הסיפור שלנו

ירח הדבש של נטע וגל – דרום אפריקה

יעד

דרום אפריקה

תאריכים

ספטמבר עד אוקטובר, חודש.

עלויות

30,000 ש"ח

נטע וגל חיפשו לשלב בירח הדבש את אחת האהבות הגדולות שלהם- בעלי חיים. הם בחרו בדרום אפריקה. נופים, אוכל מצוין, תרבות שונה ושפע של חיות. זו המדינה המערבית ביותר ביבשת אבל הקסם שלה נובע דווקא מכך שהיא לא נותנת למערביות לטשטש את האפריקאיות שלה. והעובדה שהיא זולה היא בונוס נוסף. ירח דבש רצוף בהגשמת חלומות.

לדיון בקבוצה לחצו כאן

מידע חשוב לפני שנוסעים:
חיסונים – צהבת, פוליו, טטנוס + כדורי מלריה לפארק קרוגר.
טיסה – טיסה עם אתיופיאן איירלינס ליוהנסבורג. קונקשן של 3 שעות באתיופיה. 1079$ לכל כרטיס.
רכב – שכרנו לאורך כל התקופה, אספנו את הרכב ביוהנסבורג והחזרנו אותו בקייפטאון – 2200 ש"ח כולל כל הביטוחים האפשריים.
עלויות – דרום אפריקה זולה! ארוחה לזוג שכוללת מנה ראשונה, עיקרית וקינוח + 2 כוסות יין, במסעדה טובה תעלה לכם בערך 100 ש"ח. לינה ב B&B ברמה גבוהה (לינה+ארוחת בוקר) יעלה לכם בין 200 ל- 500 ש"ח לזוג. צפון המדינה זול יותר מנתיב הגנים וקייפטאון.
מטבע – המטבע בדרום אפריקה הוא ראנד, 100 ראנד הם 24 שקלים בערך (או למי שיותר קל 1 ש"ח=4 ראנד).
נסיעות – דרום אפריקה היא מדינה ענקית, אז לפני שאתם שוכרים רכב ויוצאים לטייל, תתכוננו לנסיעות ארוכות מאוד (בצפון המדינה) .הנסיעה היא בצד הימיני של הכביש ולכן קצת מבלבלת אבל אל דאגה מתרגלים ממש מהר לעניין.
הכבישים בצפון המדינה משובשים ומלאים בבורות Poth holes, לכן כדאי להזהר ולשים לב לשלטים המזהירים מפניהם.
חוץ מזה, בלילה כמעט ואין תאורה ולכן לא מומלץ לנסוע שם בשעות החשיכה (בעיקר בגלל הבורות ואנשים/בע"ח שהולכים על הכבישים).
הכבישים בדרומה לא נופלים מרמת האוטסטרדות באירופה. חשוב מאוד לשמור על המהירות המותרת, יש הרבה שוטרים ומצלמות. הרבה מאוד אנשים שדיברנו איתם קיבלו דו"ח במהלך הטיול שלהם.
הדרום אפריקאים מאוד אדיבים בכבישים. הרבה מהכבישים המהירים הם 2 נתיבים בלבד (ודו סיטריים). מאוד מקובל לרדת מעט לשוליים כדי לתת למי שממהר מאחוריכם לעבור. כאות תודה תקבלו איתות ב- 4 וינקרים ואתם תהבהבו לו עם האורות ל"בבקשה".

