הסיפור שלנו

ירח הדבש של שרונה וארסני – וייטנאם

יעד

וייטנאם

תאריכים

ינואר, 3 שבועות.

עלויות

35 אלף שקל לזוג כולל קניות.

שרונה וארסני חיפשו מקום עם אוכל טוב, תרבות אחרת וגם להתפנק עם בטן גב. בעיקר היה להם חשוב לא ללכת בתלם ולבחור יעד פחות שגרתי. הם בחרו בוייטנאם, מדינה שעולה לאט על המפה ותשתיות התיירות בה משתפרות אבל לא איבדה מהאותנטיות שלה. טבע עוצר נשימה, אוכל מדהים, מלונות מפנקים במחירים סבירים ובעיקר אנשים מאוד נחמדים.

בתור חובב טיולים ותכנון טיולים מושבע עבדתי על הטיול חצי שנה במקביל להכנות לחתונה וטיילנו במשך 3 שבועות במדינה המדהימה הזאת שבוע וחצי לאחר שנישאנו.

האנוי (Hanoi) – ויאטנמית הארד קור
לינה – מלון La Beaute de Hanoi – כ 40 דולר ללילה.

אואזיס שקט ומדהים ברחוב צדדי באמצע הכאוס של העיר העתיקה. לכבוד ירח הדבש הפתיעו אותנו עם סידור ברבורים ועלי כותרת מהמם על המיטה ועוגה.

800_SA_v_1

נחתנו בהאנוי וקיבלנו ישר את המזרח לפנים. לשרונה זו הייתה הפעם הראשונה במזרח ואפילו לי שיצא לי כבר לטייל בהודו לקח כמה ימים לעכל את המראות והריחות.
האנוי היא מאוד מסורתית עמוסה וכאוטית ולוקח זמן לגלות את הקסם שלה מתחת לפני השטח. לא הנחיתה הכי רכה אבל בהחלט שווה יומיים שלושה. העיר העתיקה היא שוק סואן ביום אבל בלילה יש חיי לילה מעולים. יש רחוב שלם – TạHiện שבו יושבים על כיסאות פלסטיק קטנים, שותים Bia Hoi שזו בירה טרייה שבושלה באותו יום, ומנשנשים חטיפים מגניבים.

800_SA_v_2

800_SA_v_3


ביקרנו גם באגם Hoankiem  ליד העיר העתיקה עם פגודה יפה על אי במרכזו. ביקרנו במקדש הספרות שהיה בזמנו האוניברסיטה העתיקה ביותר בוייטנאם והיום סטודנטים מגיעים לשם להצטלם בסיום התואר (עלות כניסה 30 אלף דונג). ביקרנו גם במוזיאון האתנולוגי שמומלץ בחום, עם בתים מדהימים של הכפריים בגודל מלא (עלות כניסה 40 אלף דונג ועוד 50 אלף על מצלמה) וגם במאוזולאום של מנהיגה הראשון של וייטנאם – הו צ׳י מין שהייתה חוויה מיוחדת ושונה. (ללא תשלום)

500_SA_v_1

החוויה המיוחדת ביותר שעשינו בהאנוי היא פרויקט שנקרא Hanoi kids. מדובר בפרויקט התנדבותי של סטודנטים שבתמורה לכיסוי עלויות בלבד ולמען שיפור האנגלית שלהם, יתלוו אליכם בסיור בעיר החל מכמה שעות ועד ליום שלם. אנחנו בחרנו בסיור ערב בעיר העתיקה בנושא אוכל רחוב, הגיעו שתי בנות מקסימות שטיילו אתנו 3 שעות, הכירו לנו מקומות מגניבים שלא היינו מוצאים לבד ובעיקר נתנו הצצה אמיתית לחיים של הצעירים במדינה. מומלץ בחום! http://hanoikids.org/

היום הראשון שלנו בוייטנאם ובהאנוי היה ה 31/12 וחגיגות השנה החדשה היו כיפיות במיוחד! 2 במות ענק עם מלא הופעות של האומנים שלהם, מלא אנשים קופצים ורוקדים. בחצות וחצי הכל נגמר. באופן כללי חיי הלילה בוייטנאם, כמו בכל דרום מזרח אסיה מתחילים מוקדם ונגמרים סביב 23:00-00:00

