הסיפור שלנו

ירח דבש של מיכל ואבי – פיליפינים

יעד

פיליפינים

תאריכים

אוקטובר. למשך 3 וחצי שבועות.

עלויות

30 אלף ₪. 20 אלף ₪ למלונות ונסיעות, 10 אלף ₪ לבזבוזים וקניות.

בזמן הזה בשנה, כשאנחנו עטופים בשכבות ורוקדים בגשם, במזרח השמש מחייכת. מיכל ואבי חיפשו ירח דבש שהוא בעיקרו מנוחה. הם התלבטו בין כמה יעדים ובחרו בפיליפינים, מדינה שהיא ככל הנראה יעד מושלם לירח דבש. הם בילו במשך כמעט חודש בטיול חלומי שכלל ריזורטים מפנקים, מסאז'ים, שייקים, פירות טריים, אוכל מצויין, צלילות, שנרקולים וחופים כחולים אינסופיים.

חיסונים – צריכים לעשות חיסונים וגם לקחת כדורי מלריה. אנחנו לא התחסנו או נטלנו כדורים. מי שרוצה לעשות חיסונים צריך לקבוע הרבה זמן מראש כי התורים תפוסים כחודשיים מראש. את החיסונים עושים דרך מרפאות מטיילים אך שוב, ההמתנה היא ארוכה. קחו זאת בחשבון. אנחנו ניסינו לעשות כחודש מראש ולא הצלחנו לקבוע תור.
טיסה – טסנו בטיסה של "אתיופיאן אירליינס" שעשתה עצירה באדיס-אבבה לכמה שעות בהלוך ובחזור. בהלוך החברה עשתה לנו סיור בעיר כולל ארוחה מקומית ובחזור קיבלנו הסעות הלוך חזור למלון שהם הזמינו עבורנו.

לילה ראשון – מנילה
לינה – מלון Marco Polo Ortigas Manila. כ 400 ש"ח ללילה לחדר גדול עם נוף עירוני.
מלון ברמה גבוהה מאוד. קצת רחוק משדה התעופה אבל שווה את המרחק. המלון קרוב לכל הקניונים הגדולים ונמצא מול סניף של סטארבאקס.
למלון יש שירות חדרים מדהים (יש גם תפריט ללא גלוטן, למי שרלוונטי) ויש מסעדה בקומה 42.
נסיעה משדה התעופה למלון עולה באזור 15 ₪. שימו לב כי נסיעה בימי שבת וראשון תהיה ארוכה מהרגיל על אף המרחק הקצר וזאת מפני שמדובר בימי חופש והכבישים עמוסים.

בוהול
למחרת בשעות הצהריים טסנו לאי בוהול בטיסה של חברת אייר אסיה. הטיסה יצאה בזמן וארכה שעה.
לינה – ריזורט מושלם לזוגות Panglao Island Nature Resort and Spa, ל-3 לילות יצא כ- 2,400 ₪.
הריזורט עם בריכת אינסוף וחוף פרטי, העובדים יוצאים מגדרם כדי לפנק אותך. המסעדה בריזורט יחסית יקרה אבל אפשר לצאת ולאכול בחוץ.
אפשר להשכיר אופנוע ולטייל בחוץ – אנחנו עשינו את זה יום אחד כדי לטייל באטרקציות השונות. אופציה נוספת היא לשלם לנהג שייקח אתכם במונית ממוזגת (יעלה לכם באזור ה-100-150 ש"ח).

800x_avim_philip_1

800x_avim_philip_2

800x_avim_philip_3


אטרקציות באי:
קופי הטרשייר קופים קטנים מאוד, הקטנים ביותר בעולם.

800x_avim_philip_4

גבעות השוקולד מדובר בתצפית המרכזית באי. יש טיפוס של כ-5 דקות, לא מורכב או קשה ובסופו ניתן לראות מאות גבעות ענקיות שמקיפות אתכם (360 מעלות).
המקום נקרא גבעות השוקולד מכיוון שבקיץ הכל מצהיב ומקבל צבע שוקולדי. מקום נחמד אך לא מרשים כמו שמספרים באי.

800x_avim_philip_5

נהר הלובוק – במקום יש אומגה שחוצה את הנהר אם אתם בכיוון של דברים כאלה. בנוסף, יש מסעדה צפה שהיא אטרקציה מרכזית בנהר. משלמים סכום כסף לא גבוה לכשעה על ספינה בנהר + ארוחת בופה.