עוד דבר שחשוב לדעת – יש הרבה צמתים (בתוך הערים עצמן) בהם לכל רכב שמגיע יש עצור. זאת אומרת שלכם יש עצור, לרכב שבא ממולכם יש עצור וגם לאלה שבאים מימין ולאלה משמאל. אז מה עושים? מאוד פשוט! הרכב שמגיע ראשון לצומת הוא הראשון שיעבור, ואח"כ השני. נשמע הזוי אבל זה עובד מצויין.
השפה – בדרום אפריקה יש 11(!!!) שפות רשמיות. כולם בלי יוצא מן הכלל מדברים אנגלית. עוד שפה מאוד נפוצה היא אפריקאנס (שנשמעת קצת כמו הולנדית) ושפת הזולו.
האנשים – דרום אפריקה נחלקת לשחורים ולבנים, עניים ועשירים וההבדל בין המעמדות מאוד ברור.
הדרום אפריקאים נורא אוהבים לנהל שיחות על המדינה שלהם איך היא הייתה פעם ואיך היא היום. יש להם הרבה טענות כנגד הממשלה והם יישמחו לשפוך את ליבם בפניכם ולשמוע על ישראל. הם מאוד מזדהים עם המדינה שלנו ואוהבים אותה. לנו יצא הרבה פעמים לשבת עם בעלי ה B&B על בקבוק יין מצויין בערב ולשוחח עמם במשך שעות ארוכות.
הרבה פעמים כשתחנו את האוטו ייגש מקומי ויבקש כסף על שמירת האוטו. בתכלס כולם יוצאים מורווחים – גם אתם ששומרים לכם על האוטו וגם האדם שיקבל את הכסף (נותנים משהו כמו מטבע של 5 ראנד – גרושים בשבילכם והרבה בשבילו), פשוט לא שווה להסתבך בצרות בגלל דבר כזה.

מסלול
שמענו הרבה דברים לא טובים על יוהנסבורג אז לא העברנו שם לילה. שכרנו רכב ומיד יצאנו לדרך לכיוון צפון כאשר היעד הוא פארק קרוגר. הדרך לשם ארוכה והיא לקחה לנו 3 ימים שתכננו בקפידה בשילוב אטרקציות ונופים משגעים.
אחת האטרקציות הבלתי נשכחות בדרכינו לפארק קרוגר היא שמורת מוהולוהולו – שמורת שיקום לבע"ח. כאלו שיחזרו לטבע וכאלו שלא. הם עושים עבודת קודש. החוויה כוללת סיור מאורגן עם מדריך בשמורה תוך הסברים מעניינים, ליטוף צ'יטה שמישהי גידלה בבית והחליטה שהיא כבר לא יכולה לעשות את זה והאכלה של נשרים ענקיים. הכניסה היא בעלות סמלית של 30 ש"ח. לפני ההגעה מומלץ להתעדכן בשעות היציאה של הסיורים כי יוצאים רק שניים כאלה ביום.

עוד מקומות שלא כדאי לפספס בדרך:
מפלי ברלין, מלפי ליסבון, שלושת הרונדבלים, בורקס פותהול (אחד מפלאי הטבע שיש לאפריקה להציע), שמורת שיקום ורבייה לצ'יטות ועוד בע"ח בסכנת הכחדה ששמה Hoedspruit Endangered Species Centre (מחיר: 35 ש"ח לסיור עם מדריך. גם פה כדאי לבדוק מראש מתי יוצאים הסיורים).
בדרך לפארק קרוגר ישנו בעיר שנקראת GRASKOP ב- B&B : Thaba Tsweni Lodge. מחיר ל – 2 לילות: 320 ש"ח. כל האטרקציות היו בדרך לעיר הזו או סביבה. כל האטרקציות נמצאות במרחק של גג שעה וחצי נסיעה ממקום הלינה וזו מזו.

800_SA_netta_1

Moholoholo rehab center

 

450_SA_netta_2

Lisbon Falls

 

450_SA_netta_1

Burke's Luck potholes

 

800_SA_netta_2

Hoedspruit Endangered Species Centre

פארק קרוגר:
מדובר בפארק שהוא בגודל של מדינת ישראל, לכן מומלץ להתמקד באזור מסויים. לאחר כמה בירורים החלטנו שהכי טוב לנו וגם כדי לראות את כל בעלי החיים בצורה הטובה ביותר, יהיה לישון בתוך הפארק במלון הכל כלול בתוך שמורה פרטית שנקראת SABI SAND. השמורה היא חלק מהפארק, ללא גדרות אבל לאלו שמבקרים בטיול יומי בקרוגר אסור להכנס לשמורה כך שאין עומס של אנשים.
לינה: Cheetah Plains
מדובר במלון מדהים! בקתות פרטיות, 2 ספארי ביום (בוקר ואחה”צ בג’יפ פתוח עם מדריך), אוכל מטורף (ארוחת בוקר, ארוחת ערב ונשנוש באמצע הספארי בצהריים ואחה”צ) וצוות מדהים שמכיר את השמורה כמו את כף ידו. דמיינו לכם את זה: אתם משכשכים בבריכה בשעה לוהטת בצהריים בעודכם משקיפים על פילים משתעשעים בנהר שממול למלון. פשוט חוויה של פעם בחיים! שהינו במלון 3 לילות ועשינו סה”כ 6 טיולי ספארי. ראינו את כל החיות ויצאנו שמחים וטובי לבב ליעד הבא שלנו.
מחיר: 3300 ש”ח (חדר סטנדרטי) ל-3 לילות
מחיר כניסה לפארק: 50 ש”ח לרכב.
מחיר תוספות של שתיה: 100 ש”ח

