הסיפור שלנו

ירח הדבש של רות ואילן – יפן

יעד

יפן

תאריכים

אפריל. שבועיים

עלויות

20-25 אלף

רות ואילן מנהלים אורח חיים עמוס ואינטנסיבי. לו”ז שמפוצץ בפגישות וישיבות וזה מעיד המון עליהם כאנשים. המוטיב הזה בא לידי ביטוי גם בטיול שבחרו– להספיק ולחוות המון, לטרוף את העולם ואם אפשר, לשלב מיליון דברים במקביל. הם חיפשו מקום שטומן בחובו מגוון רחב של אטרקציות, קניות, נופים ואתרים מעניינים. יפן עונה על הכל בצורה מופלאה.

נסענו בתחילת אפריל, בעונה הזו מתקיימת "פריחת דובדבן" וכל העצים נצבעים בוורוד מרהיב. מזג אוויר ידידותי יחסית לטיולים, בסביבות 20-25 מעלות ביום ו-13-15 בלילה.

800xRI_japan_1

מידע כללי –
טיסה – אל איטליה. כרגע אין קו ישיר של טיסה מישראל ליפן ולכן נדרשת טיסת קונקשן, אנחנו טסנו עם עצירה ברומא, טיסה של 4 שעות לרומא ועוד 12 שעות ליפן, נחתנו בשדה התעופה נריטה בטוקיו.
בנות – זה הזמן להגיד ולהזהיר שמי שלא בנויה לטיולים רבים ברגל שתוותר ועכשיו, בכדי למצות את המירב שווה לבלות 12 שעות לפחות ביום מחוץ למלון כדי לטייל, לקנות ולחוות. וכן זה אומר להסתובב עם נעלי ספורט, לא עם עקבים 🙂
• חשוב לציין שבניגוד למלונות בתאילנד בה בילינו בירח דבש ולקחו מאוד ברצינות את הנושא ודאגו לפנק בהתאם, ביפן אין התייחסות מיוחדת לזה שאתם חוגגים את המאורע המרגש. החדרים בבתי המלון נקיים אבל לא מפנקים וקטנים יחסית וחשוב מאוד לבחור מלונות במיקום מרכזי כדי שיסייעו לכם להגיע בקלות ויעילות למרכזי הערים.
אוכל – האוכל ביפן טעים אבל מי שמצפה לסושי אינסייד אאוט או מטוגן – ספייסי מיונז או טריאקי – מסתבר שמדובר בהמצאה ישראלית. אך אל חשש, הסושי עצמו – הדגים והאורז – טעימים להפליא. היפנים חובבי מטוגן ואתם הולכים להיתקל בהרבה מזון מצופה טמפורה, אין מה לחשוש מאוכל רחוב, הכל נקי וטעים. אין צורך להשאיר טיפ במסעדות, זה לא נהוג אצלם.לחובבי האייסקפה יש סטארבקס בכל פינה בטוקיו.

• היפנים מאוד אדיבים וחביבים ורוצים לסייע, אבל חלק גדול מהם פשוט לא מבין אנגלית. עדיף תמיד לשאול שוטר במדים (אין מה לחשוש מדינה מאוד בטוחה ולכן רוב השוטרים עוסקים בהכוונה של תושבים) או בתוך תחנות הרכבת כיצד להגיע ממקום למקום. אל תתביישו להגיד שזה יומכם הראשון, לא פעם ליוו אותנו בדיוק למקום שחיפשנו.
• שווה להסתכל מראש ב japan juide וב trip advisor ולהכין טבלה מסודרת של שעות הפעילות של כל המקומות שבהם רוצים לטייל כדי לדעת מתי הכל פתוח, כמו כן לקחת בחשבון שבחגים האתרים התיירותיים עמוסים יותר ולכן חשוב לבדוק מה מועדי החגים. http://www.officeholidays.com/countries/japan/