סיקיהור
מעבורת של 4 שעות מבוהול לאי הסמוך סיקיהור (יש מעבורת כל יום בין האיים).
לינה – ריזורט מטורף בשם Coco Groove (הריזורט לא מופיע ב-Booking ולכן צריך לעשות חיפוש באתר הבית של הריזורט כדי להזמין מקום).
ריזורט מהחלומות. ענקי, 3 בריכות, 3 מסעדות, חוף פרטי גדול, מרכז צלילה וספא. כל מה שצריך לשהייה ארוכה בריזורט. החדר שלנו (יוקרתי) עלה כ-750 ₪ ללילה. ניתן להזמין חדרים מעולים וזולים יותר (ליד הבריכה) במחירים של כ-300 ₪ ללילה.

800x_avim_philip_6

800x_avim_philip_7

רוב הזמן בילינו בריזורט גם בגלל מזג האוויר הגשום וגם מכיוון שהעדפנו לנוח באי הזה.

אטרקציות באי:
יש באי מספר מעיינות וקפיצות מצוקים למי שמחפש אקסטרים. לצערנו בגלל מזג האוויר הלא נעים שפקד את האי נאלצנו לוותר על האטרקציות הללו.
כל ריזורט ישמח להראות לכם את האטרקציות המרכזיות של האי. להכל ניתן להגיע בקטנוע או בשכירת טריסייקל.

האי אפו (APO) – לקחנו סיור לאי שהריזורט מציע. אפשר לצלול או לשנרקל עם צבי ים – חוויה.
לא לשכוח להביא גו-פרו. בחוף יש רוכלים שמוכרים מזכרות, אם אתם בעניין כדאי להצטייד בכסף קטן. הסיור כולל הצלילה עם מדריך עולה כ-130 ₪ לאדם. מומלץ מאוד.

800x_avim_philip_8

800x_avim_philip_9


קמיגין
לינה – ריזורט בשם Balai Sa Baibai כ-850 ₪ ללילה לחדר היקר ביותר (כולל מיניבר, בריכה, מקלחת חיצונית ועוד).
האי הכי יפה שהיינו בו! קטן מאוד (ניתן להקיף אותו ברכב/קטנוע בחצי יום).

800x_avim_philip_10

אטרקציות באי:
יש באי אטרקציות רבות החל מטיפוס על הר למשך מספר שעות עם תצפית מרהיבה, ביקור בחורבות כנסיות, צלילה בכנסיה שקועה, שנרקול עם צדפות ענקיות (עד מטר וחצי).
עשינו את השנרקול והיה פשוט מושלם – לא לפספס!! יש גם מפלים והרבה ירוק.

650x_avim_philip_1

באי טיילנו באמצעות קטנוע ששכרנו ל-3 ימים, עלות ההשכרה כ-80 ₪ לשלושת הימים, ממש מעט. מדהים וקל להגיע לכל מקום. חיפוש קל באינטרנט יראה לכם את המקומות המרכזיים.

800x_avim_philip_11

בנוסף, מחוץ לאי יש 2 אטרקציות מרכזיות:
האי הלבן (White Island ) – מומלץ לנסוע בשקיעה או בזריחה לקבלת נוף יפה. הנסיעה לאי עולה כ-50 שקל לסירה (עד 6 אנשים).

800x_avim_philip_12

האי מנטיגואה, נמצא בצד הצפון מזרחי של האי. אי שבו אפשר לצלול ולשנרקל (דגה מיוחדת וצדפות יפות).

800x_avim_philip_13

הנסיעה עולה כ-80 ₪ ל-6 אנשים. מומלץ למצוא אנשים ולהתחלק איתם או להמתין במקום עד שיגיעו מספיק אנשים (קורה די מהר).

800x_avim_philip_14

בקמיגין יש הרבה מסעדות טעימות, איטלקיות ואסייתיות. אנחנו ממליצים על Luna's האיטלקית ו- Asian Street Food האסיתית- היא המומלצת מכולן.
לא לפספס את האי הזה על אף שקשה יחסית להגיע אליו. ישנן טיסות ישירות אליו מהעיר סבו. הטיסה אורכת כשעה. כדאי לבדוק באתר של חברת "סבו פסיפיק".

