הסיפור שלנו

יעד

טנזניה ודרום אפריקה

תאריכים

5 ימים בטנזניה. 16 יום בדרום אפריקה.

עלויות

35 אלף ₪

מגיל צעיר עדי חלמה לבקר בספארי בטנזניה. כשהחלו לבדוק על ירח דבש חיפשו היא וגיל לשלב יעד נוסף שיהיה פחות שגרתי ולא מורכב בעיקרו ממנוחה. חברה שטיילה בדרום אפריקה סיפרה להם על האזור וככה התחיל סיפור האהבה שלהם עם המדינה. הם גילו מדינה מודרנית יותר משחשבו, עם פסיפס נופים מרהיב, אוכל מפנק ויין מקומי מעולה.

טנזניה
את הטיול התחלנו בספארי של חמישה ימים בטנזניה. את הספארי עשינו דרך חברה בשם African scenic safaris. הספארי עלה 1300 דולר לאדם וכלל את כל מה שהיינו צריכים מהרגע שהגענו לטנזניה ועד שעזבנו (לינה בספארי עצמו ועוד לילה לפני ואחרי, ארוחות במהלך כל השהייה, מדריך פרטי צמוד, טבח פרטי צמוד, מים, אוהלים, מזרונים וכריות).
מדובר בבני זוג, האישה היא אוסטרלית שהגיעה להתנדב בטנזניה ושם הכירה את בעלה המקומי שהיה מדריך ספארי.
יחד הם הקימו את החברה. הם עוסקים הרבה בהתנדבות וזה אחד הדברים שמאוד אהבנו.

טיסה – טסנו לטנזניה לשדה התעופה קילמנג'רו עם אתיופיאן איירליינס. הטיסה כוללת עצירה קצרה יחסית באדיס אבבה.
בתקופה שאנחנו טסנו כל הטיסות מישראל לאדיס אבבה וגם בדרך חזרה עצרו לעצירת תדלוק במצרים (משהו שקשור למלחמה בתימן). הם לא ממש מדברים על זה, אנחנו הזמנו ישירות מהאתר של החברה אז היתה הערה קטנה כשבאנו להזמין. העצירה היא ממש בקטנה, לא יוצאים מהמטוס או משהו, הוא נוחת, מתדלק לאיזה חצי שעה וממריא בחזרה.
עונה – לספארי בטנזניה אפשר לנסוע כמעט בכל החודשים של השנה, גם כאשר גשום. ההבדל יהיה בסוואנה – בתקופה שלנו הסוואנה הייתה יבשה והכל היה בגוונים צהובים אבל אחרי הגשמים (נובמבר) הסוואנה כולה נצבעת בצבע ירוק.
חיסונים – במרפאת מטיילים המליצו לנו על החיסונים שצריך לקחת. שנינו טיילנו לפני במדינות עולם שלישי כך שהיה לנו צהבת A ו-B ושנינו נזקקו רק לטיפוס הבטן. קיבלנו גם המלצה על כדורים למלריה – מלרון ולקחנו אותם במשך כל השהות שלנו בטנזניה ועוד שבוע אחרי (כשכבר היינו בדרום אפריקה). הכדורים לא עשו לנו שום תופעות לוואי למעט חלומות חיים – זה לא באמת מפחיד כמו שזה נשמע, פשוט קמים בבוקר וזוכרים את החלומות ממש טוב :).
ציוד – למרות המלרון מומלץ להצטייד בדוחה יתושים טוב בשביל האזורים החשופים (אנחנו קנינו שם), וכדאי מאוד להביא משקפת (למרות שהם אומרים שהם מספקים משקפת בפועל היא הייתה די מעפנה).
חשוב לקחת בחשבון שהספארי זה בעיקר ישיבה באוטו לשעות מאוד מאוד ארוכות, למעט הפסקת צהריים. למי שלא בנוי לכך כדאי לוותר או לקצר את הספארי. אנחנו התייעצנו לפני בנוגע למספר הימים והרגשנו שזה היה האורך המושלם, באותו יום שחזרנו כבר התחלנו למצות את הישיבה בג'יפ.
בלילה שאחרי ולפני הספארי לא ישנו בארושה כמו שנהוג אלא ב-Moshi. נאמר לנו שזו עיירה יותר נעימה ונחמדה מארושה שבה לפעמים לא ממליצים להסתובב בחשיכה. אל מקום הלינה אספו אותנו משדה התעופה.
למחרת בבוקר המדריך והטבח הגיעו לאסוף אותנו מהמלון והתחלנו את הספארי. בדרך עשינו עצירה בסופר על מנת להצטייד בחטיפים ובחומר נגד יתושים לפני הספארי. הנסיעה לשמורה הראשונה לקחה כשעתיים.

