הסיפור שלנו

ספט'-אוק', שלושה שבועות וחצי

עלויות

55 אלף ש"ח

ארצות הברית הגדולה, המפתיעה, המרגשת והמשמחת היא יעד חלומות למי שמחפש לשלב נופים, פארקים, אורבניות, אוכל מעולה וקניות.
מערב ארצות הברית מפגיש אתכם עם סן פרנסיסקו המפורסמת והכל כך מיוחדת, חבל נאפה וסונומה לחובבי היין. עם כביש 1 החד פעמי על שלל אוצרותיו, עם עיר הסרטים לוס אנג'לס, העיר החמודה סן דייגו ועם עיר החטאים וההימורים לאס וגאס.
רעות ותומר בחרו לטוס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלויות.

סן פרנסיסקו

מלון- Andrew hotel  ביוניון סקוור- 800 דולר ל- 3 לילות עם מיסים, כולל ארוחת בוקר . מלון קטן ובסיסי מאוד במיקום מצוין.

הטיול שלנו התחיל בסן פרנסיסקו, אחרי טיסה ארוכה (מאוד 🙂 ) שכללה קונקשיין קצר בניו יורק.

עצה ראשונה – אם יש לכם אפשרות לרווח את הזמנים בין הטיסה הראשונה לטיסת ההמשך תעשו את זה. לנו היה שעה וחצי להתארגן על המזוודות ולנשום קצת אוויר ועוד שעה של התאוששות הייתה עוזרת מאוד.

סן פרנסיסקו מאוד ידידותית לתיירים. היא מאוד פשוטה להתמצאות ואפשר לטייל בה ברגל והרבה רק לקחת בחשבון שהיא בנויה על גבעות והעליות לא תמיד פשוטות אז נא להצטייד בנעלי ספורט 🙂

אנחנו קנינו כרטיס לתחבורה ל- 3 ימים בעלות של 26 דולר לאדם. הכרטיס הזה מתאים גם לקרונית המפורסמת והמגניבה שמגיעה עד הרציף וכדאי לעלות עליה לפחות פעם אחת בשביל החוויה. אם תגיעו ממש מוקדם גם תימנעו מהתור הארוך.

sfo_train1

sfo_train2
ביקרנו בציינה טאון הקסומה. מסעדות קטנות וביתיות של אוכל סיני אותנטי ודוכני תבלינים מדהימים. אנחנו חיפשנו את המסעדה עם התור הארוך ביותר וכך הבנו שמדובר במסעדה טובה ובאמת לא התאכזבנו. במחיר מצחיק אכלנו ארוחה מעולה ומשביעה.

ביום למחרת נסענו בקרונית עד לרציף 39 המפורסם לראות את אריות הים, החיה הרעשנית הנודניקית והמתוקה ביותר.

SFO_SeeLion1

משם המשכנו ל- Buodin לאכול את מרק הצדפות המצוין. המרק שלהם מדורג בכל מקום כ- must eat. אל תפספסו.

SFO_Buodin

משם הגענו אל רציף 33 – שם יוצאת ההפלגה לאי אלקטרז– כמה דברים חשובים מאוד- להזמין כרטיסים מראש והרבה זמן מראש. אין שום אפשרות לקנות במקום – לקנות רק מהאתר הרשמי. יש עשרות אתרים שמציעים "דילים" לסיור באי. הם יקרים מאוד. עלות כרטיס דרך האתר הרשמי היא 30 דולר וזה המחיר שאתם צריכים לשלם. בנוסף- כדאי להגיע לנקודת האיסוף חצי שעה מראש על מנת לעלות ראשונים לאונייה ולשבת למעלה בסיפון. בנוגע לאי- ממליצים להגיע ישירות לפעילות ההדרכה עם האוזניות- זה נמצא במעלה האי בתוך הכלא עצמו- מקבלים אוזניות שמספרות לך את סיפורם של האסירים והשומרים באלקטרז לפי האזור שאתם נמצאים בו באותו רגע . מרתק! לא לפספס.