 פורטו פרינססה
לינה – במלון Princesa Garden Island Resort and Spa. מלון חדש, מודרני, ענקי. יש בו 3 מסעדות ומספר בריכות. הוילות נמצאות על הים עם ירידה פרטית לחוף. WiFi חופשי בחדרים. האוכל במלון יקר מאוד. אנחנו לא טיילנו בפורטו פרינססה בכלל אלא נשארנו במלון. לילה במלון עולה כ-1,000 ₪ אך מדובר בפינוק אמיתי.

800x_avim_philip_15

800x_avim_philip_16


אל נידו
מפורטו פרינססה נסענו לאל נידו בואן. את הכרטיסים קנינו ב-600 פזו לשנינו מהדיילות בטיסה מסבו לפורטו פרינססה. החברה הייתה טובה מאוד ובסך הכל הנסיעה הייתה לא נוראית כמו ששמענו. היא ארכה כ-5 וחצי שעות.

לינה – מלון Cadlao Resort. המלון מעוצב מאוד יפה. החדרים קטנים מאוד, הצוות שירותי. יש ספא (לא להיט), בריכות קטנות מאוד, המסעדה ממש גרועה. האינטרנט לא עבד אך נאמר לנו שבדרך כלל אין בעיה.
החוף הסמוך למלון סלעי ולא ניתן לשחות בו. יש הרבה סרטנים ודגים. הם מבצעים שאטלים עד שעות הלילה לעיר ומהעיר למלון. אין אפשרות להגיע למלון עם טרייסיקל אלא רק עם טרייסיקלים מיוחדים של המלון שהם צרים יותר ומצליחים לעשות את הדרך לשם.
המלון דורש תשלום מראש ואינו עובד עם בוקינג. הוא נחשב למלון טוב אבל אנחנו לא הרגשנו את זה.

אל נידו עמוסה במטיילים, בעיקר ישראלים, מרגיש כמו איים מסוימים בתאילנד (קופנגן למשל). אי שבגלל שהוא מתוייר יש הרבה רוכלים וחנויות. המסעדות באי טובות ותמצאו מגוון רב של אוכל.

800x_avim_philip_17

800x_avim_philip_18

אטרקציות באי:
בגלל מזג אוויר בעייתי עשינו באל נידו רק טור אחד- A. לקחנו אותו עם איוון המוכר בקרב הישראלים. ניתן להשיג אותו בפייסבוק- Ivan Of The SouthSeas
עשינו את טור A מכיוון שמשמר החופים הפיליפיני לא אישר לצאת לאחרים בגלל מזג האוויר. הטור מתחיל ב- 9.30 בבוקר ונגמר סביב 17.00.
הוא כולל את הלגונות הקטנה והגדולה (שם אפשר להשכיר קאנו ולצלם תמונות מושלמות פשוט). איוון נוהג לפנק באלכוהול בטורים שלו (בירות מקומיות ווויסקי קולה), מוזיקה ישראלית וכו’.
כשאנחנו היינו כל המשתתפים היו ישראלים וחולקנו ל-2 סירות, הסירה הרגועה והרועשת – אתם בוחרים. במהלך הטיול ירד עלינו גשם זלעפות למשך חצי שעה. מומלץ בתקופות החורף, על אף שחם לקחת מעיל. טיול עולה כ-120 ₪ לאדם והוא כולל ארוחת צהריים ואלכוהול.

800x_avim_philip_19

800x_avim_philip_20

אפוליט
מ"אל נידו" עברנו בנסיעה למפרץ טאי טאי ומשם בסירה מיוחדת לאי אפוליט. ישנו בריזורט שנקרא Apulit Island Resort & Spa.
אי בודד, הריזורט מפנק מאוד, מתאים בעיקר לזוגות. הוא בשיטת הכל כלול. יש 2 סוגי חדרים – חדר קלאסי על הים וחדר דה לוקס עם ירידה פרטית לים ואפשרות לשחות ולשנרקל ישירות מהחדר. אנחנו לנו בסוג החדר השני והיה מושלם.

800x_avim_philip_21

מזג האוויר היה לטובתנו. יש דגה מטורפת באי, ברקודות, מורנות, צדפות גדולות, כרישים קטנים. בנוסף יש הרבה חיות מיוחדות כמו לטאות כוח גדולות, סנאים, שועלים מיוחדים, נחשים ועוד.