הספארי:
ביום הראשון היינו בשמורת Tarangire– ממליצים בחום. רואים הרבה בעלי חיים, בעיקר פילים. באותו לילה ישנו ב- Maramboi lodge.
זה היה שדרוג שקיבלנו ובסופו של דבר מקום הלינה שהכי אהבנו. החדר היה ענק וממש יפה וגם הארוחת ערב הייתה מעולה.

800x_AG_Tanzania_1

למחרת נסענו לסרגנטי (Serengeti) , הפארק הלאומי השני בגודלו בטנזניה. שם בילינו יומיים שלמים. לא לפספס!! רואים כל כך הרבה בעלי חיים. את הלינה עשינו באוהלים על מנת לחסוך כסף כי זו השמורה היקרה ביותר והלינה בה מאוד יקרה. זו הייתה חוויה מדהימה. בנו לנו אוהל גדול שממש אפשר לעמוד בו, יש מקלחות מסודרות והתלווה אלינו טבח שהכין לנו אוכל מעולה.

800x_AG_Tanzania_2

800x_AG_Tanzania_3

800x_AG_Tanzania_4

800x_AG_Tanzania_5

אחרי יומיים מאוד אינטנסיביים בסרנגטי נסענו למכתש נגורוגורו (Ngorongoro Crater), "מכתש אל הגשם". הוא המכתש המפורסם ביותר באפריקה והשישי בגודלו בעולם.
לינה – NGORONGORO WILDLIFE LODGE http://www.hotelsandlodges-tanzania.com/properties/en/ngorongoro_accommodation.php
תכננו לישון ב- RHINO LODGE אבל המקום היה מלא ובסופו של דבר ישנו במקום מאוד יקר עם נוף מדהים למכתש. לא בטוח ששווה את תוספת הכסף.

800x_AG_Tanzania_6

למחרת נסענו במכתש עצמו לראות בעלי חיים. אנחנו כמעט ולא ראינו חיות כי הגענו בתקופה שהיא מחוץ לעונה יחסית. אבל הנוף והמקום עצמו היו ממש שווים את זה.

דרום אפריקה:
לדרום אפריקה הגענו בטיסה מטנזניה עם קניה אייר דרך קניה. היינו מאוד מרוצים מהחברה, המטוסים היו ממש אחלה.
היינו בדרום אפריקה 16 ימים. נחתנו ביוהנסבורג וישר משם המשכנו הלאה.
רכב – השכרנו רכב דרך hertz עוד מהארץ ואספנו אותו מהדלפק שלהם בשדה התעופה. השכרת הרכב עלתה בערך 490 דולר לכל התקופה (לקחנו בשדה תעופה ביוהנסבורג והחזרנו בשדה תעופה בקייפטאון). בגלל שהיה לנו קצת בלאגן בארץ עם התארגנות על ג'י-פי-אס (קנינו סים בינלאומי ב'ריקושט' אבל בערב הטיסה התברר לנו שהוא לא לגלישה אלא רק לשיחות), יצא שהשכרנו מהם והיה אחלה.
חיסונים – למיטב ידיעתי אין צורך בחיסונים מיוחדים כי זו לא מדינת עולם שלישי. באזור של פארק קרוגר מומלץ לקחת מלרון, בשאר המדינה אין סיכון של מלריה.
ציוד – באוקטובר במרבית הזמן הסתובבנו עם חולצות קצרות ומכנסיים קצרים והיה חם. רק באיזור של דרקנסברג שהוא גם איזור גבוה ירד לנו גשם והיה קצת קריר, ממליצה להצטייד במעיל גשם דק ליתר ביטחון, בלפחות זוג אחד של מכנסיים ארוכים ואיזה שני ג'קטים. מבחינת כסף, הוצאנו שם בכספומט ראנד (שזה המטבע המקומי) וגם שילמנו ממש הרבה עם אשראי. חשוב לדעת שהם עובדים (כמו הרבה מקומות בחו"ל עכשיו) עם מכונות אשראי ניידות, כאלו שמצריכות להכניס את ה-pin, אז כדאי לזכור אותו היטב לפני שנוסעים.