reutomer6

reutomer7

reutomer8

אחה"צ נסענו לקצה של פארק גולדן- הפארק הגדול בסן פרנסיסקו לתצפית מרהיבה על הים ומשם המשכנו לגשר הזהב.

reutomer5

ביום האחרון נסענו לאזור MISSION אזור ההיפסטרים של העיר. קירות גרפיטי ואווירה גרובית כיפית מאוד. התחלנו את הבוקר עם קפה בפארק דלורס שמשקיף על העיר ומשם המשכנו לקונדיטוריית Tartine. גן עדן של מתוקים ומלוחים. סמנו לכם את זה. לא להיבהל מהתור בכניסה הוא עובר ממש מהר.

משם המשכנו לרחוב קסטרו– האזור השמח והגאה של העיר. בתי קפה, חנויות מעוצבות, ברים ואנשים ידידותיים. זה הרחוב שהכי נהנו בו ובדיעבד זה המקום שהיינו בוחרים לישון בו. התחבורה כל כך נוחה בעיר שאין באמת הכרח לישון סביב היוניוןסקוור.

reutomer3

reutomer2

reutomer4

כמה טיפים נוספים-

חנויות – כל הרשתות נמצאות באזור היוניון סקוור. בוטיקים חמודים אפשר למצוא בקסטרו.

מסעדה איטלקית שגילינו ממש מתחת למלון –Fino טעים טעים טעים!

ג'ט לג- זה בלתי נמנע- בימים שלנו בסן פרנסיסקו התעוררנו כל יום בחמש בבוקר ובשבע בבוקר כבר היינו ברחובות. עצה שלנו- להגיע למלון לשנ"צ קצר. זה מאוד יעזור להחזיר את הגוף למצב צבירה יציב.

מסן פרנסיסקו לקחנו רכב (החלטנו לחיות בסרט ושכרנו פורד מוסטנג עם גג נפתח. את ההזמנה עשינו בארץ דרך חברת HERTZ) – לפני שעזבנו את העיר נסענו לרחוב לומברד- הרחוב המפותל ומשם,  דרך גשר הזהב לעיירה הציורית סוסליטו. עיירה מקסימה על הים, בתי קפה קטנים וחנויות חמודות, מומלץ לטיול קצר ברגל.

sfo_car1

סונומה

חבל היקבים המפורסם. נמצא לצד ואלי נאפה שנחשב התיירותי יותר מבין השניים. סונומה עדיין פחות מתויירת ולכן יותר נעים להסתובב בה. האזור נמצא כשעה וחצי מסן פרנסיסקו. דיסנילנד לחובבי יין ואחד השיאים של הטיול. וואו איזה מקום. האזור מפוצץ בכרמים מרהיבים ואחוזות ענק שבכל אחת מהן יש יקב אחר. אנחנו הלכנו בעקבות המלצות לאזור DRY FREEK. נכנסים ליקב, משלמים 10 דולר ומקבלים 5 סוגים של יין לטעימות. כל אחוזה כזו מלווה בכרי דשא ענקיים וספסלים שמשקיפים אל הנוף. אחרי היקב השני אתה כבר שיכור, שמח ואוהב אדם. את היום הקסום ביקבים סיימנו בארוחה מעולה בעיירה  Healdsburg  במקום שנקרא Scopa. אנחנו ישנו באל נידו- לא מומלץ בכלל.

מרחק חצי שעה מהיקבים ומחירים מאוד יקרים. למי שמגיע לאזור מומלץ לישון ב- Healdsburg ומומלץ להזמין הרבה זמן מראש, ביחוד אם אתם מגיעים בסוף השבוע. לנו כבר לא הייתה אפשרות לינה, הכל היה מלא. בדיעבד היינו עושים שם עוד לילה. חוויה אדירה – שריינו לכם שם לילה.

sonoma1

reutomer9

reutomer10

sonoma4

reutomer11

sonoma5

כביש 1-

אנחנו עשינו את הכביש ב- 3 ימים- 2 לילות. (לינה בסיסייד ולינה בסולבנג') .