800_SA_v_4

לא לפספס את מסעדת pizza 4ps, רשת פיצריות יפנית/איטלקית שמשתמשת בטכניקה מיוחדת לייצור הגבינות. מדובר בפיצות מיוחדות ושונות בטעמן הנאפות בתנור לבנים אותנטי. מדובר ברשת שיש לה סניף גם בסייגון ואם אתם רוצים להגיע בערב תדאגו להזמין מקום לפחות יום אחד לפני כי מדובר במקום מאוד פופולארי. http://pizza4ps.com/

800_SA_v_5

מהאנוי נסענו לטיול יום במחוז Nin Binh. הטיול כלל מקדשים יפים ושיט על נהר בין צוקים מדהימים ומערות יפות והצצה לחיי הכפריים באזור האנוי מומלץ! אנחנו הזמנו דרך אחת מסוכנויות הנסיעות שם (כולם טוענים שהם Sinh Tourist – שזו הסוכנות הכי מפורסמת – אין דרך לדעת מי האמיתי) – עלות 25$ לאדם.

800_SA_v_6

800_SA_v_7

500_SA_v_2

מקומות פופולאריים שלא יצא לנו לבקר בהם – סאפה והאלונג ביי. סגרנו הכל מראש ולא רצינו לקחת סיכון מבחינת מזג האוויר.

הוי אן (Hoi An) – חופש, ים, אוכל טוב וחייטים.
לינה – מלון lantana – מלון מהמם שהרגיש כמו ריזורט עם בריכה, ספא מפנק, ארוחת בוקר מעולה שירות מעל ומעבר ובמיקום מעולה – מרחק הליכה של 5 דקות מהעיר העתיקה וכל זה ב60$ ללילה אם דואגים להזמין מספיק זמן מראש אחרת העלות היא 120$.
למלון יש הסעות חינם לחוף שהוא נקי ומסודר והם גם מספקים מגבות לחוף אחרת כשמגיעים לחוף יש עלויות כמעט לכל דבר.

800_SA_v_8

800_SA_v_9


לאחר הכאוס של האנוי טסנו לעיר המחוז דאננג (Da nang) והגענו להוי אן השלווה והמהממת מרחק 40 דקות נסיעה משם.
הוי אן הייתה עיר נמל ומסחר חשובה במאות ה17-19 והשתמרו בה הבתים של הסוחרים הסינים והיפנים שהפכו למסעדות וחנויות. תמורת 120 אלף דונג קונים כרטיסייה של 5 כרטיסים שנותנת לכם להיכנס ל-5 מבנים משומרים בעיר ולמופעים של מוזיקה מקומית.

800_SA_v_10

800_SA_v_11

800_SA_v_12

800_SA_v_13

אוכל הרחוב מצוין וכולל באן מי (banh mi), בגט צרפתי קראנצ׳י מלא בבשר ודברים טובים (נסו את phuong) ופנקייקס בננה מעולים. לכו גם למסעדת Morning Glory המעולה ואל תוותרו על מנת החצילים.

הוי אן ידועה גם בתור עיר החייטים, ובה אינסוף חייטים שיתפרו כל מה שאי פעם רציתם בהתאמה אישית. תבואו עם רעיונות מהבית או תסתכלו בקטלוגים שלהם. המדידות לוקחות זמן לכן לכו כבר על היום הראשון. אני תפרתי לעצמי חליפה ושרונה תפרה מלא חולצות ומכנסיים. המומלצים: yaly ו kimmy's

עשינו יום טיול ל Marble Mountain and Monkey Mountain עם המדריך Mr. Turtle שהיה כיפי, בעל ידע נרחב ומשעשע. ראינו מערות מדהימות עם בודהות ,למדנו אודות ליידי בודהה וזכינו לראות פסל שלה בגודל 67 מטר! הנוף עוצר נשימה ויש גם אופציה לעשות סנפלינג בתוספת מחיר קטנה רק חשוב לציין שאתם מעוניינים מראש. וכמו שמר צב אמר כל הטיול ראינו את הדרך לגן עדן ☺. לסוכנות הנסיעות של מר צב קוראים simply vietnam travel.עלות הסיור 20$ לאדם.
http://simplyvietnamtravel.com/en/