דרקנסברג (Drakensberg)
אזור מדהים מלא בירוק שמתאים לכאלה שאוהבים לעשות מסלולים ולראות טבע ונוף. יש המון מסלולים ברמות שונות ואורכים משתנים. זה אזור ענק הרבה מה לעשות בו.

800x_AG_Tanzania_7

כאשר מגיעים למקום מקבלים מפה מסודרת עם כל המסלולים שקיימים מסביב והסבר מפורט על המסלול עצמו. באזור של Didma לא יכולנו לעשות מסלולים בגלל שירד גשם אז נסענו לחלק אחר שנקרא Monk's Cowl ועשינו את המסלול למפל. עלות המסלול היא סמלית.
ב- Royal Natal קיבלנו מפה של האזור עם מסלולים ועשינו מסלול של 5 ק"מ. המסלול פה היה בחינם.
לינה – ישנו שם 2 לילות בשתי שמורות שונות: בלילה הראשון ישנו בשמורת Cathedral Peak באתר שנקרא Didima ובלילה השני בשמורת Royal Natal במקום שנקרא Thendele. מקום מדהים, הבקתות מאובזרות לחלוטין אז שווה להצטייד מראש עם מצרכים לבשל כי אין שם מסעדות ודברים כאלה.

800x_AG_Tanzania_8

לאחר מכן התחלנו בנסיעה מהאיזור של דרקסנברג לכיוון של החוף נגד כיוון השעון מסביב ללסוטו.

קלרנס (Clarens)
מקום עצירה טוב ללילה בדרך המאוד ארוכה שיש לעשות מדרקנסברג עד לאזור של קו החוף. ישנו שני לילות במקום מדהים, העיירה הייתה חמודה והיינו צריכים קצת לנוח.
ישנו שם בלודג’ בשם Patcham Place. בעלת בית ממש חמודה עם הרבה נכונות לעזור. ארוחת בוקר מדהימה. העיירה מקסימה. בעלת הבית של הלודג’ גם בעלת מסעדה בעיר, ביקרנו בה והיה ממש טעים.
חשוב לשים לב שאנחנו היינו קצת לפני העונה ובתקופה הזו כל החנויות נסגרות בחמש שזה קצת מבאס מבחינת להסתובב.
ליד קלרנס במרחק נסיעה קצרה יחסית יש את פארק הגולדן גייט שהוא מאוד יפה ויש בו רכיבה על סוסים (יוצאת בשעות ספציפיות אז שימו לב).

הוגסבק (Hogsbac)
מקלרנס המשכנו סביב לסוטו לכיוון קו החוף למקום בשם הוגסבק. חלק מהמקומיים הוגים אותו הוחסבק. אומרים שזה המקום שבו טולקין קיבל את השראה לכתוב את שר הטבעות. עיירה קטנה וקסומה באמצע הרים והכל מסביב ירוק. לצערנו היה לנו גשם אז המשכנו לנסוע אבל יש באזור מסלולים שאפשר לעשות ואטרקציות אחרות ברחבי העיירה עצמה. (יש מיצג אקולוגי עם נוף ממש מיוחד, הרבה מבוכים, בתי קפה מיוחדים וכו').