לפני שעלינו לכביש 1 עברנו בעיירה פיירפילד במפעל הסוכריות של "ג'לי בלי". חמוד מאוד לחובבי המותג. הסיורים במפעל הם בחינם והרגשנו שוב לרגע ילדים.

jellyBelly1

משם נסיעה של כשעתיים עד לסנטה קרוז– בעיר יש טיילת עם לונה פארק שמפורסם בזכות רכבת ההרים העתיקה שלו. הגענו לשם בשקיעה והנוף מאוד יפה. רכבות הרים פחות מדברות אלינו כך שאחרי רבע שעה כבר נכנסו חזרה לרכב. לא מאסט בכלל. עוד תראו בהמשך הרבה חופים יפים והרבה טיילות נאות :). במונטריי אכלנו ארוחת ערב בטיילת על הרציף ומשם נסענו לישון בסיסייד העיירה הסמוכה. (אין לנו שום דבר טוב להגיד על סיסייד פרט לכך שיש מרכז קניות ענק בכניסה עם TARGET ו- ROSS- חנות שהתאהבתי בה- מעין אווטלט של בגדי מעצבים בזול ממש)

את הבוקר התחלנו בדרך 17 מייל– מקסים חובה חובה חובה! זו דרך שאורכה (כמה מפתיע) 17 מייל בין העיירה כרמל למונטה ריי. היא נחשבת שטח פרטי ועולה 10 דולר בכניסה. בכניסה מקבלים מפה שמצביעה על 21 תצפיות שיש בדרך ומאוד נוח להסתדר. נהנו מאוד.

reutomer12

10mile2

10mile3

משם הגענו למונטריי לאקווריום המפורסם, שנחשב הגדול בעולם. כניסה לאקווריום עולה 39 דולר לאדם. אם אתם לא מחובבי הז'אנר לדעתנו אפשר לוותר. אין שם  דגים שלא ראיתם במצפה התת ימי באילת 🙂 . כרישים אין בכלל, לוותינים לא רואים מהתצפית על הים. פרט לאקווריום הפינגווינים החמוד זה די מיותר. אנחנו יודעים שיש כאלו שמבחינתם זו חוויה קסומה. זה כנראה מאוד תלוי בהעדפה אישית.

ממונטריי בעצם התחיל הכיף- הדרך היפה והמרהיבה ביותר של כביש 1 מתחילה ממונטריי ועד לעיירה סן סימיון. כל רבע שעה בערך עצרנו בתצפית אחרת והנוף עוצר נשימה. תהנו מהדרך הזו היא חד פעמית, תעצרו כמה שיותר ותעשו אותה לאט. רגע לפני שמגיעים לסן סימיון יש מושבה של פילי ים שמומלץ לא לפספס – יש בסך הכל 2 מושבות כאלו בעולם והמחזה מדהים. המקום נקרא piedras blabcas ויש אליו שילוט כך שאין סיכוי לפספס.

road11

road12

בסן סימיון יש את טירת הרסט   המיליונר שהיה השראה לסרט "האזרח קיין". אין אפשרות להגיע לטירה באופן עצמאי אלא רק דרך סיורים מאורגנים בתשלום שיש במקום ואורכם מעל שעה. אנחנו ויתרנו והחלטנו להמשיך לסוע אבל סן סימיון היא גם נקודה טובה להישאר לישון.

מסן סימיון עברנו במורו- האטרקציה במורו היא סלע ענק על המזח שהגלים מתנפצים לתוכו. מאוד יפה. אפשר להגיע ממש עד הסלע וגם לשתות קפה על הטיילת.