תחבורה
• היפנים נוהגים בצד שמאל, ובהתאם העלייה והירידה במדרגות גם היא בצד שמאל.
• שימו לב שברכבות חשובלאפשר לנוסעים לרדת קודם לכן מהרכבת ורק לאחר מכן לעלות.
• אחת ההמלצות המרכזיות שיש לי לטיול הזה הוא לרכוש *JR pass*, מדובר בכרטיס רכבת שניתן לרכוש אותו רק כאשר שוהים מחוץ ליפן וכאשר מגיעים ליפן אפשר לממש אותו. הוא נשלח ב FEDEX לישראל ואתם נדרשים להביא אותו איתכם. הוא מקנה אפשרות לנסוע ברכבות ברחבי יפן במשך שבוע ונדרש להפעיל אותו כאשר מגיעים ליפן. (יש עמדה מסודרת בשדה התעופה נריטה שאי אפשר לפספס). הכרטיס הזה משתלם אם אתם מתכננים לטייל ברחבי יפן כיוון שהנסיעות מאוד יקרות והכרטיס הזה אמנם לא זול (בסביבות 250 דולר לאדם) אבל עדיין יותר זול מאשר להתנייד ולרכוש בכל פעם כרטיס עצמאי. אם מתכננים לשהות בטוקיו בלבד לא משתלם לקנות את הכרטיס כי הנסיעות בתוך העיר זולות יחסית ולא מכסות את עלות הכרטיס.
• ההתניידות בין הערים הגדולות היא ברכבת בשם shinkansen, אטרקציה מרשימה בפני עצמה. בכל נסיעה כזו תצטרכו להציג את ה jr pass לפקח בכניסה ויציאה מהתחנה. לפני כל נסיעה כזו צריך להזמין (בתחנה עצמה) כרטיסים מראש ליעד המבוקש. מדובר במקומות מסומנים ברכבת עצמה, ניתן פשוט לבקש מקומות לא מקומות מסומנים אם אזל המקום במקומות המסומנים, אין צורך להתעכב בגלל זה.
• אנחנו תכננו בקפידה את מסלול הרכבות שלנו בין הערים ובתוך העיר – ניתן לעשות זאת באתר הבא – http://www.hyperdia.com/en/ כדי להקל על ההתמצאות.

אוסקה (Osaka)
לינה – במלון NambaOriental Hotel. מיקום מצוין.
העיר השלישית בגודלה ביפן. עיר אורבנית ומגניבה, הרבה אוכל רחוב טעים בטירוף ויש שם כמה שדרות ענקיות שכולן מלאות מגוון של חנויות לשופינג. בילינו שם יומיים, אין צורך מעבר לזה.

אתרים מרכזיים בהם ביקרנו:
dotonbori + shinsaibashi + minami אזור השווקים והרחובות המרכזיים – כמו שדרה ענקית עם המון חנויות.

800xRI_japan_3

Osaka Castle – הטירה הגדולה ביותר באוסקה – מסביבו גנים יפים, אפשר להסתובב שם יום שלם. לראות את הטירה מבחוץ לא עולה כסף לעלות לתצפית מהטירה עולה 500 יין.

800xRI_japan_4

לילה:
1. מועדונים וברים לצאת אליהם – giraffe / onzieme / bar one / pure club
2. Umeda Sky Building – תצפית יפה על העיר.

800x_RI_japan_35

800x_RI_japan_36

קיוטו
לינה – במלון Kyoto royal Hotel & spa – ממוקם באזור מצוין עם המון מסעדות, קניות וברים – מתאים לצעירים. החדר והמחיר פחות מדהימים.

בירתה העתיקה של יפן. מי שחובב מקדשים, גנים ואתרים בסגנון – זה המקום בשבילו, יש כאן בשפע. בקיוטו טיילנו שלושה ימים, והיא עיר שמשלבת בתוכה עיר עתיקה יחד עם עיר מודרנית וקסומה.
ההתניידות בתוך העיר בניגוד למקומות אחרים ביפן היא באוטובוסים ולא ברכבות בתוך העיר והיא יכולה להיות מאוד מבלבלת ולכן חשוב לבקש מפת אוטובוסים מאחד הנהגים ושווה לקנות כרטיס חופשי יומי על מנת להספיק כמה שיותר מקדשים.


מקומות מומלצים:
• פגודת הזהב וגן הסלעים – (Kinkaku-ji Temple &Riyoan-ji). מקדש זן המצופה עלי זהב ומוקף בגן. אחד מסמלי העיר. על גן הסלעים אפשר לוותר לדעתנו.

800xRI_japan_6

•  Fushimi Inari-taisha Shrine – הר רצוף מקדשים – חוויה – לא לפספס! – מה שמיוחד בפושימיאינרי זה שיש שם המון "גשרים" קטנים שעוברים דרכם זה מאוד מרשים, בסוף הטיפוס יש מקדש. מצרפת וידיאו שימחיש טוב יותר ממילים – https://www.youtube.com/watch?v=TpjJapENwuE

800xRI_japan_7

•  דרך פילוסוף – מרוצפת אבנים ומקדשים – דרך מרוצפת אבן שלאורכה עצי דובדבן המתפתלת מערבה דרך מקדשים וחנויות מזכרות חמודות. אחד המסלולים הרומנטיים בקיוטו.