800x_AG_Tanzania_9

לינהLaragh on – בקתה מדהימה עם מרפסת כיפית ונוף לגינה מלאה עצים. היינו נשארים שם בוודאות יותר מלילה אחד אם יכולנו להרשות לעצמנו מבחינת זמנים כי ממש אהבנו את העיירה ואת הלודג’.

ציציקמה (Tsitsikamma)
המשכנו בנסיעה ובאותו יום הגענו לקו החוף. עשינו עצירה לצהריים והסתובבנו קצת בג'פריס ביי (Jefferys Bay), עיירה מאוד חמודה עם חוף ממש יפה. יש שם המון חנויות של בגדים של גולשים כמו בילבונג וכו'.
לינהTsitsikamma Lodge & Spa. אחד המקומות שפחות אהבנו במהלך הטיול. זה לא לודג' של אנשים פרטיים שדואגים אלא רשת ויחסית למקום שכזה הוא יקר.
למחרת בבוקר נסענו לפארק ציציקמה. עצרנו בדרך בעץ הגדול (big tree) – עץ ענק שיש אליו מסלול קצרצר בתוך היער.
אחריו נסענו לאזור של הגשרים התלויים ב-Storms River. היה ממש כיף להסתובב עליהם וזה אזור מהמם.

800x_AG_Tanzania_10

פלטנברג ביי (Plettenberg Bay)
לינה – ישנו ב- Bitou River Lodge – . מרוחק מהעיירה עצמה (כ- 10 דקות נסיעה) אבל מאוד מאוד שווה.
בעלת בית מקסימה, ארוחת בוקר מדהימה ומפנקת, הנהר עובר ממש בחצר האחורית של הלודג' ויש אפשרות לקחת ממנה קיאק ולעשות סיבוב בנהר- מומלץ. בעלת הבית גם הזמינה לנו מקומות לארוחת ערב במסעדה שקיבלנו עליה המלצות- The Fat Fish – אתר – http://www.thefatfish.co.za, מקום מעולה והסושי היה מדהים!

800x_AG_Tanzania_11

בבוקר נסענו לשמורת Robberg– יש שם שלושה מסלולים מעגליים – שאפשר לעשות, אנחנו עשינו את האמצעי והוא מצוין.
מנקודה מסוימת במסלול גם רואים בעונה כלבי ים שנחים למטה על הסלעים. החוף ממש יפה והמסלול עצמו כיפי מאוד (עולים על המצוק ואז יורדים לקו המים).

800x_AG_Tanzania_12

800x_AG_Tanzania_13

וילדרנס (wilderness)
לינה – kingfisher suite. מעט יקר אבל מאוד מוצלח. נוף מהמם לאגם וארוחת בוקר ממש מושקעת. http://www.interlaken.co.za
wilderness national park – משלמים בכניסה לפארק ואז שוב על שכירת קאנו. בשייט עצמו מאוד נעים ונוח ויש מסלול משולב שמגיעים עד נקודה מסוימת עם הקאנו ואז עושים מסלול קצר ברגל לראות מפל וחוזרים עם הקאנו. לנו היה שרב באותו יום אז לא עשינו את המסלול.

800x_AG_Tanzania_14

ביום למחרת נשארנו באזור והלכנו לבקר בעיירה נייזנה (knysna), זה היה יום ראשון והכל היה סגור. בנמל היו מספר דוכנים פתוחים אז הלכנו להסתובב שם, מקום נחמד.