משם עברנו גם בפיזמוביץ- הומלץ לנו על יער עם פרפרים שנמצא בעיירה – לא היה חצי פרפר באזור 🙁  אל תעברו שם, חבל. סעו ישירות לסולבנג'. בסולבנג' התאהבנו- עיירה דנית ששמרה על הצביון הדני. הבתים קטנים ונראים כאילו נלקחו מסרט, תחנות רוח אותנטיות. מקסים ורומנטי. בלילה כל האורות ברחובות מאירים ומאוד כיף להסתובב. ישנו במלון מצוין שגם פינק ביין כששמע שאנחנו בירח דבש.

solvang1

solvang2

מלונות כביש 1-

לילה ראשון ECONO LODGE BAY BREEZE בעיירה סיסייד- מוטל מזעזע שעלה לנו הון כי הגענו בסוף שבוע (174 דולר!!! ) – לא מומלץ בכלל. המוטל הוזמן דרך אפליקציית HOTWIRE- זו אפליקציה שמציעה לך מחירים למלונות מבלי שתדע את שם המלון. זו אפליקציה מצוינת רק תהיו מאוד ערניים איתהלשים לב לפידבקים ולאזור שבחרתם– אני הייתי משוכנעת שבחרתי מלון במונטריי ואחרי שהוא נחשף גיליתי שהמלון בסיסייד- עיירה ליד. בנוסף לבחור מלון שיש עליו מעל 90 אחוז פידבקים חיוביים. ככה אין סיכוי שתיפלו.

לילה שני- THE LANDSBY– בעיירה סולבנג' (167 דולר) – מושלם! המלון הוזמן מאפליקציה מצוינת שנקראת HOTEL TONIGHT. היא מאפשרת להזמין עד שבוע קדימה והמחירים מאוד טובים.

לוס אנג׳לס

לינה- ישנו בדירה ששכרנו דרך- AIR BNB1701 Deloz Ave, Los Angeles,– אזור מקסים ליד ווסט הוליווד. 358 דולר ל- 3 לילות.

לוס אנג'לס היא טעם נרכש, לקח לנו קצת זמן להבין את העיר וללמוד לאהוב אותה. הדבר הראשון שחייבים להבין זה שההתנהלות בעיר היא רק ברכב. אין אפשרות לקפוץ לקפה השכונתי כי הוא מרחק חצי שעה הליכה. ברכב זה יקח לכם 5 דקות. בנוסף מוניות UBER עובדות נהדר בעיר ומומלץ להשתמש בהם (התשלום הגבוה ביותר ששילמנו על מונית היה 10 דולר). היו לנו יומיים בעיר וזה הספיק.

ביום הראשון שלנו בעיר נסענו לאולפני יוניברסל. וואו, איזה מקום אדיר. מאוד קשה לתאר את החוויה שעוברים שם רק נגיד שזה באמת חד פעמי. לא הפסקנו לחייך ולצחוק. כרטיסים קנינו במקום. הגענו באמצע שבוע ולא היה צורך להשקיע בכרטיסים היקרים שנותנים עדיפות בתור. עצה שלנו- תגיעו באמצע שבוע, קנו כרטיס רגיל וכנסו לפארק לראות מה מצב התורים. את הכרטיסים היקרים אפשר לקנות תמיד גם בתוך הפארק עצמו, חבל להשקיע מראש. עצה נוספת- תתחילו בסיור המודרך באולפנים. אנחנו הגענו ורצנו ישר לכיוון הסיור ועלינו על הסיור הראשון. מאוחר יותר קיימים שם תורים גדולים ומבאסים.

universal1

היום השני היה יום תיירות קלאסי – התחלנו בתצפית בגריפית על השלט המפורסם של הוליווד ומשם המשכנו לשדרת הכוכבים ולתיאטרון הסיני.

hollywood1

hollywood2

אחרי כמה תמונות מתבקשות עם טביעות יד וכוכבים נסענו לבברלי הילס ועשינו סיבוב במשולש הזהב ברודיאו דרייב (המקום בו צולמה הסצנה המפורסמת מ"אישה יפה", גם המלון מהסרט נמצא שם).