800_SA_v_14

800_SA_v_15

800_SA_v_16

500_SA_v_3

עשינו גם סדנת בישול של Green Bamboo Cooking School עם ואן המקסימה. היינו קבוצה קטנה של 12 איש. כל אחד בחר מנה מתוך רשימה ארוכה של מנות ובהתאם עשינו סיור בשוק וקיבלנו הסבר על המצרכים הנדרשים לצורך הכנת כל המנות. לאחר מכן הגענו אליה הביתה בכפר וכל אחד הכין את המנה שלו וכולם טעמו תוך כדי. בגדול דיי התגלגלנו על הבטן החוצה .
אמרנו לה מראש שאנחנו לא אוכלים חזיר ופירות ים ובכל המנות שאפשר היא הכינה לנו וריאציה עם עוף על מנת שנוכל גם לטעום. 40$ לאדם ומקבלים גם חוברת מתכונים וכלי מטבח.
מומלץ בחום חוויה מיוחדת .http://www.greenbamboo-hoian.com/

500_SA_v_4

800_SA_v_17

דלאת (da lat) – בירת הקפה התותים והאהבה
לינה – מלון Best Western Dalat Plaza . מלון במיקום סביר אבל קצת מרופט וזקוק לשיפוץ. התפשרנו עליו כי שינינו תוכניות ברגע האחרון ולא היה מקום במלון שקיבלנו המלצה עליו (Ngoc Lan Hotel).

דלאת נמצאת בגובה של 1500 מטר ושימשה מקום מפלט לצרפתים מהחום והלחות של סייגון, בתקופה שוייטנאם הייתה קולוניה. היא ידועה בפרחים שלה, בקפה, בארטישוקים ובתותים והיא המקום שבו הויאטנמים נוסעים לירח הדבש שלהם. הטבע שם כל כך יפה התחושה שם היא כמו באוסטריה או שוויץ.

בדלאת יש גן בוטני משגע עם מלא פרחים, ואגם יפה – Xuan Huong Lake שאפשר להשכיר סירת ברבור ולשוט עליו.
הלכנו גם לראות את הבית המשוגע (Crazy House) שהוא כמו הבתים של גאודי בברצלונה רק על טריפים. מגניב ביותר.

800_SA_v_18

800_SA_v_19

800_SA_v_20

800_SA_v_21

שאר האתרים בעיר מפוזרים ולכן עדיף לקחת סיורים מאורגנים. לקחנו 2 סיורים:

1. City Tour – כלל ביקור ארמון הקיץ של המלך האחרון של וייטנאם, עמק האהבה – מקום קצת קיטשי עם פרחים ופרפרים ומבוך בצורת לב, במפל יפיפה בשם Datanla שהירידה אליו מתחלקת ל-2 – הרגילה בהליכה בנופי טבע והשנייה באמצעות רכבת הרים אדירה ומומלצת! ביקרנו גם בכנסייה צרפתית וברכבל שעולה על הר שמשקיף על כל העיר.

500_SA_v_5

2. Countryside Tour – כלל ביקור בחממות פרחים והסבר אודות סוגי וצורת גידול הפרחים בדאלאט, ביקור בחוות קפה והסבר אודות חשיבות ואופן גידול הקפה וזכינו לטעום! בנוסף ביקרנו במפל הפיל שעוצמתו ויופיו עוצרי נשימה! מדובר במפל שממש מטיילים אליו רגלית בירידה מאתגרת אבל הדרך שווה את זה.

800_SA_v_22

עלות הסיורים 10-15$ לאדם

קפה ותה ארטישוק שהם הכי מומלצים בדאלאט מומלץ לקנות אצל le ky, חנות קטנה ומקומית עם קפה שנטחן במקום – כתובת 231 Phan Dinh Phuong
חובה לאכול אוכל צרפתי ב cafe de la poste, כתובת 12 TrầnPhú.

סייגון (הו צ׳י מין סיטי) (Ho Chi Minh City) – – ניו יורק של וייטנאם
לינה – מלון Beautiful Saigon Hotel 3. ארבעים דולר ללילה. מלון חביב ונקי שנמצא בלב איזור התרמילאים של phamngulao.

לאחר שבוע וקצת במקומות יותר שקטים נחתנו בסייגון, עיר ענקית ותוססת שהייתה בירת דרום וייטנאם  ונכבשה ע"י הצפון הקומוניסטי. בסייגון מלא מגדלים גבוהים, מסעדות וברים טרנדיים.