אוטשורן (Oudtshoorn)
לינה – The Gumtree Guest House. הבעלים נחמדים והארוחת בוקר מהמושקעות שאכלנו: ריבות, נקניקים וגבינות.
הכינוי של העיירה אוטשורן הוא בירת היענים. זה בגלל שיש בה הרבה חוות גידול של יענים.
ביקרנו במערת נטיפים גדולה שנמצאת כשעה נסיעה מהעיר (cango caves). יש במקום סיור אתגרי וסיור רגיל, הבנו שהסיור האתגרי הוא לא מאוד רציני אבל בחרנו בחרנו בכל זאת לעשות את הרגיל. מאוד נחמד והמערה ממש יפה. הסיור הוא עם מדריך ולקוח כשעה.
משם נסענו ל- SwartbergPass, נסיעה מהממת, לא לוותר עליה. שמגיעים למעלה יש נוף מדהים. חלק מהדרך לא סלולה אבל הרבה מכוניות נוסעות בה ושלנו צלחה את העניין בלי בעיה. נסענו ב-pass עד שהגענו לעיירה בשם prince albert, שם עשינו עצירה לארוחת צהריים ונסענו בחזרה לאוטשורן

800x_AG_Tanzania_15

דרך חזרה לאושטורן – דרך כביש 12 (לפי המלצת הבעלים של המקום בו ישנו) דרך מאוד יפה ומיוחדת. בדרך יש מקום לעצור עם מסלול קצר ומפלים.

הרמנוס (Hermanus)
לינה – villa blu , נחמד, לא בטוח ששוה את המחיר. היה מאוד קשה למצוא לינה במחירים סבירים.
לעומת מקומות קודמים שביקרנו בהם, העיירה מלאה בתיירים וכל המסעדות על קו החוף היומלאות. הרמנוס בעונה זה ה-מקום לראות לוויתנים, אנשים יושבים על קו החוף עם משקפות (או בלי) וצופים בהם שוחים ממש סמוך לחוף. אנחנו ישבנו כמה שעות בבוקר וראינו הרבה לוויתנים, חוויה מטורפת.

800x_AG_Tanzania_16

אזור היין ממזרח לקייפטאון
לינה – Centre-Ville Guest House בעיירה Franschhoek.
מיקום מאוד מרכזי, מרחק הליכה של כמה דקות ממרכז העיירה. המקום עצמו מאוד מיושן. המחיר משתלם והמיקום מצוין.

800x_AG_Tanzania_17

Franschhoek, עיירה יפה וציורית. הרחוב המרכזי מלא בחנויות חמודות, מסעדות ובתי קפה. בערב הלכנו בשקיעה לאכול ארוחת ערב ביקב עם נוף מטורף בשם Roca. המנות יחסית יקרות אבל מאוד טעימות ולשבת עם בקבוק יין בשקיעה פשוט מושלם.

800x_AG_Tanzania_18

למחרת עשינו את ה-hop on hop off של היין (אפשר לקנות כרטיסים ברחוב הראשי, כרטיס עולה כ- 200 ראנד לאדם). שילוב של רכבת ושאטלים שמסיעים בין מספר יקבים.

800x_AG_Tanzania_19

אפשר לרדת באיזה יקב שרוצים, בחלקם כלול בכרטיס גם טעימות יין ובחלקם לא. אנחנו עצרנו בארבעה יקבים והיה ממש מוצלח. דרך מהנה לראות יקבים, לטעום יין ולא צריך לנהוג. זה יום ארוך, קחו את זה בחשבון. התחלנו עם הרכבת הראשונה בשעה 10 בבוקר וחזרנו לעיירה סביב 16. משם נסענו ישירות לקייפטאון.

800x_AG_Tanzania_20

קייפטאון
לינה – Holiday Inn Express Cape Town City Centre. מיקום מצוין, ארוחת בוקר כלולה במחיר.

אטרקציות מרכזיות:
Hop on hop off – מבחינת דברים לעשות אנחנו עשינו יום אחד את האוטובוס של ה hop on hop off– דרך מאוד מומלצת לראות את העיר. יש מספר מסלולים ואפשר לשלב ביניהם גם. אנחנו ראינו את הגנים הבוטניים ואת כל קו החוף שהיה מאוד יפה.