rodeo1

אחה"צ בעקבות המלצות נסענו לסנטה מוניקה. ההחלטה הכי נבונה שהייתה לנו באל אי. יש אזור מקסים עם טיילת ולונה פארק ומדרחוב מפוצץ בתי קפה וחנויות (המדרחוב הוא בשדרה השלישית במרכז העיר).  בשוטטות שלנו ברחובות פגשנו בחורה מקומית שהמליצה לנו להגיע לבר מסעדה במאליבו והבטיחה שלא נתאכזב. וכך היה. המקום נקרא  moonshadows. הגענו ונדהמנו. יושבים גבוה על הפסיפיק, הגלים נשברים עליכם ברעש, השחפים מסביב כל הזמן. מקום מטורף לראות בו את השקיעה. אנחנו פספסנו ברבע שעה את השקיעה – תגיעו לשם בזמן 🙂

מסעדות-  יש לנו חברה שמתגוררת במקום – אכלנו מצוין בזכותה:

ALCOVE– ארוחות בוקר מעולות, בצמוד לבית קפה יש גם בר ששייך למקום.

laFood1

SQIRL– ארוחות בוקר אדירות. אם אין לכם זמן לאכול בכל המקומות שציינו – זה המקום לא לוותר עליו. יש מנה של ביצה עלומה עם אורז בסמטי שהיא גן עדן.

laFood4

CAFÉ STELLA– אחד המקומות היותר נחשבים כרגע בעיר. אכלנו שם ארוחת ערב מצוינת. יש גם בר סמוך למסעדה.

reutomr1

PINE A CRANE– אוכל אסייתי מעולה.

laFood2

THE SYCAMORE KITCHEN– ארוחות בוקר מעולות- שם נפרדנו מהעיר.

laFood5

סן דייגו

לינה ב- SOLAMAR מלון 4 כוכבים מקסים. שדורגנו לקומה 8 והנוף על העיר היה מהמם. 132 דולר. המלון הוזמן דרך אפליקציית HOTEL TONIGHT.

sanDiagoHotel1

לסן דייגו הגענו מאוד מאוחר ולא הספקנו להנות מהעיר. בדרך עברנו בעיירה יפה שנקראת la jollaבחוף הים של העיירה יש אריות ים והמתרחצים רוחצים יחד איתם.

laJolla2

משם המשכנו לחצי האי קורנדו– אי יוקרתי מאוד שיש בו מלון מאוד מפואר וחוף ים יפה. שווה להנות שם מהשקיעה. מהאי יש גשר מאוד גבוה שעובר מעל הים ומחבר בין האי לסן דייגו. הגענו לעיר והלכנו לטייל בעיר העתיקה. זה מעין מדרחוב של כמה רחובות באווירה מכסיקנית. מומלץ לשתות שם מרגריטה ולאכול ב- cafe coyote.

אזור הבילויים של העיר נקרא רובע מנורות הגז– מאוד תוסס וחי, הרבה ברים ומסעדות, נמצא כמה דקות מהטיילת. שם גם ישנו.

למחרת נסענו לפארק בלבואה וביקרנו בגן החיות שהוא גן החיות הגדול בעולם. לא מאוד מומלץ. יקר והרבה מאוד כלובים היו ריקים או בשיפוצים. במידה והחלטתם להגיע לשם בכל זאת- קחו את הסיור המודרך באוטובוס בתחילת הביקור בגן ואז תדעו לאן תרצו לחזור בהמשך.

zooSanDiago

ווגאס

4 לילות-

2 לילות בדלנו מנדלה בי . הוזמן דרך אפליקציית PRICELINE. בדומה להוטוויר בוחרים מיקום ודירוג כוכבים ואחרי שמזמינים מגלים את שם המלון. 2 לילות עלו 457 דולר (כולל מיסים והיטל נופש – המצאה שקיימת רק בווגאס). מדהים, ממוקם בקצה הדרומי של הסטריפ.

mandeleyBay2

2 לילות בפלאצו412 דולר כולל הכל. שדורגנו לקומה 37. ממוקם במרכז הסטריפ.

palazzo1

ווגאס היא האהבה הכי גדולה שלנו מהטיול. כל מה שחשבתם עליה נכון. היא ממכרת, מוגזמת, הזויה וגם מסוכנת. אם לוקחים הכל בפרופורציות היא חוויה אדירה. רצינו להנות ממנה כמה שיותר ולכן בחרנו לפצל את הלינה ל- 2 מלונות. מומלץ בחום.