800_SA_netta_3

800_SA_netta_5

800_SA_netta_6

800_SA_netta_4

800_SA_netta_7

800_SA_netta_8

800_SA_netta_9


בדרכינו ליעד הבא עצרנו בדרך במקום שנקרא ארמלו ללינה בלבד. מדובר בנסיעה מאוד ארוכה (רק עד ארמלו 6 שעות). לנו בגסט האוס מהמם עם בעלת בית חמודה במיוחד שמגדלת בחצר חיה שנקראת “אלדן”. התאהבנו!
לינה – Drinkwater Guest Farm – מחיר: 250 ש”ח ללילה + ארוחת בוקר

800_SA_netta_10

שמורת שער הזהב
שמורה יפייפיה שמתאפיינת בסלעים ענקיים. הסיור בשמורה הוא ברובו ברכב, יש מספר מסלולים מאוד ברורים ומספר תחנות עצירה, שאחת מהן למשל היא צפייה בנשרים ענקיים הניזונים מפגרי חיות שמשאירים להם הפקחים במטרה להגן עליהם מהרעלות.
לינה – בעיירה מקסימה ליד שנקראת קלרנס. המקום מלא במסעדות וחנויות חמודות.
B&B: Patcham Place 

800_SA_netta_11

הרי דרקנסברג
משמעות השם היא "הרי הדרקון". הרכס הגבוה ביותר בדרום אפריקה והוא מפורסם בעיקר בגלל הצורה הייחודית שלו.
יש מספר אופציות ללינה באזור, אנחנו התמקמנו בתוך פארק רויאל נאטאל המהווה בסיס יציאה טוב מאוד לטיולים.
המפורסם ביותר הוא הטיול ל"אמפיתיאטרון" שרואים אותו מכל מקום בפארק.
הלינה היא בבקתות מאובזרות בכל. חייבים להביא אוכל אתכם ולבשל שם כי אין איפה לאכול. יש סופרמרקט קטן בתוך המרכז של המטיילים לדברים בסיסיים בלבד.
יש אופציות רבות למסלול בהתאם לכושר הגופני שלכם. אנחנו עשינו טיול סוסים במשך שעתיים (בעלות של 90 ש"ח לאדם) ומסלול הליכה בינוני ברמת הקושי שלו.
לינהThendele-Camp במשך 2 לילות בלבד, בדיעבד היינו נשארים עוד לילה אחד לפחות ומסתבר שיש אנשים שגם מתמקמים שם לשבועות.
מקום הלינה: http://www.royalnatal.info/thendele-camp.htm
מחיר: 430 ש"ח ל-2 לילות.

800_SA_netta_12

פורט סנט ג'ון
נמצא באזור בדרום אפריקה בעל השם האקזוטי The wild coast. כשמו כן הוא – מצוי ליד הים והוא גם פראי – הרבה טבע ונופים עוצרי נשימה, פחות אנשים. מפאת קוצר זמן ומזג אוויר לא משהו, לא בילינו יותר מדיי באזור. בחרנו לישון בריזורט שנמצא בעיירה פורט סנט ג'ון. במלון הם מציעים מגוון רחב של סיורים כל יום (צריך להרשם יום מראש ליום שלמחרת).
אוכל מצויין, רצועת חוף ענקית שלתוכה ממש נופלים הרים ירוקים. יש להם גם ספא מצויין בזיל הזול.
לינה: Umngazi River Bungalows & Spa
מחיר: 900 ש"ח (ל-3 לילות), הכל כלול + 150 ש"ח על תוספות של אלכוהול ונשנושים.
http://www.umngazi.co.za/