800_SA_v_23


ביקרנו בארמון הממשלה של הדרום שנשמר כמו שהוא עם חדרי אירוח ממשלתיים מרשימים והטנק של הוייטקונג שכבש את המתחם ובכך סימל את סיום המלחמה (15 אלף דונג). ביקרנו גם במוזיאון המלחמה שהוא לא קל לעיכול אבל בהחלט מעניין לראות את הזווית שלהם של המלחמה ומה האמריקאים עשו להם. (30 אלף דונג)

ביקרנו גם בשוק התוסס Ben Thanh Market שכיף להסתובב בו ביום ובלילה סביבו יש שוק לילה נחמד.

בסייגון יש חיי לילה תוססים שמתאפיינים בעיקר ב Skybars בראש מגדלים. אמליץ על 2:
Alto Heli Sky Bar, נמצא בקומה ה52 במגדל הכי גבוה בסייגון – Bitexco Tower. זו דרך נפלאה לראות את העיר מלמעלה ולא לחכות בתור לתצפית (שעולה אותו מחיר כמו קוקטייל בבר הזה).
Chill Skybar שנמצא על גג מגדל AB. זה המקום האקסקלוסיבי ביותר בעיר וכל המי ומי מגיעים לשם. הנוף מגניב לגמרי הקוקטיילים מעולים ויש די'גיי שמנגן.

800_SA_v_24

800_SA_v_25

800_SA_v_26

מסעדת גריל יפנית מומלצת מאוד – Fujiya שנמצאת בקומה הכי תחתונה בקניון Vincom Center במרכז העיר (72 le Thanh Ton) – יש גריל במרכז השולחן ובופה חופשי של בשר דגים וסושי שאפשר להכין על הגריל וכל זה בעלות של כ60 ש"ח לאדם.

800_SA_v_27

מי שאוהב ומכיר את הטרנד, עשינו בסייגון גם 2 חדרי בריחה – ב Lost Vietnam שנמצא בקניון Diamond Plaza. יש שם קומפלקס של 10 חדרים, המומלצים הם הבריחה מהכלא והבית הרדוף. ניתן להזמין במייל lostinhcmc@gmail.com, האתר שלהם: http://www.lostgamevn.com/

בנוסף לקחנו טיול יום לדלתא של נהר המקונג – שטנו בסירה וראינו את השווקים הצפים ואת החיים של הכפריים שם. ראינו איך מכינים פופקורן אורז וסוכריות קוקוס במפעל מקומי. סיור מאורגן דרך Kim Travel, בקשו את המדריך טומי הוא קורע מצחוק – 25$ לאדם.

800_SA_v_28

800_SA_v_29

800_SA_v_30

פו קווק (phuquoc) – אי מדהים של נופש ים ושלווה
לינה – התארחנו בריזורט בשם Salinda בדרגת 5 כוכבים. (1100 ש"ח ללילה לחדר עם נוף לים וארוחת בוקר).

800_SA_v_31

לאחר 3 ימים בסייגון העמוסה, הגיע השלב המפנק בירח הדבש שלנו – עלינו על טיסה לאי פו קווק לחמישה ימים של גן עדן.

הריזורט הוא לא הכל כלול (אין דבר כזה שם) אבל יש חדר אוכל עם ארוחת בוקר מדהימה. מתחילים בכוס שמפניה ואחר כך נכנסים לעולם שכולו טוב: ירקות, גבינות, מתוקים, סושי וכל מה שדמיינתם. את כל זה מלווה פסנתרן ברקע. בערב יש 2 מסעדות שף – אחת איטלקית עם שף מסיציליה והשנייה הודית וברביקיו.
הספא של הריזורט בהנהלה תאילנדית והוא משגע. לקחנו טיפול זוגי של שעתיים שהיה מפנק. המסאז' עלה לא זול – 1000 ש"ח לזוג אבל שווה כל שקל.

האי נמצא במפרץ תאילנד קרוב לקמבודיה ושייך לוייטנאם . יש בו חופים יפייפיים ושקיעות מדהימות. כל האי בבניה מטורפת של ריזורטים בעלי 6 ו 7 כוכבים ויהיה על מפת התיירות הבינלאומית ממש בקרוב.
האי מפורסם ברוטב הדגים שלו שעשוי מאנשובי (וחברת התעופה הלאומית לא מרשה להעלות אותו על מטוסיה בגלל הריח שלו), ובפלפל השחור שלו.
בדרום האי יש חוף בתולי ומהמם בשם Sao Beach שממש מזכיר את החופים של תאילנד.

800_SA_v_32

על האי יש מסעדת המבורגרים מצוינת בשם Winstons עם לחמניות תוצרת בית ותפריט עם תיאורי מנות משעשעים במיוחד! מומלץ!