בגדול מה שעושים בווגאס זה מטיילים בין המלונות המטורפים בסטריפ. כל מלון שונה מהשני, לכל אחד מהם קסם משלו. כמות הפעמים שאמרנו "וואו" היא בלתי נתפסת.

מה לא לפספס-

את השלט המפורסם של ווגאס שרואים בכל הסרטים, נמצא בקצה הדרומי של הסטריפ ליד שדה התעופה.

vegasSign1

המזרקות של הבלג'ו בלילה (Bellagio Fountains). הם מתחילות לרקד כל רבע שעה ובכל פעם לשיר אחר- זה ממש מופע בלט. את התפרצות הוולקנו של המיראז'– מתרחש פעם בשעה בערבים. מדהים! בופה- לפחות אחד. אנחנו חזירים והלכנו כל יום :). היינו בבלג'ו, במיראז ובווין. הכל טעים והכמויות לא הגיוניות. בוויקנד, כמו בכל דבר אחר המחירים יקרים יותר.

רחוב פרימונט – הסטריפ הישן של ווגאס, נראה כמו סרט מאפיה משנות ה- 70. האזור מקורה ויש אומגה שעוברת מעל הרחוב. בקזינו ברחוב זול יותר להמר מבסטריפ. בערב בכל שעה עגולה יש מופע אורות מטורף בתקרה. אנחנו נשארנו לראות שניים. מאוד מאוד מומלץ לסוע לשם. אטרקציה שפספסנו שם וחבל –מסעדת HEART ATTACK- מסעדה שהמלצרים מתלבשים מאוד מוזר ומרביצים לסועדים שלא סיימו לאכול- הבנו שזו חוויה אדירה ולצערי פספסנו אותה.

קזינו-

לחובבי ההימורים- ראשית הישמרו 🙂 קל ממש להיסחף שם, אנחנו לא הראשונים שאומרים לכם את זה. אנחנו הקצבנו תקציב יומי ועמדנו בו. בצהריים יותר זול להמר בכל מקום כך שאם אתם בענייני שולחנות כדאי לעשות את זה בצהריים. בכל קזינו שתתיישבו בו השתייה היא בחינם- כל מה שתרצו אתם יכולים להזמין- אנחנו לא הוצאנו דולר על אלכוהול בווגאס וזה מאוד נחמד. גם את הקפה בבוקר שתינו באזור הקזינו , פשוט מתיישבים על מכונה ומזמינים קפה. אפילו לא צריך להמר.

LAS_3

מופעים-

היינו בהופעה מעולה של פיטבול. זו הייתה המסיבה הכי טובה בעיר. מופע נוסף היה  דיוויד קופרפילד- לא מומלץ- מיושן מאוד.

כשאתם מגיעים לווגאס תעשו כרטיס MLIFE- ניתן לעשות אותו בחינם במלונות, יש להם דוכן. (אנחנו עשינו במלון מנדלה בי). זה נתן לנו 25 אחוז הנחה למופעים.

קניות-

האווטלט הצפוני- North Premium Outlets Mall Las Vegas Nv. – מדהים! חווית קניות מעולה. מומלץ מאוד. אנחנו הגענו עם הרכב לשם, יש גם אוטובוס שלוקח עד אליו.

LAS_4

בווגאס סיימנו את הטיול בחוף המערבי וטסנו לניו יורק.

2 comments on “ירח הדבש של רעות ותומר בארה"ב חלק ראשון – חוף מערבי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.