800x_AG_Tanzania_21

יש להם תחנה מסודרת ממש ליד המלון ושם קנינו כרטיסים. יש כמה סוגים של כרטיסים לפי המסלולים השונים (יש בערך 4 מסלולים שמסומנים לפי צבעים) אנחנו בחרנו מראש מה לראות ולפי זה קנינו את הכרטיסים. הכרטיסים תקפים רק לאותו היום (עולה 170 ראנד ליום אחד). במהלך הנסיעה עצמה יש אוזניות עם הסברים על מה רואים מסביב, מאוד מעניין. בדרך בוחרים באיזה תחנה לרדת, מסתובבים איפה שרוצים ואח"כ עולים בחזרה. האוטובוסים עוברים כל הזמן, מאוד נוח.

כף התקווה הטובה (Cape of Good Hope)- זו נסיעה של כ- 3 שעות מקייפטאוון, בדרך יש הרבה דברים לראות. אנחנו נסענו בדרך נופית שעולה כסף אבל לגמרי שווה את זה (chapman's peak drive). הדרך עוברת על מצוק ויש הרבה עצירות לצלם.

800x_AG_Tanzania_22

800x_AG_Tanzania_23

נופים מדהימים וחופים מטורפים. בדרך גם עצרנו לראות את הפינגווינים האפריקאים ב Simon's Town ואת העיירה מסביב.

800x_AG_Tanzania_24

בכף התקווה הטובה עלינו לראות את המצוק ועצרנו בכמה מקומות לראות את הנופים (הם מחלקים מפה בכניסה לשמורה).
המקום מאוד יפה וממש שווה את הנסיעה. אחרי שסיימנו להסתובב נסענו בחזרה לקייפטאון.

800x_AG_Tanzania_25

הר שולחן (Table Mountain) – אחד משבעת פלאי עולם הטבע. ההר נקרא כך, מאחר שפסגתו שטוחה ונראית כמו שולחן. הנוף מלמעלה ממש יפה. לפסגה מגיעים עם רכבל וכדאי מאוד לקנות כרטיסים מראש באינטרנט אחרת צריך לעמוד במקום בתור מטורף. http://www.tablemountain.net

800x_AG_Tanzania_26

חשוב מאוד לבדוק מראש שהרכבל פתוח ושמזג האוויר מאפשר עלייה למעלה. אל תעשו את הטעות שאנחנו עשינו שהגענו לשם וגילינו שסגור.

טיילת V&A waterfront – מקום נחמד עם הרבה חנויות מערביות, מסעדות ודוכנים. שווה סיבוב של כמה שעות.

שוק אוכלOld Biscuit Mill– הגענו לשם סביב 12 וחצי בכוונה לאכול ארוחת צהריים ואז גילינו שהדוכנים נסגרים ב-13. לא ממש הספקנו לאכול כלום ויצאנו מאוכזבים אבל זו הייתה יכולה להיות חוויה ממש כיפית אם היה לנו יותר זמן. רק קחו בחשבון את הזמנים.

טסנו חזרה לישראל עם אתיופיאן איירליינס. מקייפטאון טיסה פנימית ליוהנסבורג (ביוהנסבורג לא יורדים מהמטוס אלא רק מעלים עליו נוסעים נוספים) ומשם לאדיס אבבה. שם הייתה לנו עצירה של 12 שעות וקיבלנו מהחברה מלון. זה לא אידיאלי.
נאלצנו לחכות הרבה זמן עד שהנציגים של המלון באו לאסוף אותנו וכשהגענו למלון הייתה בעיה עם הוואצ'ר (שקיבלנו בקייפטאון) בגלל שינוי בתאריכים וחיכינו בלובי המון זמן עד שמישהו נסע לנמל תעופה ותיקן את זה. המלון היה די דוחה.
אחרי כל ההתעסקות נשארו לנו כשלוש שעות לישון ואז הסיעו אותנו בחזרה לשדה לטיסה לישראל.

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.