800x_avim_philip_22

800x_avim_philip_23

650x_avim_philip_2

הריזורט מציע בחינם פעילויות שונות ויש מתאם פעילויות שתדאג לכך שתמלאו את היום שלכם בדברים כיפיים כמו: קפיצה מצוק (8 מטר) לים, טיול מהאי למספר איים באזור באמצעות סירה, שנרקולים וצלילות, סיור מסביב לאי בקאנו \ סאפ, סיורי טבע ועוד.
האוכל בריזורט טוב, פחות ליהודים, אבל עדיין תמצאו מה לאכול. פחות מתחשבים ברגישים לגלוטן (למי שרלוונטי). הריזורט ועובדיו ישתדלו שתהיה לכם חוויה מושלמת וזה מורגש.
יש חדר אוכל חופשי (3 ארוחות ביום), בר לא מרשים עם Happy Hour מדי יום, מרכז צלילה והשכרת ציוד שנרקול בחינם, מרכז משחקים סמוך.

את הטיול סיימנו ביום אחד במנילה שנועד לאוכל וקניות והצטערנו ששריינו רק יום אחד. היינו צריכים לפחות יומיים. מנילה ענקית, שווה מאוד, בעלת מסעדות איכותיות וחשוב לקחת את זה בחשבון אם אתם מבצעים קניות. הקניונים גדולים מאוד וצריך זמן להתמצא בהם.

דברים שחשוב לדעת:
1. חיי לילה – ברוב האיים אין חיי לילה ענפים בלשון המעטה (למעט באי בורקאי בו לא היינו).
2. SIM– אפשר לקנות בשדה התעופה במנילה \ סבו \ פורטו פריננסה סים לטלפון הכולל שיחות \ הודעות \ אינטרנט. יש 2 חברות גדולות בשם גלובס וסמארט. אנחנו השתמשנו בגלובס שהומלץ בפורומים שונים וההמלצה הייתה טובה. יש קליטה כמעט בכל מקום. סים אחד עם אינטרנט עלה לנו 1,000 פזו בלבד. הסים מוגדר ללא הגבלה אבל האינטרנט נגמר בשלב מסוים והופך לאיטי. קחו זאת בחשבון ותשאלו את המוכר על כך.
3. המרת כסף – שימו לב שכמעט בכל אי אפשר להמיר כסף אז לא להיות בלחץ. בשדה התעופה בפיליפינים יש שערי המרה טובים מאשר באיים לכן ממליץ להמיר בהגיעכם לשדה התעופה.
4. אסור להוציא מהאיים אוצרות טבע כמו קונכיות וצדפות (גם אם הן קנויות) ובבידוק בשדה התעופה ייקחו לכם אותם.
5. החזר מס – אין החזר מס לתיירים נכון להיום בפיליפינים לכן אין טעם לשמור קבלות.
6. הפיליפינים ממש נחמדים, מדברים אנגלית בצורה טובה יחסית ולכן לא תתקשו להתמצא. באיים הם יותר נחמדים מבערים הגדולות. בערים הזהרו מכייסים. אנחנו לא נתקלנו בשום דבר מהסוג הזה אך שמענו על מקרים.
7. הפיליפינים, להבדיל מהתאילנדים, לא אוהבים שמתמקחים. רובם נותנים מחיר שנראה להם הוגן ולא ניתן להוריד אותם יותר מדי. אל תנסו – סכומי הכסף לרוב הם בדיחה, וגם לא שווה את ההתמקחות הזו, בייחוד כשאתם בירח דבש.
8. טיפים – הפיליפינים לא מבקשים טיפים, זה לא נהוג לבקש אבל הם כן מצפים לקבל – מנהג המונית ועד הלבלרים.
9. מוניות – בעת שימוש במוניות בערים תקפידו לבקש הפעלת מונה, זה זול יותר (מונה עובד לפי מרחק נסיעה במטרים ולא לפי זמן ולכן משתלם יותר). בפיליפינים יש UBER שאפשר להפעיל או להוריד אפליקציית נסיעות GRAB – https://www.grab.com/ph
10. שנרקול – אם אתם משנרקלים, ממליץ להביא ציוד מהבית. הציוד מאוד יקר ולא זמין בכל האיים. פחות מומלץ להשתמש בציוד משומש.
11. רגישות לגלוטן – נושא שחשוב לנו במיוחד (מיכל צליאקית). בפיליפינים כמעט ואין הבנה לזה למעט בעיר הבירה שעוד ניתן למצוא מסעדות ומאפיות רלוונטיות. קחו זאת בחשבון ותביאו אוכל מהבית או שתיקחו בחשבון שהאוכל לא יהיה מספק.

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top