800_SA_netta_14

800_SA_netta_13

הוחסבק
אזור קסום של הרים ויערות. אומרים שמפה טולקין קיבל השראה לכתיבת ספרי שר הטבעות וברגע שמטיילים שם מבינים גם למה. אפשר לטייל בעיירה הקטנה, באזור עם מבוך ונוף מהמם.
לינה: Nutwoods park, מקום מקסים – יפייפה, מרווח, נקי, אח שמאוד נחוצה בערב.
מחיר: 200 ש"ח ללילה.
אטרקציות:
מסלול 39 המדרגות – מאוד מומלץ! מסלול שעובר בתוך היער עד מפל. רק תזכרו שאחרי כל ירידה באה עליה וזה יותר מ39 מדרגות אבל לגמרי שווה את זה.
יער הפיות – מסלול קצר ביער. הרבה פרחים, ציפורים וקופים חמודים.

450_SA_netta_3

450_SA_netta_4

דורבן
עיר נמל לא ידידותית במיוחד. עברנו בה בעיקר כי היינו בדרכינו לאזור נתיב הגנים. העברנו שם את הזמן בשיטוט בטיילת ובין החנויות שנמצאות בה. השמועות אומרות שיש שם אקווריום ממש גדול ומוצלח אבל לצערי כשהגענו הוא היה כבר סגור. יש שם מלא אופציות ללינה, בעיקר בפרברי העיר.

אזור נתיב הגנים
ג'פריס ביי
היעד הראשון שלנו באזור "נתיב הגנים".
עיירת גולשים מהממת. עיקר הדברים לעשות בה זה להנות מהאווירה של החופש ולהסתובב ברחובות בין כל הבולנדינים, לשבת מול הים ולראות את עשרות הגולשים והדולפינים ששוחים בינהם.
ועוד דבר שמאוד מומלץ לעשות שם – קניות!!! יש אאוטלט מטורף של בילאבונג והמחירים שם הם בערך רבע מהמחירים בארץ. תתכוננו להעביר שם כמה שעות 😉
לינה: The Ocean Bay, כ-2 לילות – מחיר: 520 ש"ח.

800_SA_netta_15

800_SA_netta_16

Storms River
עיירה קטנה שמהווה בסיס יציאה מצויין לטיולים מסביב שהעיקרי בו – שמורת ציציקמה.
שמורת ציציקמה – הטבע בשיא תפארתו. מבחר טיולים בהתאם לכושר שלכם בתוך שמורה על שפת הים ובין ההרים תוך הליכה על גשרים תלויים ענקיים. אחד המקומות היותר יפים שביקרנו בהם.
חוץ מזה, מי שחשקה נפשו יש אופציה לבאנג'י (הבאנג'י מגשר הגבוה בעולם), רפטינג, טיול סגוואי ביער (אנחנו עשינו – מומלץ!), מסלול טיול קליל לעץ הגבוה בדרום אפריקה בתוך יער ועוד.
לינה: At the woods – מחיר: 450 ש"ח (ל-2 לילות)

800_SA_netta_17

800_SA_netta_18

פלטנברג ביי
בפלטנברג ביי העברנו 2 לילות נעימים. עיר מקסימה.

המלצות:
שמורת רוברג – מסלול שמתחיל מטיפוס קליל על ההר תוך צפייה בכלבי ים ואם אתם ברי מזל אפילו כרישים ודולפינים וסיומו במסלול על חוף הים. כיף גדול!
מקלט לקופיםMonkeyland Primate Sanctuary– משקמים קופים שלא יוכלו לחזור לטבע וגם כאלו שכן. עם מדריך במקלט שנמצא בטבע כשסביבכם מאות קופים. עלות: 45 ש"ח.
עופות טורפיםRadical raptors – חוויה חינוכית ויוצאת דופן במהלכה מסבירים על עופות טורפים – נשרים למיניהם, תנשמות וינשופים תוך הדגמה של התעופה שלהם והחשיבות שלהם לטבע. עלות: 30 ש"ח לאדם.
מקלט לזאביםTsitsikama wolf sanctuary – עוד חוויה בהמלכה מטיילים *בתוך* כלובי הזאבים עם מדריך תוך הסברים על חיי הלהקה שלהם ומה הם בכלל עושים בדרום אפריקה, מקום שבמקור אין בו בכלל זאבים. חוויה חד פעמית. עלות: 30 ש"ח לאדם.