800xRI_japan_8

800xRI_japan_9

•  Heian Shrine jingu & Nijo Jo – מקדשים יפים מוקפים בגנים.

800xRI_japan_10

•  מקדש הכסף – Ginkakuji Temple– מפורסם בגן היפני שלו. הסיור בגן המקיף את המקדש משלב גם את הגבעות מסביבו. מקום מאוד יפה.

800xRI_japan_11

לילה –
• ממליצה לבלות בערב ברובע גיון (GION), רובע השעשועים של טוקיו. תוכלו להתרשם ולראות את הגיישות באזור ויש שם הרבה מסעדות ומקומות בילוי.

800xRI_japan_12

נגויה (Nagoya)
לינה – במלון חדש ומאוד יפה שנקרא The Strings Hotel מומלץ מאוד. היינו שם יומיים.

800xRI_japan_13

ביקרנו במפעל Toyota, מפעל שבו מיצרים 300 רכבים מידי יום ונערך סיור מודרך בפס הייצור, צריך להירשם מראש לסיור באתר http://www.toyota-global.com/

ביום השני נסענו ל Nagashima spa land – לונה פארק מקסים. זה האתר – http://www.japan-guide.com/e/e3313.html 

800xRI_japan_14

יש שם גם מעיינות חמים – חביב לא מעבר, אפשר לוותר על החלק הזה. נסענו באוטובוס מתחנת הרכבת נגויה, זו תחנת הרכבת הגדולה ביותר ביפן, כדי להגיע לאוטובוס צריך לצאת מהתחנה לאזור האוטובוסים.

טוקיו
לטוקיו הגענו ברכבת. השארנו אותה לסוף הטיול והיינו 7 ימים – אפשר להיות גם יותר. פשוט וואו!!

לינה – ישנו במלון NamnaOriental Hotel, מיקום מעולה באזור שידומה (shidome) אבל חדר קטן יחסית וארוחת בוקר לא טובה. אם השיקול הוא מיקום בהחלט לקחת, אבל בהחלט אפשר לבחור מלון גם באזור שינג'וקו (Shinjuku) שבו בילינו המון ערבים בטיול.


יום 1:
הגן הלאומי של שינג'וקו (Shinjuku Gyoen National Garden)- גן עצום ויפהפה, מורכב מגן יפני, צרפתי ואנגלי, כ-1,500 עצי דובדבן, אגמים, מדשאות.
טיימס סקוור (Takashimaya Times Square) ושינג'קו סנטר- אזור המסחר והבילוי המרכזי והסואן של העיר. האזור ההומה של שינג'וקו הוא סביב ה"ג'ונזילה" – פסל שמציץ מבעד אחד הבניינים, יש שם המון חנויות משחק, אוכל וזה גם אזור של יותר פשע מהרגיל (אזור זנות) אבל אפשר בקלות להתחמק משם ולבלות בכיף באזור.

800xRI_japan_15

800xRI_japan_16

מגדל סומיטומו (Sumitomo) – מרכז קניות גדול ועל ראשו ממוקמת מרפסת תצפית, המשקיפה על טוקיו כולה. הכניסה לתצפית ללא תשלום.
בניין הממשל (תצפית) – צמד מגדלי תאומים, מהגבוהים במבני העיר, המשמשים את העירייה והממשל המחוזי של טוקיו, כולל הערים והעיירות שמסביב. בראש המגדלים, יש תצפית על העיר ועל הרובע העסקי, והכניסה חינם.

800xRI_japan_5
מרכז הקניות טאקאשימאיה (Takashimaya)- כ 15 קומות של שופינג :).

יום 2 –
שוק הדגים צוקיג'י (Tsukiji Fish Market) – שוק הדגים ופירות הים הגדול בעולם. נותן הצצה לחיי המקומיים באזור.

800xRI_japan_17

800xRI_japan_18

גן האמאריקיו (Hamarikyu) – בגן מגוון רחב של פרחים, עצים ושיחים.יש מטע שזיפים, עץ אורן בן 300 שנה, גן עצי אדמונית, גשרים, אזורי רכיבה על סוסים, וחלק מסירות ההפלגה בנהר עוגנות בתוך שטחי הגן. בגנים, יש בריכה מרכזית של גאות ושפל עם מים מלוחים. מפלס המים משתנה על פי הגאות והשפל במפרץ טוקיו.

800xRI_japan_19

גינזה – אזור מפואר של המון חנויות יוקרה. בניין סוני בשכונת גינזה. מעבר חצייה – דומה למעבר של שיבוייה המפורסם רק קטן יותר. אקיהברה ( Akihabara ) – גם עדן לגיימרים :). קניון ענק של מוצרי חשמל.