800_SA_v_33

משם חזרנו לסייגון ליום אחרון וחזנו לארץ

קצת פרקטיקה-
טיסות – חברת קוריאן איירוויס (1300$ לאדם) עם קונקשן הלוך וחזור בסיאול, חברה מעולה ומפנקת. השדה בסיאול מדהים עם דיוטי פרי ענק. לכבוד הירח דבש הפתעתי את שרונה עם עוגה שהביאו הדיילות ללא תשלום נוסף. בהלוך היה לנו קונקשן של 3 שעות שעבר סבבה ובחזור היה לנו קונקשן של 9 שעות וקיבלנו מלון מפנק חינם עם ארוחת בוקר וצהריים. מומלץ בחום!
ויזה – יש צורך בויזה. ההליך מאוד פשוט, מגיעים לשגרירות עם דרכונים בתוקף, ממלאים טופס ומשלמים. (המחיר תלוי בסוג הויזה, ויזה לחודש עם כניסה אחת עולה 160 ש"ח, עם מספר כניסות עולה יותר). אחרי 3 ימים באים לאסוף את הדרכון.
ניידות במדינה – המרחקים במדינה הזאת שמשתרעת על שטח של 1800 ק״מ לא קצרים, אנחנו התפנקנו והתניידנו בטיסות פנים עם וייטנאם איירליינס החברה הלאומית והטובה ביותר מתוך שלושת חברות התעופה במדינה. טיסות פנים הזמנתי באתר החברה והן עולות כ 30-40$ לאדם והן קצרות (כשעה/שעה וחצי). שימו לב שהחברה נוטה לשנות את זמני הטיסה ולכן לא להזמין טיסת פנים לאותו יום של חזרה הביתה אלא יום לפני.
מטבע מקומי – הדונג, חלש ומגיע בשטרות של אלפים, עשרות ומאות אלפים.
דולר אחד שווה כ 22,000 דונג. קל מאוד להתבלבל עם כל האפסים. שימו לב איזה שטרות אתם נותנים ומקבלים כי ההבדל בין 50,000 ל 500,000 דונג הוא לא קטן. מומלץ להביא דולרים במזומן ולהחליף אך מקבלים אשראי בכל מקום בלי בעיה. שימו לב שהבנקים סגורים יום ראשון.
מוניות – מאוד זולות ונוחות. כדאי להשתמש בעיקר בשתי חברות שהן אמינות – Mai Linh (מוניות בצבע ירוק שזמינות בכל מקום) ו Vinasun (בצבע לבן ירוק – בעיקר בסייגון) ולהקפיד שהנהג יפעיל מונה. מהשדה לעיר למעט סייגון שהשדה קרוב ואין בעיה לקחת מונית אמינה ודלאת שיש שאטל תמורת 40 אלף דונג, עדיף להזמין העברות מהמלון בשביל לא ליפול על חאפרים.
● וייטנאם בטוחה מאוד אבל כמו בכל מקום שימו לב לכיסים שלכם, והימנעו משיחה עם אנשים שמציגים לכם כל מיני שאלונים ודברים בשביל להסיח את דעתכם ולכייס אתכם.
● חציית כביש היא חוויה בפני עצמה, יש מיליוני קטנועים ברחובות ורמזור אדום זו המלצה בלבד. חצו בביטחון ביחד ובעיקר הימנעו מעצירות פתע במרכז הכביש.
מים – מי הברז לא ראויים לשתייה ואף לא לצחצוח שיניים. שתו וצחצחו שיניים עם מים מינרליים (שימו לב שיש סוגר פלסטיק על המכסה שאומר שהבקבוק לא מזויף). קרח חלול אפשר לשתות כי הוא מגיע ממפעל ומיוצר ממים מזוקקים.
● אין בעיה לאכול הכל כולל בשר. הכל טרי והאוכל מאוד טעים. כמובן ששימו לב שזה נראה לכם סבבה ולא עומד בשמש שעות ושיש עוד אנשים במיוחד מקומיים שאוכלים.
● כמו בכל המזרח יש להתמקח על כל דבר במיוחד בשווקים. להציע תמיד חצי ממה שהם אומרים ולאט לאט להגיע לעמק השווה. בנחישות אבל בעדינות, זה כמו משחק.

פייסבוק – facebook.com/tiulog

הבלוג שלי – http://tiulog.blogspot.co.il/

תהנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comments

Powered by Facebook Comments

Back To Top