לינה: Bitou river lodge. מקום מקסים עם ארוחת בוקר מצויינת ובעלת בית לבבית. הלודג' שוכן ממש על נהר ואפשר לקחת חופשי קייקים ממנה ולשוט. מחיר: 300 ש"ח

800_SA_netta_19

800_SA_netta_20


800_SA_netta_21

450_SA_netta_5

800_SA_netta_22

משם המשכנו להרמנוס.
בדרך להרמנוס עצרנו במערת נטיפים מפורסמת – The Cango Caves שהביקור בה כולל סיור עם מדריך בעלות של 25 ש"ח לאדם. נחמד פלוס.

800_SA_netta_23

הרמנוס
מודה ומתוודה, האהבה האמיתית שלי (אחרי בעלי כמובן) זה לוויתנים. חיכיתי להגיע להרמנוס כדי שסוף סוף ייקרה המפגש המיוחל ביני לבין לוויתנים. ואכן קרה! זמן קצר אחרי שהתחלנו להסתובב בשוק המקומי ראינו שכולם מתקהלים לכיוון הטיילת שמשקיפה על הים. הגענו גם, תפסנו מקום וצפינו באמא לוויתן והתינוק שלה שוחים להנאתם לאורך החוף.
לאחר מכן ישבנו במסעדה לנשנוש וקוטייל של אחרי צהריים וגם ראינו לוויתנים שוחים להם (יש משקפות בכל המסעדות המשקיפות לים).
בדרך כלל יש אופציות לסיורים ביכאטה לצפייה בלוויתנים אבל לצערי הים היה סוער יחסית ולכן לא יצאו הסיורים. למזלי הרב צפינו ברבים מהם מהחוף.
לינה: לילה אחד ב –Bamboo guest house – מחיר: 330 ₪

800_SA_netta_24

גנס ביי
ה-מקום לצפייה בעמלצים לבנים, מוכר גם בשם כריש לבן – החיה הכי מפחידה בעולם בעיני רבים. שטים ביאכטה אחרי ארוחת בוקר למקום בו נמצא הכלוב, וכל פעם נכנסים לכלוב 7-8 אנשים בשורה. האחראים שמים במים פתיון לכרישים והם מגיעים בזה אחר זה. אדרנלין מובטח!
בחרנו בחברה מוכרת עם רמת בטיחות גבוהה מאוד שהרבה מהכסף שמשלמים על האטרקציה היקרה הזו (יחסית) הולך לטובת מחקר על החיה המהממת הזו שנמצאת בסכנת הכחדה חמורה. המחיר כולל ארוחת בוקר, הסברים, חליפת צלילה ומשקפת, מעיל רוח, שתיה חמה תוך כדי הפעילות. לא לבעלי קיבה חלשה (ומי שכן – שיוותר על ארוחת הבוקר
ויצתייד בכדורים נגד בחילות).
מחיר: 840 ש"ח (לזוג)
חברה: http://www.sharkwatchsa.com/en/home/

800_SA_netta_25

800_SA_netta_26

קייפטאון
היינו בקייפטאון 7 ימים שלמים והיינו נשארים עוד חודש. העיר שיש בה הכל: מקומות בילוי, אוכל נפלא, שופינג, חופים מדהימים, הרים וטבע.
לינה : oxford house מחיר ל-7 לילות: 1700 ש"ח


בחרנו לישון במלון קטן במקום מרכזי, ללא ארוחת בוקר. מדובר בחדר ממש ענקי ואמבטיה גדולה. יש מטבחון קטן ומקררון. עשינו קניות בסופר ואכלנו ארוחות בוקר בחדר (אין ארוחת בוקר במלון). הם מאוד אדיבים במלון ועוזרים בכל דבר. התייעצנו איתם על כל דבר. חוץ מזה הם גם מציעים סיורים מהמלון במחירים ממש הוגנים.