יום 3 –
הארמון הקיסרי של טוקיו + הגנים – (Tokyo Imperial Palace) – במרכז טוקיו במרחק הליכה של 10 דקות מתחנת הרכבת של טוקיו. מקום משכנם הרשמי של משפחת המלוכה הקיסרית של יפן זה מאות שנים. הארמון מוקף כולו בתעלת מגן וסביבו שני גנים. הכניסה לגנים ולפארק היא בחינם. ביקור בארמון מצריך הרשמה מראש באינטרנט דרך האתר הזה: http://sankan.kunaicho.go.jp/order/index_EN.html

800xRI_japan_20

מגדל טוקיו – מגדל תקשורת ואתר תצפית במחוז מינאטו (Minato). המגדל הוא נקודת ציון בעיר וסמל של המצאה וניצחון. מתנשא לגובה של 333 מטרים מהקרקע והוא המבנה השני הגבוה ביותר ביפן. המגדל נבנה בהשראת מגדל אייפל בפריז ויש לו מבנה סורגים מעוצב. אפשר לעלות לגובה של 150 מטר ולהנות מתצפית על העיר. מתחת למגדל יש מתחם שנקרא Foot Town עם מוזיאון, אקווריום, מסעדות וחנויות. מתחם Tokyo Midtown – קומפלקס קניות ענק.

800xRI_japan_21

450xRI_japan_1

יום 4-
פארק יויוגי (Yoyogi Park) ומקדש מייג'י (Meiji Shrine) – אחד הפארקים הגדולים בטוקיו, בימי ראשון אפשר לראות בו הרבה צעירים רוקיסטים מנגנים. סמוך לפארק נמצא מקדש מייג'י המוקדש לרוחות של הקיסר מייג'י ואשתו. המקדש מורכב משני מתחמים עיקריים וכולל מוזיאון אוצר המכיל מאמרים של הקיסר והקיסרית וגלריית תמונות המכילה 80 ציורי קיר גדולים הממחישים אירועים בחייו של הקיסר ובת הזוג שלו.

800xRI_japan_22

800xRI_japan_23

מעבר החצייה הידוע ברובע שיבויה (Shibuya) – סמל של העיר, מוכר מאוד מתמונות.

800xRI_japan_24

800xRI_japan_25

רובע הרג'וקו (Harajuku) – האזור בו מבלים הצעירים ומוקד משיכה לחובבי האופנה.
רחוב טקשיטה דורי (Takeshita Dori) – רחוב חנויות מאוד שווה בהרג'וקו.

800xRI_japan_26

שדרת אומוטסנדו – השאנזאליזה של טוקיו, חנויות יוקרה.

יום 5 –
פארק אואנו (Ueno koen) – אם מגיעים ליפן בזמן פריחת הדובדבן, הפריחה בגן הזה מרהיבה.

800xRI_japan_27

ליד הפארק נמצא אזור עם מוזיאונים ביניהם המוזיאון הלאומי של טוקיו ומוזיאון האומנות ומוזיאון המדע. מומלץ מאוד מוזיאון הדינוזאורים. שוק פשפשים – השוק הוא באסקוסה ליד
המקדש. מקדש אסקוסה (Sensoji Temple) ידוע גם בשם Asakusa Kannon – מקדש בודהיסטי. הכניסה אליו חופשית.

800xRI_japan_28

יום 6 – FUJI Q highland
נסענו מטוקיו באוטובוס מתחנת שינג'וקו ל FUJI Q highland. צריך להזמין מראש נסיעה באוטובוס באתר הבא – http://highway-buses.jp/fuji/
לאחר שבחרתם יום ושעה צריך להדפיס את האישור ולהגיע אתו לתחנת האוטובוס בשינג'וקו קומה 4 ולהמיר את זה לכרטיסים כולל כרטיס כניסה ללונה פארק שנמצא ליד הר פוג'י (המהמם) – יש שם רכבות הרים מטורפות לחובבי הז'אנר. עלות טיול כזה כ500 ₪ לזוג כולל האוטובוס.

800xRI_japan_29

יום 7 – Odaiba
אי מלאכותי, הנסיעה אליו מדליקה ממש – רכבת בלי נהג, במקום עצמו יש תצפית מדהימה, את פסל החירות האמריקאי והמון המון קניונים לשופינג. מומלץ ממש! מאוד נהננו.

800xRI_japan_30


800xRI_japan_31

800xRI_japan_32

800xRI_japan_33

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top