזל שסגרנו את טיול הזריחה ולא את השקיעה בגלל החום הכבד והלחות שמתישה. ממליצים לבחור כמונו.

800x550_SA_gu_7

2.  גן החיות פלורס – 30 קאצל כניסה. במרחק 5 דקות הפלגה יש גן חיות חמוד מאוד שלא הרבה יודעים עליו בפולרס. לוקחים סירת מונית, 100 קאצל הלוך ושוב והוא חיכה לנו ביציאה. קבענו אתו לאחרי שעה וחצי וזה הספיק ויותר. מתחילים את הסיור לבד בגן החיות (כיוון שאף אחד כמעט לא יודע על המקום הוא יחסית שומם). את כל החיות שפספסנו בטיקאל קיבלנו בגן חיות (ישנם נמרים, וחתולי בר, קופים וציפורים גדולות וקטנות) קטן וחביב.

800x550_SA_gu_8

800x550_SA_gu_9

כמה דברים שחשוב לדעת:
1. האוכלוסייה היא אינדיאנית אנשים מאוד חמים ונחמדים אך גם לפעמים תחמנים (לא סתם האזורים של התיירים מלאים בשיטור) שימו לב לתיקים ולילדים שמבקשים להיצמד אליכם.
2. כסף: קאצל, שווה בערך פי שתים משקל ליתר דיוק 2.02.
3. מיסים: יש תוספת 12% מעמ ועוד 10% מס עירוני על מלונות.
4. הכל מאוד זול יחסית (יחסית לתל אביב ויחסית גם למרכז אמריקה).
5. בגואטמלה אין חיי לילה סוערים לפחות בערים שאנחנו היינו בהן, בשעה 12 וחצי כבר סוגרים עליך את הבר. יש מסעדות טובות שמגישות קוקטיילים ושתיה חריפה אנחנו היינו יוצאים לארוחת ערב ונשארים לכמה דרינקים עד שמגרשים אותנו.
6. שווה להתמקח אפילו קצת אנחנו לא עשינו את זה אבל כמעט בכל מקום גילינו שסגרו מחיר יותר טוב משלנו (כמה קאצלים אבל עדין).
7. מזג האוויר: חם ולפעמים גם חם מאוד. באזורים עם מים יש גם לחות מטורפת.
8. קניות: בגואטמלה סיטי יש קניון גדול עם חניות מסחריות מוכרות (אנחנו לא היינו שם). הקניות הן לדברים אוריינטליים מזכרות, ביגוד ואביזרים סרוגים של האינדיאנים המקומיים – דברים מאוד יפים שווה לקנות. את כל המתנות המשפחתיות לאחיינים קנינו בגואטמלה והילדים עד היום מתלהבים מהמתנות והמזכרות.
9. תחבורה: התחבורה מאוד נוחה וזולה, ישנו צ'יקן בס שהוא האוטובוס המקומי כמו בסרטים של פעם. לא מומלץ חוויה לא נעימה, האוטובוסים האלו מועדים לפורענות וגנבים. עדיף תמיד לסגור שאטלים דרך סוכני נסיעות או דרך המלונות.
10. אנחנו שמרנו את הפינוקים למקסיקו אבל אם אתם בקטע של פינוק אפשר למצוא אחלה בתי מלון וחדרים מפנקים וסוויטות במחירים
מצחיקים.

תהנו 🙂

1 comment on “ירח הדבש של שני ואסף – גואטמלה”

  1. רננה

    שני, את מדהימה אני בונה את הטיול שלנו לפי המסלול המפורט והנהדר שלכם.
    נובעים לפגוש את הבת שמטיילת בדרום אמריקה.
    תודה

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top