800_SA_netta_28

אטרקציות מרכזיות:
הר השולחן – חכו ליום היפה ביותר וטפסו אליו. ממליצה לקנות כרטיס מראש לרכבל באינטרנט ולחסוך עמידה בתור ארוך. למטיבי הלכת – אפשר גם לטפס אליו ברגל. במעלה ההר פשוט מטיילים. נוף נפלא וטיול קליל.

800_SA_netta_31
ראש האריה – הר נוסף שנמצא ממול להר השולחן. כניסה לא עולה כסף, פשוט נוסעים אליו ואפשר לטייל. יש גם אופציה למצנחי רחיפה – מומלץ מאוד!!
Victoria & Alfred waterfront– הנמל הממוקם בלב קייפטאון. יש שם הכל: קניון ענקי עם מותגי יוקרה ומותגים רגילים, אינסוף מסעדות ופאבים, גלגל ענק. בילינו שם כל יום. אפשר גם לצאת מהמקום לסיור באי רובן שהיה הכלא של נלסון מנדלה.

450_SA_netta_6
אקווריום – נמצא קרוב מאוד לוואטרפרונט. מקום מאוד מושקע וגם לומדים המון. מאוד נהננו.
סטנלבוש – אומנם מחוץ לקייפטאון אבל הרבה מהסיורים יוצאים מקייפטאון. סטנלבוש זה אזור ענקי של כרמים. הסיור הוא סיור יין שלוקח משהו כמו 3 שעות. עוברים בין 3 יקבים, לומדים קצת על אופן הכנת היין וכמובן – טועמים!! והרבה. גם יין וגם נשנושים. ואוי היין! יין נפלא (בכל דרום אפריקה) וזול. זה הזמן והמקום לקנות יין משובח הביתה או כמתנה. סיור מהנה ביותר, שיכרות מובטחת. אנחנו היינו שיכורים כבר ב 12 בצהריים וחזרנו למלון שלנו לשנ"צ.

800_SA_netta_30
Old Biscuit Mill – שוק מקורה של אוכל מצויין. היינו שם מספר פעם ואני מפנטזת על לאכול שם שוב. כל הטוב שבעולם תחת קורת גג אחת. מומלץ מאוד!!!
כף התקווה הטובה – מקום המפגש של האוקיינוס האטלנטי עם האוקיינוס ההודי. שמורה ענקית עם נקודות עצירה יפייפיות.
בבונים מכל עבר. בשלב מסויים יש טיפוס אל עבר מגדלור שנמצא ממש בקצה הצוק. הטיפוס הוא באמצעות חשמלית ואז ברגל. גם פה צפינו בלוויתנים ממרחק.
סימונס טאון – תמורת סכום סמלי נכנסים לשמורה קטנה בה שבילים מסודרים על החוף מהם ניתן לצפות באחת החיות היותר חמודות – פינגויינים.

450_SA_netta_7
גנים בוטנים –Kirstenbosch National Botanical Gardend. מחיר כניסה: 15 ש"ח.
Hout Bay– אזור המרינה מאוד יפה. יש שם שוק אוכל מגניב וטעים ושוק אומנים. אפשר לצאת משם לראות כלבי ים חמודים. אנחנו ישבנו על הרציף וכלב ים עשה לנו הופעה פרטית.

800_SA_netta_29
Twelve apostles– רצועת חוף מהממת עמוסה במסעדות יוקרתיות. החוף מאופיין בכך שמוקף ב- 12 ראשי הרים.

מקייפטאון לקחנו טיסה פנים ליוהנסבורג שם ישנו לילה אחד ויום למחרת טסנו לאיי סיישל.
את היום שהיינו ביוהנסבורג ניצלנו לקניות בקניון נחמד שנמצא בסביבה.
לינה: Rivonia bed and breakfast. מחיר ללילה: 220 ש"ח. מדובר במלון ברמה גבוהה מאוד הנמצא בשכונה נעימה ובטוחה.

תהנו 🙂

1 comment on “ירח הדבש של נטע וגל – דרום אפריקה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top